Permalänk
Medlem

Xp2400+Abitkt7a=??

Hej

Har ställt denna fråga förr men inte fått ett riktigt svar på den. Funderar på att byta ut min gamla t-bird 1333 till en xp2400. Min fråga är då: kommer det att funka på mitt Abit kt7a?? Kan den hysa den prollen utan problem?? Har hört att en del här på forumet säger att det funkar andra säger tvärtemot. Hur ligger det till med detta??:rolleyes:

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk

Om jag inte har fått alltom bakfoten så är det väll på följande sett.

Rev 1.3 och högre stödjer xp-processorer.. men bara upp till 2100+ officielt. Men det finns personer som har kört med snabbare processorer på båda äldra som nyare rev:s.

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sideshow bob
Om jag inte har fått alltom bakfoten så är det väll på följande sett.

Rev 1.3 och högre stödjer xp-processorer.. men bara upp till 2100+ officielt. Men det finns personer som har kört med snabbare processorer på båda äldra som nyare rev:s.

Så det finns en chans att det kan funka med en xp2400 om man flashar till det senaste bioset??

Visa signatur

helgonet

Permalänk
Medlem

fungerar för mig. dock tog det lite arbete att få det att fungera. xp2400+ tb kt7a rev 1.3 se sign

Visa signatur

T-Bird2400+@2.18GHz@1,94V 2x60Gb raid 2x120GbxRaid Abit KT7A Radeon 9800 Win2k 1gb mos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gezon
fungerar för mig. dock tog det lite arbete att få det att fungera. xp2400+ tb kt7a rev 1.3 se sign

Ser på dina specs att du har voltmoddat mkortet stämmer det? Ett Abit kt7a går inte att skruva upp till 1,94. Måste jag voltmodda också??

Visa signatur

helgonet

Permalänk
Medlem

nä, någon voltmod har jag inte. däremot visar "mätaren" högre volt värden än man ställt in. vet inte vad som stämmer, inställt värde eller visat värde...
Har inte updaterat specen på ett tag heller kör 1.6 v nu i samma hastighet...

Visa signatur

T-Bird2400+@2.18GHz@1,94V 2x60Gb raid 2x120GbxRaid Abit KT7A Radeon 9800 Win2k 1gb mos

Permalänk

Gå efter det som visas inte det du ställt in.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gezon
nä, någon voltmod har jag inte. däremot visar "mätaren" högre volt värden än man ställt in. vet inte vad som stämmer, inställt värde eller visat värde...
Har inte updaterat specen på ett tag heller kör 1.6 v nu i samma hastighet...

mysko..... får väl försöka och hoppas på det bästa. Klarar jag mig med min gamla alphapal 8045, xp'n måste väl utveckla mer värme än min gamla t-bird på 1333??

Visa signatur

helgonet

Permalänk
Medlem

Njae....skulle tro tvärtom faktiskt. Tbird 1400 (väldigt nära 1333) är fortfarande den AMD-prolle som utvecklade mest W default. ALPHAN kommer räcka UTMÄRKT + lite till. Du kan klocka skiten ur 2400+:an med ALPHAN om du har en någorlunda fläkt dvs.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rufsen
Njae....skulle tro tvärtom faktiskt. Tbird 1400 (väldigt nära 1333) är fortfarande den AMD-prolle som utvecklade mest W default. ALPHAN kommer räcka UTMÄRKT + lite till. Du kan klocka skiten ur 2400+:an med ALPHAN om du har en någorlunda fläkt dvs.

Då är det bara att tuta och köra.. Fläkten ska nog räcka till(delta 80mm).

Visa signatur

helgonet