ÅTERUPPTAR DENNA TRÅD EFTER TELIA MEDDELANDE
Idag fick jag ett email från Telia med följande innehåll:
------------------------------------------
Äntligen!
För cirka ett år sedan informerade vi om kommande förbättringar av vår mejltjänst.
Tekniska utmaningar gjorde att vi fick skjuta på uppgraderingen men nu är det till sist dags.
Den 1 oktober sker övergången till nya Telia Webmail.
Dina sparade mejl och kontakter flyttas över automatiskt så du behöver inte göra något.
Förbättringarna i tjänsten inkluderar:
Inte minst har vi mobilanpassat tjänsten för att göra det smidigare att använda mejlen direkt
i mobilens webbläsare.
Med anledning av uppgraderingen kommer vi som som tidigare aviserat också börja ta betalt
för tjänsten. Telia Webmail kommer att kosta 9 kronor per månad och första månadsbetalningen
kommer på din oktoberfaktura.
Du behåller dina befintliga mejladresser och använder samma inloggningsuppgifter som tidigare.
Vi hoppas du blir nöjd med förbättringarna.
Om du inte längre vill använda din Telia-mejl kan du säga upp den. Det gör du enklast i Mitt
Telia under fliken Abonnemang. Vid stängning försvinner all data du kan ha sparat i ditt mejlkonto.
Tänk därför på att spara ner eventuell viktig information från ditt konto innan det stängs.
------------------------------------------
Detta verkar ju som om problemen återvänder!
Är det någon här som vet om/hur man kan använda sin mailapp i Linux/Windows för att tanka hem eposten löpande?
Jag kör med Outlook 2019 (installerad på min PC) och POP3/SMTP för mailhanteringen.
Och på min mobil använder jag samma koppling så att jag kan se eposten både på mobilen och i min PC.
Kommer detta att kunna ske även med den nya mailservern?
I så fall med vilka inställningar?