Permalänk

ja kör nu me omega 2474.. catalyst 3.6 funkade inte med mitt kort
Någon som testat 3.7 med ett 9800SE kort?? Får väl testa de ba isåfall
tror inte nått går fel precis

Visa signatur

AMD64 3000+ Winchester, Zalman 7700-Cu, DFI LAN-Party SLI-D, 2x 512MB Twinmos Winbond Speed Premium, Leadtek 6800GT@Ultra, 2st 200GB Maxtor Diamonmax10, CM Stacker

Permalänk

Jag får inte igång tv-ut med catalyst 3.7 =/, de har tagit bort forcedetection av tven som gjorde att jag kunde hitta den i 3.6. Så nu kör jag 3.6 igen...

Permalänk
Medlem

Ska göra ett test nu mellan Catalyst 3.6 och 3.7 i 3dmark.
Har ett Sapphire 9700np, oklockat.

Kan tyvärr inte gör något i 3dmark2003, det har buggat sönder totalt för mig då jag av misstag ladda ner en crackad version, kan inte köra det överhuvudtaget numera, inte ens ifall jag drar ner versionen på deras sida... =/

Återkommer med resultat!

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk

Så testat Catalystb 3.7 för 9800SE Användare..
Jag fick det inte att fungera.. enda sättet kanske e att
köra det som ett 9800 eller 9800pro men då får man installera drivrutinerna manuellt vilket inte skulle vara så svårt
men va ja lagt märke till presterar datorn bättre
med omega 9800 series än et cat 3.6 9800pro...

Visa signatur

AMD64 3000+ Winchester, Zalman 7700-Cu, DFI LAN-Party SLI-D, 2x 512MB Twinmos Winbond Speed Premium, Leadtek 6800GT@Ultra, 2st 200GB Maxtor Diamonmax10, CM Stacker

Permalänk
Medlem

15239 med 3.6

15098 med 3.7

Under exakt samma omständigheter.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

Var tusan är tv-ut-inställningarna? alltså "Bildskärmar", fliken finns, men där finns bara nån "Schema"-grej. Nu kan jag inte aktivera tv-ut längre. Nån som vet hur man löser detta eller måste jag installera 3.6 än?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av handsfree_off
Så testat Catalystb 3.7 för 9800SE Användare..
Jag fick det inte att fungera.. enda sättet kanske e att
köra det som ett 9800 eller 9800pro men då får man installera drivrutinerna manuellt vilket inte skulle vara så svårt
men va ja lagt märke till presterar datorn bättre
med omega 9800 series än et cat 3.6 9800pro...

Exakt - Manuellt installerar du det som ett 9800 eller 9800 Pro (spelar ingen roll).
Sedan är det bara att dra in Rivatuner för att öppna stängda pipelines. Om ditt kort nu klarar av att göra det (mitt gör det inte =()

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingn
Var tusan är tv-ut-inställningarna? alltså "Bildskärmar", fliken finns, men där finns bara nån "Schema"-grej. Nu kan jag inte aktivera tv-ut längre. Nån som vet hur man löser detta eller måste jag installera 3.6 än?

jag har samma problem :(, så nu installerade jag 3.6 igen =/

Permalänk
Medlem

Får man med controll panelen om man laddar hem den 25mb stora filen? eller? ..

Visa signatur

EPoX nFORCE2 8-RDA+, AMD AthlonXP 2700+, 2X256 @ 512MB DDR PC3200, Connect3D Radeon 9500np, Maxtor plus9 120gb.

Permalänk
Medlem

SÅ länge det blir bättre i UT2k3 så duger det fint för mig... 3dMark spelar man ju inte med ändå...

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Ingen fix till Flightsimulator 2004 ännu, börjar bli trött på att ha problem med ett spel som jag gillar. Ett nvdiabaserat kort blir intressantare ju närmre jag kommer till 25/9

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zioxin
stallion:
nja är inte allt för säker på det där...

Har ingen betydelse om windows säger att det är ett np,prestandan är ändå den samma.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimRacer
Ingen fix till Flightsimulator 2004 ännu, börjar bli trött på att ha problem med ett spel som jag gillar. Ett nvdiabaserat kort blir intressantare ju närmre jag kommer till 25/9

Setting the game Flight Simulator 2004 to display at 1024x768 or 1280x1024 followed by starting a new flight results in the menu being flipped just before the new flight is about to begin. This issue will be fixed in an upcoming CATALYST™ release

Denna ska fixas till 3.8

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne
Har ingen betydelse om windows säger att det är ett np,prestandan är ändå den samma.

presis som ja trodde då

Verkar va massa krångel me 3.7:an använder mkt tv out, orkar inte byt anu när allt funkar så perfect med 3.6:an

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Setting the game Flight Simulator 2004 to display at 1024x768 or 1280x1024 followed by starting a new flight results in the menu being flipped just before the new flight is about to begin. This issue will be fixed in an upcoming CATALYST™ release

Denna ska fixas till 3.8

Inte det problem som jag har, jag har ett annat otrevligt problem. All text på Flying lesson, Kneeboard med mera, flippar ut om jag skrollar uppåt Trodde först att det kunde bero på catalyst drivisarna.Jag har en stark känsla av att det är mitt grafikkort som är lite flippat. Och jag har kommit till slutsatsen (idag) att nya drivisar eller äldre hjälper inte.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

jag fick mitt 9800pro igår och kan inte få skärmen att gå upp över 54 hz i 800x600
reforce, rivatuner, rage3d, powerstrip funkar inte... nån som vet vad jag skall göra för att få upp hz:en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannne
jag fick mitt 9800pro igår och kan inte få skärmen att gå upp över 54 hz i 800x600
reforce, rivatuner, rage3d, powerstrip funkar inte... nån som vet vad jag skall göra för att få upp hz:en

du har säkert ställt in den skärmen å tv:n på primär, då visar din vanliga skärm samma uppdateringsfrekvens som tv:n..ställ endast en av skärmarna på primär så funkar de fint. OM det inte är felet testa att avinstallera drivrutinen helt, och instalera om på nytt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Nån mer än mig som får kass bildkvalité på tv-outen med de nya drivrutinerna? 3.6 funkar mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
presis som ja trodde då

Verkar va massa krångel me 3.7:an använder mkt tv out, orkar inte byt anu när allt funkar så perfect med 3.6:an

Min tv-out fungerar perfekt med 3.7

Permalänk
Medlem

ja får inte "bio" läget att fungerare så när man minimerar mp så blir de fullscren i tvn.. jag kanske gör fel.. HJÄLP mig

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk

Hur får man igång tv-ut med catalyst 3.7? Hittar ingen knapp för det längre som i 3.6...

Permalänk

är det värt att ta 3,7?

Permalänk

testa

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

http://www.omegacorner.com/ati_2kxp.htm

Nya omega baserade på Cat3.7

Visa signatur

"We, the High Ruling Council of Spathiwa have just passed a new law. Your continued existence is now a crime! With the authority of justice, we attack!" - The Spathi High Council (Star Control 2)

Permalänk

Varför kan jag inte se nyhetskommentarerkategorin i forumets index?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilsanta
Varför kan jag inte se nyhetskommentarerkategorin i forumets index?

det har man aldrig kunnat

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+@2333MHz (11x211) | ABIT NF7-S 2.0 | 2x512MB Mushkin Special@2-2-2-11 | Hercules 3D Prophet 9800@Pro@445.5/364.5 | Creative SB Audigy 2