Permalänk
Medlem

Asus A7N8X delux Rev 2,0??

Var kan man hitta ett sånt?Har ett 1,04 nu,som vägrar gå i över 190 i fsb`n.Vad jag har förstått så ska ett Rev 2,0 klara det.Har sett att A7N8X-X korten klara det men nåt Delux-kort har jag inte sett någonstans.Har nån annan??.Och var isåfall.

Visa signatur

Mu

Permalänk
Antielefant

överallt? men de heter -GD (Gold Deluxe).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem

Gold är väl att man får med typ Win-DVD.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
överallt? men de heter -GD (Gold Deluxe).

Ja,nästan varje fall.Där jag varit så har det stått att Delux stödjer max 333 MHz men att -X skulle stödja 400MHz.Titta hos Komplett tex.

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mu
Ja,nästan varje fall.Där jag varit så har det stått att Delux stödjer max 333 MHz men att -X skulle stödja 400MHz.Titta hos Komplett tex.

Var o tittade på Asus sida,står likadant där.

Visa signatur

Mu

Permalänk
Antielefant

Spelar ingen roll, de har nForce2 Ultra400 chipset, vilket innebär att det stöder 400 MHz FSB.

Kan lova detta högtidligt, eftersom jag sitter med ett själv.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Alla A7N8X-deluxe stödjer 200MHz FSB (= 400DDR).

"Starting from PCB version 2.0, The A7N8X Deluxe motherboard supports Front Side Bus (FSB) 400. The users of PCB 1.06 or earlier version can update their motherboard BIOS to get FSB 400 support." - http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm

Så om du uppdaterar ditt bios så kan du köra 200MHz (400DDR).

Asustek har ju all sån här info på sina sidor... Läs där?

/ucamper

Visa signatur

Barton@2100MHz, GF4@320/735, 1024MB, Asus A7N8X, WD120GB, SB Live

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Gold är väl att man får med typ Win-DVD.

japp, fast ett helt paket, Win Cinema, innehåller WinDVD, WinCoder, WinProducer och WinRip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ucamper
Alla A7N8X-deluxe stödjer 200MHz FSB (= 400DDR).

"Starting from PCB version 2.0, The A7N8X Deluxe motherboard supports Front Side Bus (FSB) 400. The users of PCB 1.06 or earlier version can update their motherboard BIOS to get FSB 400 support." - http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/overview.htm

Så om du uppdaterar ditt bios så kan du köra 200MHz (400DDR).

Asustek har ju all sån här info på sina sidor... Läs där?

/ucamper

Jajamensan,efter biosversion 1004 skulle det gå.Är inne på version 1007 nu.Mitt funkar inte.

Visa signatur

Mu

Permalänk
Antielefant

tja, 1.06 och tidigare stödjer 200MHz FSB i teorin, men nForce SPP (1.06 och tidigares chipset) stöder det varken officiellt eller bra. Därmed ändringen till nForce Ultra400 på 2.0

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
tja, 1.06 och tidigare stödjer 200MHz FSB i teorin, men nForce SPP (1.06 och tidigares chipset) stöder det varken officiellt eller bra. Därmed ändringen till nForce Ultra400 på 2.0

Okej,så ett GD med Ulta 400 är Rev 2,0.Utan U 400 är det ett Rev 1,xxx då??

Visa signatur

Mu

Permalänk
Antielefant

Ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mu
Jajamensan,efter biosversion 1004 skulle det gå.Är inne på version 1007 nu.Mitt funkar inte.

Det funkar ok för mig?! Fast jag blev rätt sur för att jag fick ett rev 1.04 och inte ett 2.0....
Är det stabiliteten du har problem med? För att ställa in det är ju inte direkt något problem....

/ucamper

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nja,stabiliten kan man väl inte direkt säga att det är.188 i fsb går hur bra som helst.Då funkar det smärtfritt,pojken har har en D.O.D bana (Server) som går igenom datorn.Han kan spela i timmar + att den få stå på under natten,Men höjer jag till 190 i fsb så funkar ingenting.Det spelar ingen roll hur multin står.Från 10 till 12,5 funkar,bara inte fsb går övet 190.Har beställt ett rev 2,0 av komplett,som kommer iveckan.Ringde dit och dom hade fått besked att dom nya moderkorten som kom förra veckan skulle vara rev 2,0.

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem

Hum, jag har slängt på en liten fläkt på retail kylflänsen från asustek.. Kan ju vara något att prova kanske? Fast kanske försent nu när du beställt ett nytt.

/ucamper

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Retail?Om du menar nordbryggan så löste det sig med Slk-kylaren.Den är vänd ett kvarts varv så den blåser på nordbryggan + undertill på nätagrigatett istället för på minnerna o baksidan av chassit.Får inte dit nån fläckt där tror jag inte,Slk´n är rätt stor så jag var tvungen o böja lite på några flänsar som satt där.Skulle kanske hjälpa lite till om man hittade nån i koppar,vet inte om det finns.

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem

hum.. slår inte din slk i kondensatorerna bredvid då? Det var mer knapert med plats mot dem än mot kylflänsen på nordbryggan. Eller den kanske är lite sned iofs. Kör en PAL8045 som bara har nån milimeter mellan fläns o kondensatorerna.

Trist att inte 200 funkar för dig dock.. Är väl lite lotto kanske beroende på vad man fick för kvalite.

Posta gärna om det funkar med rev2.0.

/ucamper

Visa signatur

Permalänk
Medlem

JO,fast inte så mycket.Fick trycka 2 lite åt sidan.Fast det var inte så farligt som det verkade på deras hemsida,där fick man nästan uppfattningen att man var tvungen o bända på dom så mycket att det var risk att dom skulle kunna lossna.Fick det nya moderkortet idag (igår) så jag ska väl byta det ihelgen.Passade på o ta bort flänsen på nordbryggan och vattenslipade + kletade på As3 isället för den gojsen som var där på från början

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem

är a7n8x gd bra kort? stabilt? överklockvänligt med en 2500+?

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Medlem

mr bulle : Japp..

Permalänk
Medlem

Jag tror att GD kortet har nForce2 SPP chipsetet alltså det sämre medans de vanliga -X har nForce2 400Uktra men är inte säker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seize
Jag tror att GD kortet har nForce2 SPP chipsetet alltså det sämre medans de vanliga -X har nForce2 400Uktra men är inte säker.

GD = Gold Deluxe = Toppverisionen (Nforce2 Ultra 400)
-X = bugdet (nforce2 400)

Permalänk
Medlem

Nu har jag bytt.Kör just nu i :11,5*220 o 11 ,2 ,2 ,2,5.Är inte 100 på alla inställningarna i bios,men man få väl prova sig fram lite.

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem

nice!

/ucamper

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ucamper
nice!

/ucamper

Ja,men lyckan e kort.Nä så farligt är det inte,men är tvungen o sänka lite för jag vet inte om det blev lite för bra.Varje gång jag skulle stänga av så gick det för fort,det ska ju komma "du loggas ut", "inställningarna sparas" "windows stängs av".Men det bara rasslar till så stängs den av.Så vaje gång jag sen ska sätta på så kommer det upp "felaktig avstängning",Vet inte om det är hårddisken som inte hänger med.Men,men..Över 200MHz går det i alla fall..

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem

Prova:

1. Click Start, click Control Panel, and then double-click Power Options.
2. Click on the APM tab.
3. Uncheck the Enable Advanced Power Management Support box.

Nu får du visserligen trycka på knappen för att stänga av men du borde slippa "felaktig avstängning" problemet.

För du kör väl inte Win98/ME eller NT4? Isåfall finns det en patch att hämta från MS.

/ucamper

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska prova det(när jag hittar).Nä jag har XP-Home,men jag vet att till ME finns det en "fördröjning" eller vad man ska kalla det,som gör att OP`t ska hinna med o stänga av sig innan datorn stängs av,som du säger.Skrev och frågade i ett annat forum (Microsoft oprativsystem-program)om det var så fall att det fanns något liknande till XP`t,men den som svarade trodde det var hårdisken som inte hängde med.Men det mesta i burken är rätt nytt så man får väl köra lite med den så får man se fall det går mer eller bättre efter ett tag,det står rätt mycket om "inbränning" och sånt.Fast det råder delade meningar om just det.Fast det är rätt svårt o låta bli o prova.Ha några V-Moddar som ligger o väntar här hemma....

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem

Hmm JME Data har fel??

Tja på er!

Satt och kollad igenom forumet för att hitta info om detta moderkort, jag har sett ett sådant

http://www.jmedata.se/start.asp?store=I&target=product.asp||dept_id=||itemno=16212

och det verkar som om de har betecknat en icke GD som en GD, kan detta vara falsk marknadsföring??

Mvh Tony

Visa signatur

Asus A7N8X-DeLuxe GD Rev 2.0|Amd Athlon XP Barton 2500+ 1.8Ghz |2*256 Twinmos Winbond PC3200 |Connect3D Radeon 9600 XT 128mb|Maxtor Diamond Plus 80Gb 8mb cache S-ata + Seagate Baracuda 80Gb IDE|Vcore 1.675V|Vdmm 2.6V|

Permalänk
Medlem

jag har ett sånt där mobo rev 2.0. Det är nog helt bra. 205 x 11.5 @1.75 vcore. Men min vcore ska gå att sänka men då mitt nätagg sprängde. Tack vare högspänningsledning + kommunala arbetare. Men iaf, mera ska det gå, ska beställa en SLK och ny kylning till gpun också men tänkte bara iaf dela med mig om att gd versionen är verkligt bra enligt mig i varje fall.

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk

Ävan jag har ett A7N8X rev 2.0 till min Barton 2500+. Har inte testat så mycket ännu, men den gör iaf 11x210 utan att öka Vcore eller Vdim. Kör med orginalkylning på också. Skall testa att pressa lite till veckan.

Visa signatur

"?"