Permalänk
Medlem

Kritik på personlig hemsida

Ja då skulle jag vilja ha lite kritik på min kära hemsida. Jobbat med den ett tag nu men vet inte riktigt om jag vill/behöver utveckla den vidare. Men eftersom man själv ofta inte ser fel och dylikt efter ett tag så kan det ju vara bra att få lite andra perspektiv.

Adressen är http://fiiin.org/~virrdo/tok.mine.nu/
(har tänkt att registrera en riktigt domän men då måste jag antigen sätta upp en webserver eller fixa en stadig host vilket får vänta)

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem

Snyggt

Jag tycker det ser jätte bra ut

Permalänk
Medlem

tycker den ser väldigt bra ut.
ända jag kommer på är att du kanske borde göra texten i menyn lite kortare, inte så avlång

Visa signatur

Keep it real

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt jobbigt med drop-down-menyer.. men det kanske bara är jag.
Sidan i övrigt ser bra ut. Du använder inte jättelite utav sidans yta som många andra verkar gilla, utan lite lagom. Färgerna är det inte heller något fel på.
Och sen använder du ju tabeller för layout oxo - fy, fy.
Ah, och texten för den aktiva länken i drop-down-menyerna tycker jag är lite överdrivet stor.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Tack för de svar jag fått hittils.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av grisapa
tycker den ser väldigt bra ut.
ända jag kommer på är att du kanske borde göra texten i menyn lite kortare, inte så avlång

Kortare? Nu förstår jag inte alls.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Tycker det är väldigt jobbigt med drop-down-menyer.. men det kanske bara är jag.
Sidan i övrigt ser bra ut. Du använder inte jättelite utav sidans yta som många andra verkar gilla, utan lite lagom. Färgerna är det inte heller något fel på.
Och sen använder du ju tabeller för layout oxo - fy, fy.
Ah, och texten för den aktiva länken i drop-down-menyerna tycker jag är lite överdrivet stor.

Ska se om jag inte kan skippa alla dropdownlistor. Har själv funderat på att skippa dem faktiskt.

Ja jag använder tabeller. Det är faktiskt inte förbjudet.
Har faktiskt försökt mig på att använda CSS + Div:s men jag fick det aldrig att fungera riktigt som jag ville så jag la ner det projektet.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem

Hehe, gör om, gör rätt.
Jo, att använda CSS kan vara lite krångligt, men ger man sig bara fan på att det ska gå och går efter standarden så brukar det mesta lösa sig, på ett eller annat sätt, och med lite fulhacks för att få IE att fatta att saker faktiskt funkar.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Du envisas med att ha så här: NicklasGummesson.
Tycker du ska infoga ett mellanslag, ser mer seriöst ut.

Du heter ju så för den andra delen.

Byt fotot på fotografier, ser nästan ut som om du var en ögonläkare.
I övrigt, en mycket välskriven och stilren sida.

Betyg: :D:D:D:D av :D:D:D:D:D.

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem

Stilren måste jag säga. Inget onödigt krafs.
Som redan nämnt så tycker jag du ska ha mellanrum mellen "Nicklas" och "Gummesson"

//Moor

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelduck
Du envisas med att ha så här: NicklasGummesson.
Tycker du ska infoga ett mellanslag, ser mer seriöst ut.

Du heter ju så för den andra delen.

Byt fotot på fotografier, ser nästan ut som om du var en ögonläkare.
I övrigt, en mycket välskriven och stilren sida.

Hade visst råkat ändra tillbaka det där med namnet ja, får återgärda det.

Hmm, ögonläkare? Det är ju en kapsylöppnare han tittar genom. Men ok, ska se om jag kan hitta en lämpligare bild som kan representera den delen.

Tack för era svar.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net