Permalänk
Medlem

Diverse frågor angående T610

Jaha då har man införskaffat sig en T610 också då!
Är väl ganska nöjd med den så än så länge men jag har några frågor som jag hoppas någon vill svara på

1. Min batteritid är inte superbra, den tar lätt slut efter 3-4 dagar och då har jag inte gjort så mycket med den. Läste dock någonstans att dom här batterierna beöver några laddningar på sig innan dom når bästa prestanda, var det så för er också?

2. Tänkte införskaffa mig en bluetooth adapter, har läst ganska mycket om det men det vore juste om någon kunde slänga ihop en liten länksamling här till vad man behöver för att styra winamp och sånt. Vet att det har varit många trådar om detta och jag har sökt men det vore ändå bra om någon kunde sammanställa lite länkar så man vet vad som är bäst, det har sagts mycket olika i trådarna jag läst!

3. Hur pass långt räcker bluetoothen ? jag ska genom en vägg och ca 5 m. är det lugnt eller?

4. Sen det här med att synka med outlook, vad behöver man för programvara till det? Jag tror att det blir en D-link adapter om det spelar någon roll.

5. Har ni några andra roliga tips om vad man kan göra med telefonen så är dom tipsen också välkomna

Tacksam för bra svar!

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk

Re: Diverse frågor angående T610

Jaha då har man införskaffat sig en T610 också då!
Är väl ganska nöjd med den så än så länge men jag har några frågor som jag hoppas någon vill svara på

1. Min batteritid är inte superbra, den tar lätt slut efter 3-4 dagar och då har jag inte gjort så mycket med den. Läste dock någonstans att dom här batterierna beöver några laddningar på sig innan dom når bästa prestanda, var det så för er också?

Jodå, så var det. Jag brukar iofs ladda min telefon varannan till vartredje dag ändå. Men då använder jag den också rätt så flitigt.

2. Tänkte införskaffa mig en bluetooth adapter, har läst ganska mycket om det men det vore juste om någon kunde slänga ihop en liten länksamling här till vad man behöver för att styra winamp och sånt. Vet att det har varit många trådar om detta och jag har sökt men det vore ändå bra om någon kunde sammanställa lite länkar så man vet vad som är bäst, det har sagts mycket olika i trådarna jag läst!

Köp först denna:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=12869
Sedan kan du testa pc control (www.christersson.org), jeyo remote, FMA (fma.sourceforge.net), finns några till

3. Hur pass långt räcker bluetoothen ? jag ska genom en vägg och ca 5 m. är det lugnt eller?Ja det lär det vara.

4. Sen det här med att synka med outlook, vad behöver man för programvara till det? Jag tror att det blir en D-link adapter om det spelar någon roll.

Jag har MSI-Bluetooth donglen, och jag behöver ingen mjukvara alls för att synca kontakter. Funkar även bra med outlook express

5. Har ni några andra roliga tips om vad man kan göra med telefonen så är dom tipsen också välkomna

Tacksam för bra svar!

Tja, du kan ju bolla med telefonen om du vill, eller wappa med den

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Grymt svar turbonallen! Tack så mycket.

Nu är det så att jag har fått ett till problem Jag använder comviq och tänkte aktivera MMS, så jag gick till deras sida och fick dom skicka ett sms där det stod att det strax skulle komme ett nytt sms och där skulle jag trycka yes och ersätt någonting, visst tänkte jag så kom det ett nytt sms, i det stod det att strax kommer det ett nytt sms där jag ska göra samma sak för att kunna wappa också, sen kom ett tredje sms där det stod att nu är allt klart! men inte fan har jag fått några sms som jag tryckt yes på och inte fan funkar det heller några ideér?

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micro

Nu är det så att jag har fått ett till problem Jag använder comviq och tänkte aktivera MMS, så jag gick till deras sida och fick dom skicka ett sms där det stod att det strax skulle komme ett nytt sms och där skulle jag trycka yes och ersätt någonting, visst tänkte jag så kom det ett nytt sms, i det stod det att strax kommer det ett nytt sms där jag ska göra samma sak för att kunna wappa också, sen kom ett tredje sms där det stod att nu är allt klart! men inte fan har jag fått några sms som jag tryckt yes på och inte fan funkar det heller några ideér?

Ring dem.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid använda mitt program som jag håller på att utveckla, en irc-client som använder datorns internetuppkoppling. Ska fixa in msn och icq i den när jag får tid.

http://pettan.elajt.se/blirc/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micro

Det kommer ännu ett sms inom 24 timmar. Efter det meddelandet så funkar det som det ska.

Permalänk
Medlem

Tjena

Jag är oxå ny T610 innehavare och har lite frågor,

1, Hur funkar 13-sekunderstricket? Vad e det som försvinner är det alla bilder eller bara vissa?

2, Hur gör man för att ladda upp nya Java spel i luren?

3, Kan man redigera telefonboken från datorn?

4, Jag har en laptop med ir port som jag vill använda för ovanstående saker är det möjligt?

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl

1, Hur funkar 13-sekunderstricket? Vad e det som försvinner är det alla bilder eller bara vissa?
2, Hur gör man för att ladda upp nya Java spel i luren?
3, Kan man redigera telefonboken från datorn?
4, Jag har en laptop med ir port som jag vill använda för ovanstående saker är det möjligt?

1.-Du gör en total återställning och efter 13sekunder medans den återställer tar du ut batteriet, alla bilder försvinner förutom 2stycken och typ 5ringsignaler är kvar.
2.-Via IR eller Bluetooth
3.-Mm, kommer inte ihåg programmet, kanske pc-control
4. -Du kan bara föra över till mobilen och från mobilen till datorn med IR för andra grejer tex redigera telefonboken måste du ha Bluetooth

Rätta mig ifall jag har fel

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pettan
Du kan ju alltid använda mitt program som jag håller på att utveckla, en irc-client som använder datorns internetuppkoppling. Ska fixa in msn och icq i den när jag får tid.

http://pettan.elajt.se/blirc/

gött mos, släng in msn och icq

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

pettan, trevligt program.. släpp källkoden fri veetja, skulle gynna programmet, som programmet är nu är det oanvändbart =). Själv har jag gjort ett program en "blåtand-mobile-pc-control-plugin-dll-server" med winamp och pc control plugins i c++ också tänkt på en "irc client" fast det blev aldrig av

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Gött nu har man fått massa softa tips ju Kom gärna med fler om ni har!

Jag har ytterligare en fråga angående alarmenet! min snoose är typ på 20 minuter eller något, totalt oanvändbart, går det att ändra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena, har också nyligen köpt mig en T610, den är verkligen toksnygg.

Hur som helst har dykt upp några frågor och jag har sökt lite, men orkar inte gå igenom alla tusentals inlägg som finns om modellen, så jag hoppas att jag kan få svar här istället.

Då man GPRS:ar så skickas det som bekant data, jag undrar om det finns nåt inbyggt i telefonen, eller nåt program som kan övervaka hur mycket som har skickats (självklart vart och hur man aktiverar detta isf också).

Sen undrar jag hur man ändrar sidan som laddas då man drar joysticken uppåt eller trycker på internetknappen, har försökt att ändra till en annan genom att ange den som startsida, men SE sidan ligger fortfarande kvar som startsida.

Kanske kommer på nåt mer, men inte nu iaf.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Tjena, har också nyligen köpt mig en T610, den är verkligen toksnygg.

Hur som helst har dykt upp några frågor och jag har sökt lite, men orkar inte gå igenom alla tusentals inlägg som finns om modellen, så jag hoppas att jag kan få svar här istället.

Då man GPRS:ar så skickas det som bekant data, jag undrar om det finns nåt inbyggt i telefonen, eller nåt program som kan övervaka hur mycket som har skickats (självklart vart och hur man aktiverar detta isf också).

Sen undrar jag hur man ändrar sidan som laddas då man drar joysticken uppåt eller trycker på internetknappen, har försökt att ändra till en annan genom att ange den som startsida, men SE sidan ligger fortfarande kvar som startsida.

Kanske kommer på nåt mer, men inte nu iaf.

Självklart går det att se hur mycket data du har skickat och tagit emot. Gå in i menyn
Samtal > Tid och kostnad > Dataräknare

Permalänk
Medlem

Tackar, men skulle helst vilja att det var en räknare som syntes hela tiden man GPRS:ar typ på statusraden mellan täckningen och batteriindikatorn. men men, man kan inte få allt.
Hmm, finns det nåt sätt att kontrollera att cachen används, känns som den både laddar och tar lite tid på sig (den skickar en del data också) även om jag är på sidor jag nyligen besökt.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

har oxå en t610 och jag har en fråga angående sms. jag har lixom 1500kb ledigt på telefonen med sms minnet är nästan slut kan man på nåt sätt ändra så man får plats med mer sms ?

eller är de omöjligt, vill ju lixom spara på alla sms från tjejen!
hoppas att de finns nåt man kan göra för att utöka sms minnet, annars e de dåligt, telefonen borde ju använda samma minne som till program å bilder eller ?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Annars kan du använda t ex FMA för att exportera alla sms till en html-fil på datorn.

Permalänk
Medlem

Väcker tråden snabbt till liv igen...ungefar hur många addresser resp. kalender inputs klarar telefonen av?
Jag vet att Outlook automatiskt kan ta bort inputs som är av viss ålder och vid synkning torde väl t610 göra detsamma, men hur mycket får plats i antal (inte minne, säger inte mig så mycket).

Visa signatur

Lev Väl !

Permalänk
Medlem

Jag köpte en T610 i dag och undrar nu hur länge jag bör ladda första gången.
I manualen står det inget om första gången, men det står 4 timmar, stämmer det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genbak
Jag köpte en T610 i dag och undrar nu hur länge jag bör ladda första gången.
I manualen står det inget om första gången, men det står 4 timmar, stämmer det?

Jag laddade då min i 12 timmar. Vad det än står så ska man helst ladda i 12/24 timmar

Permalänk
Medlem

Ja, det stämmer nog.
På Siba där jag köpte den sa dem 16 timmar, så den får ligga över natten.

Permalänk
Medlem

tänker nog införskaffa mig en t610, antingen olåst eller med comviq kontant, vart finner jag detta billigast? (hittar inget billigare än 1400:-)

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"