skillnad - DC++ & oDC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wei
räcker med en enda sak...

i oDC finns "Go to file"...

Precis! Enbart den funktionen klassar allt i DC++...

Permalänk

lägg märke till et man fattas i dc++ som fanns i odc finns i nya dc++

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Precis! Enbart den funktionen klassar allt i DC++...

Vad gör den då?

Permalänk
Hedersmedlem

Den tankar ner fillistan för den aktuella usern (som har filen man markerat) och markerar automatiskt filen i listan, så man slipper leta upp den själv. Assmidigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Den tankar ner fillistan för den aktuella usern (som har filen man markerat) och markerar automatiskt filen i listan, så man slipper leta upp den själv. Assmidigt!

Hmm jag väljer search for alternatives jag.. och låter den lägga till alternativ själv ifall den hittar några. Om det nu är nått sånt ni mernar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Hmm jag väljer search for alternatives jag.. och låter den lägga till alternativ själv ifall den hittar några. Om det nu är nått sånt ni mernar.

Nejnej, inte så.

Säg att du ska tanka semesterbilder från en polare.

Ni går in på en hubb och du söker t.ex. efter "stranden".
Du får upp stranden.jpg.
Högerklicka på filen, välj Go To File.
Du kommer då in i mappen C:\Documents And Settings\Kalle Anka\temp\bilder\nya\många\Min semester på Kos 2003 och kan tanka alla bilderna därifrån relativt lätt istället för att behöva browsa ända till mappen.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Nejnej, inte så.

Säg att du ska tanka semesterbilder från en polare.

Ni går in på en hubb och du söker t.ex. efter "stranden".
Du får upp stranden.jpg.
Högerklicka på filen, välj Go To File.
Du kommer då in i mappen C:\Documents And Settings\Kalle Anka\temp\bilder\nya\många\Min semester på Kos 2003 och kan tanka alla bilderna därifrån relativt lätt istället för att behöva browsa ända till mappen.

Ah, där ser man.. Jo det är det enda jag stör mig på i vanliga DC++, annars brukar jag iofs ta download whole directory men det skulle vara smidigt att se vilka filer som fanns där innan.

Man kanske skulle testa. hmm

Permalänk
Medlem

Vilken är senaste versionen av oDc?

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Permalänk
Testpilot

5.211

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Både DC++ och oDC är open source, så de ha nog kompletterat ganska så bra med nya funktioner från varandra

Har iaf bestämt för mig att oDC var först med automatisk sfv-check på nedladdade filer..

Jag måste ta och kolla vad som är nytt med de nyare versionerna av DC++ , just nu kör jag oDC, största anledningen är "Gå till filen.." (om man har svenska som språk )

Testade DC++ 0.301 nu... en hel del bra nya funktioner faktiskt.. ska testa lite mer och omvärdera lite... kanske inte blir oDC i fortsättningen.. (iaf inte tills nästa stora version av oDC, det har ju legat på is ett tag)

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr