Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.SnuggleZ
den är igång så länge man inte stängt av den...och hur många stänger den igentligen?

Alla som någonsin varit på ett lan med mer än två personer

Använda rpc-hålet var mycket populärt på senaste lanet, det finns säkert någon som inte har fixat hotfixen, så det kanske går

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d!v
mjaha, hur skriver jag den cmdn då?

Shutdown -s -f -t 10 -c "ojojdå" -m \\arne

men då får man bara acces denied, hur ger man sig själv rättighet att stänga av en annan dator bara genom att ha adminpass? Tycker det verkar lite overkill att det skulle vara så enkelt, man måste ju sätta rights osv från datorn som ska stängas av väl?

Sorry. Blandade ihop det med Systeminternals verktyg PsShutdown. Med detta verktyg så kan man stänga av en annan dator om man har användarnamn och lösenord till den. Inget behövs installeras på den andra datorn.
Kan starkt rekomendera Systeminternals PStools. Finns mycket smått och gott där.

Permalänk
Medlem

fan det funkade juh fast var tvungen att modda lite

:code
@echo off
:Start
net send h79n1fls305o1099.telia.com Du är en stor jävla *****
goto Start

skit kul om man vill jävlas med en mirc polare lr nått =P

Visa signatur

@@@@@@@@@@@@@@@@@

Permalänk
Medlem

Vill veta mer om hur man får någon annans dator att pipa... skulle va kul att få syrrans dator att pipa till ibland (Vi sitter på samma nätverk)

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RADd0X
Genom att skriva det på hans burk, hoppas jag?

Nej du skriver det på din egen dator så får du upp en liten meny vilken dator du vill stänga av.

Permalänk

Vaddå så på ett nätverk behöver man inte skriva ett specifikt IP till den man vill ska få net-sendmesset, utan de skickas till alla på nätverket?

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Nej, med * blir det till alla i din arbetsgrupp.

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZweX

Sen Ta screenshot på skrivobrdet, sätt muspekarn utanför skärmen, ta screenshot, läg som skrivbordsunderlägg, välj att inte visa skrivbords ikoner(högklicka på skrivbordet och välj) samt dra ner den raden där nere, med Start osv. antagligen kommer han sitta och försöka klicka på ikonerna och bli förbannad för att inget funkar

den är klockren

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

SMBdie är ju kul också

Visa signatur

"Men bomfullisjutton knallfullirutton skuttom duttom oj fullisjutton!
Ja bomfullikatten ingen får fatt den,skutt den skratten hopp i rabbaten." -Refrägen till Alfons-Visan

Permalänk
Medlem

1. teja fast gamla matrester på musen (korvar e roligast)
2. Lägga in en fin bakgrundsbild på en äcklig shemale eller dylik är alltid roligt.

3. när folk ligger och sover så byter man musknapparna så att höger är på vänster och tvärt om, och musens rörelse brukar också gå att ändra på..

4. om där inte redan finns så skriva in ett bioslösenord är skoj..(se bara till att komma ihåg lösenordet.. så man slipper nollställa biosen.)

5. Byta så att reset-knappen är startknapp och vice versa.

6. byta tangenter på tangentbordet.

7. superlim på musen (lite elakt men oerhört roligt)

8. Lägga in en bluescreen som skärmsläckare

9. fylla autostarten med en massa porrsidor

finns många fler men orkar inte skriva upp dem..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Jag diggar det där med bat filen skall nog störa min lillebror lite nu

Permalänk
Medlem

vad skriver jag i en .bat fil för att det skall ta bort en annan fil i samma map så som detta
"remove bajs.txt" men hur skall det igentligen skrivas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelloxy
vad skriver jag i en .bat fil för att det skall ta bort en annan fil i samma map så som detta
"remove bajs.txt" men hur skall det igentligen skrivas?

del bajs.txt

Permalänk
Medlem

Vad skriver man om man vill att ett eko ska köras tex 15ggr och sedan gå vidare, så man kan ha ett till eko eller något liknande i samma .bat fil??

Visa signatur

You can never escape the Darkness

Permalänk
Medlem

vill veta mera om net send, sitter på skolan och skrev net send * hej hej, hände inget på nån av datorerna i datasalen (XP) men efter ca 5min kom en admin och frågade va djag sysslade med, meddelandet hade kommit upp några nt4 burkar, varför kom de inte upp på alla?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Vi begravde en "lan polare" i skräp när han sov! Det var kul som fan... Ska leta rätt på några bilder så får ni se
http://darkdominion.serveftp.org/gamla_lan/IMG_0610.jpg

Här finns många festliga lanbilder från gamla dagar:
http://darkdominion.serveftp.org/gamla_lan/page_01.htm

JAG SAKNAR DOM TIDERA... Det var så kul på den tiden!

Hahahahhaa ! :D:D:D

Permalänk
Medlem

hur fungerar det där med att stänga av nåns dator? vill veta! sen så går det att net senda till ipar? får inte det heller att funka... ska de bara vara att byta ut * mot ip? nån som kan gå igenom det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
hur fungerar det där med att stänga av nåns dator? vill veta! sen så går det att net senda till ipar? får inte det heller att funka... ska de bara vara att byta ut * mot ip? nån som kan gå igenom det?

Start -> Kör -> Cmd

Skriv:
net send ip/alt * medelande

ex.
net send dindator hej!

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk

Vi gröta tandkräm i en polares ansikte när han däcka på lan.
Har lagt en killes gamla strumpa i ansiktet också när han sov, tagit kort och lagt som bakgrundsbild utan hans medvetande.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Här är ett litet finurligt program för net send som jag knåpat ihop. Man kan ange avsändare, mottagare, meddelande och antal meddelanden.

http://slaner.com/netsender.exe (394 kb, gjort i Delphi)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

394kb..uh.. hade ett som var typ 3.94kb

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem

Skyll inte på mig, det är Delphis alla jävla grejer som tynger ned.

Permalänk

Tror att man kan skicka till broadcast-adressen med net send. ex: net send 255.255.255.0 Hehe

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
vill veta mera om net send, sitter på skolan och skrev net send * hej hej, hände inget på nån av datorerna i datasalen (XP) men efter ca 5min kom en admin och frågade va djag sysslade med, meddelandet hade kommit upp några nt4 burkar, varför kom de inte upp på alla?

hehe...admin's ser allt

Permalänk
Medlem

joo upptäckte det? mer skoj man kan göra?

Permalänk
Medlem

Netbus, alltid lika kul...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag tejpade en pappersbit under musen på en kompis optiska, han bootade typ om datorn tre gånger, slet ut alla sladddar etc.....dock så tyckte den andra killen som var inne på skämtet att det var synd om han så han sa vad vi gjort...haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^AzAzeL^

@echo off
:Start
net send * eh?!
goto Start

Provade i skolan. Det fungerade. =>

Permalänk
Medlem

Bara jag som låser datorn när jag går från den på lan osv?