Permalänk

Problem med Halo

är jag kör Halo med min P3 så rullar det på utan hack/laggningar. men efter ett tag så hänger sig datorn helt utan orsak. spelar ingen roll om jag instalerar en senare drivrutin till grafikkortet (Ati Radeon 9000 Pro 128)
Jag skulle bli mkt glad om någon kunde hjälpa mig få igång det.

/david

Permalänk

Om jag inte har fel så är Halo PC pissigt kodat, så det borde inte funka med en P3. Eller?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Om jag inte har fel så är Halo PC pissigt kodat, så det borde inte funka med en P3. Eller?

Halo är kodat av ett gäng apor

Men det ska ändå funka på en P3a...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk

okej, så det finns inget hopp om halo till min P3:a?

Permalänk
Medlem

Inte många här som verkar veta vad dom pratar om...

Om jag fattar problem rätt så handlar det inte om att spelet hackar utan att det hänger sig. Att datorn hänger sig i Halo är ett känt problem och verkar ha med ATI kort att göra (fungerar dock helt utan problem med mitt 9700P). Här finns en tråd i gearbox officiella forum om just detta problem: http://www.gearboxsoftware.com/forums/showflat.php?Cat=&Board...
Kanske du kan få några tips därifrån, lycka till.

Permalänk

tack för hjälpen S_Z