Permalänk
Medlem

Ftp server DI-804 med Bulletproof

Hejsan

Jag har lite problem,Vill lägga upp en FTP server med Prog BulletProof ftp. Men problemet är det att det bara blir lokal server.. Vill ha en som alla kan nå inte nåt skit lokalt... Jag kan connecta till den via att skriva 192.168. . bla bla.. Jag har bockat för FTP SERVER.. Men funkar ändå inte.. Fattar att man måste öppna portar men förklara GÄRNA EXAKT hur man göör.. exakt.. Har hållt på i 2 mån untan vidare resultat.. Hoppas att någon häär kan..

Mvh Nikko

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Följande text från FAQn bör leda dig på rätt spår:

"Jag har satt upp en server bakom min router, men folk får inte kontakt med den!?

Du måste gå in i routern/programmet du routrar med och "peka" den porten som programmet använder mot serverdatorns IP. Antag att du vill sätta upp en FTP och använder port 21. Server datorn har IP 192.168.0.116. Då ser du bara till att all trafik som kommer in på port 21 går till IP 192.168.0.116. Samma sak gör du med DC, IRC och CS. Det enda du behöver veta är vilken/vilka portar programmet i fråga använder."

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

hm.. okej.. Men hur öppnar jag en port.. Fattar inte det dära med TCP UPD.. Var går man in exakt beskrivning hellst? Jag kan komma in på min Router.. Men sen vad gör jag för att öppna port 21 ? Någon som kan beskriva detta bra, kommer säkert hjälpa många andra oxååå.

Mvh Nikko

Tack för svaret Hiker..

Visa signatur
Permalänk

Kan inte ge dig en exakt beskrivning då jag inte har en router men du kan ju leta efter port forwarding när du har anslutit till din router och sen följa exemplet som hiker gav dig.

Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Port forwarding betyder?=.. hm.. Jag vet hur man gör tror jag fast det kommer en ruta med UPD,TCP vad skall jag välja däär?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det betyder att från internet inkommande trafik på en angiven port skickas vidare till den dator innanför routern vars IP du anger. Välj båda för säkerhets skull.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Okej.. Men skulle vara bra fall någon som har en DI-804 skull kunna hjälpa mig?.. För det är lättare fall någon som har en likadan skulle kunna hjälpa mig.. Har prövat att öppna båda fast det blir lokalt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ehh det är väll endå ingen höjdare att välja UDP??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najs
Okej.. Men skulle vara bra fall någon som har en DI-804 skull kunna hjälpa mig?.. För det är lättare fall någon som har en likadan skulle kunna hjälpa mig.. Har prövat att öppna båda fast det blir lokalt

Din dator kommer alltid att ha ett lokalt IP (om det är det du menar). Dom som skall koppla upp sig mot dig från internet skall ange det IP som din router har på internetsidan, bör framgå av statussidan i routern. Kan också får genom att gå in på http://www.whatismyip.com.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

jag har DI 804, och om du klickar runt lite hittar du "Port redirection", gå in där och vidarför port 21 till ip datorn som har servern har. Alltså typ 192.168.0.2

Permalänk
Medlem

jag fick köra på en port 26400, fick hjälp av en kille, men du har vart på rätt ställe, se till att välj den datorn du jobbar från

jag körde igång både upd och tcp

ta reda på din ip, den e ju inte 168...... du får ju en ny varje gång du startar om routern och använd den vid inställningne iftp´t

Permalänk
Medlem

Okej.. Jag gör så här.. Det finns 5 olika menyer när man kommer in på routern elr vad man nu skall kalla det för.. Jag trycker på Advanced Features sen vilket av dem? Open Ports elr Port Redirection?.. Sen vad jag tror trycker man på Open ports sen väljer man ett numer mellan 1-10.. Jag har läst att 1-2 används av D-LINKEN så dom skall man inte välja. Jag tar då 3:an.. Sen väljer jag dator (ip nr på min dator) för har 3 st andra inkopplade..Sen så väljer jag Protocol->TCP.Starta port->21.End Port 21.
Vad skall jag välja TCP elr UPD.. elr dem båda?..

Mvh NIKKO!

De 5 olika
(Setup Wizard
Basic Setup
Advanced Features
System Management
Unit Status)

På port redirection har jag :

Comment Protocol Incoming Local IP
3 server TCP 65000 192.168.0.100
4 server1 UDP 65000 192.168.0.100

Så jag har prövat open port och Port Reirection fast samma resultat.

Visa signatur