Dubbla skärmar och kort, ett problem.

Permalänk
Medlem

Dubbla skärmar och kort, ett problem.

Har ett Nvidia GeForce3 Ti200 64Mb(AGP) samt ett Hercules 4000XT 64Mb (PCI). Två 17" monitorer som klarar samma upplösningar och Hz. Moderkortet är ett MSI KT3 Ultra.

Till problemet:
Med endast GF3-kortet fungerar det med en monitor precis som det ska göra vanligt. Dock när jag sätter i Hercules-kortet i valfri PCI-port(provat flera) så vill inte GF3-kortet visa något på monitorn.

Har Nvidias drivisar 52.16 installerade, samt har även 53.03 som inte gör nåt speciellt med ett GF3 vad jag fattat det som när jag läst på deras hemsida, alltså använder 52.16. Kan inte installera drivrutiner till Hercules-kortet förren jag satt i kortet enligt installationen(suger tycker jag personligen).

...Frågan...
Går det att över huvudtaget köra med två grafikkort som jag beskrivit ovan eller finns det några inställningar som ska göras för att få det att fungera så man kan använda två monitorer/grafikkort?

Vore häftigt att köra med två monitorer!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pröva att ställa in i bios att datorn ska använda AGP-porten som primärt kort.

Permalänk
Medlem

japp agp i bios sedan in med båda drivisarna till båda graffen sedan får du välja den anndra skrämen i skärminställningar eller nåt sånt. Trycka egenskaper osv på skrivbordet. Kör inte windows så inte hundra koll emn gjort det på kompisens burk.
Får du bara in drivisarna på ena kortet borde du kunna får windows at hitta dom för anndra om du väljer att uppdatera drivrutinerna för det automatiskt. Låt windows söka.

Permalänk
Medlem

Har försökt hitta nån sådan inställning i BIOS men hittar ingen. Hittar ingen i manualen heller tyvärr.

Kanske ska ge upp

Visa signatur