Permalänk
Medlem

problem med win2000

När jag suttit och surfat en stund så slutar vissa funktioner att fungera normalt, ex kopiera->klistra in, och man kan inte klicka på java länkar eller länkar som leder från sidan eller öppnas i ett annat fönster, ex forumlänkarna. När jag sen gick in och kollade i kontrollpanelen satt rullisten i mitten. Är det någon som vet vad det är för fel? Jag installerade win2k igår, så det är inte länge sen formatering. Sen kollade jag hårddisken med f-secures senaste uppdatering och den hittade inget som hjälpte problemet.

Permalänk

Testa med "Ctrl+Alt+Del" och sen Aktivitetshanteraren. När det skär sig för mej så gör jag så, måste dock trycka på Aktivitetshanterarenknappen TVÅ gånger, första gången händer inget efter andra så är det bara att Avbryta och då funkar allt som vanligt. Fattar dock inte att jag måste trycka två gånger på knappen spelar ingen roll hur länge jag väntar efter första tryckningen.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, och jag löste det genom att instalera SP4. Om du inte har det så vet jag faktiskt inte vad det kan vara. I mitt fall var det iallafall svchost.exe som slutade att fungera.
/Christoffer

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Jo, Geil, när du nämner det brukar det stå att svchost.exe avslutas av nån underlig anledning, skall snart installera senaste servicepacken, tack för hjälpen ni som svara!