Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Död CPU eller dött mobbo?

Hej!

Fick mitt nya nätagg (det gammla brann) idag o slängde i hop datorn. När jag så trycker på "On" så tjuter modekortet med långa signaler och jag får inte upp någon bild på skärmen. Har testat minnena och grafikkortet i polarns dator (Intel P4:a), gjort en reset på CMOS etc etc etc

Vad tror ni...prollen eller modekortet som gått åt helvete? Har just nu ingen möjlihet att testa prollen i en annan dator....så vida det inte är någon vänlig själ ifrån Jönöping som ser det här och har lust att testa prollen åt mig???

M.v.H: En deppad RoAD

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

hmm, va jobbigt det måste va för dig nu. Kan det kanske ha varit statiskt elektrisitet som har förstört nåt?

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinboy
hmm, va jobbigt det måste va för dig nu. Kan det kanske ha varit statiskt elektrisitet som har förstört nåt?

jo...varit utan dator i snart 3 veckor...glider längre o längre ned i mörkret ;(( Nätagget gick ju åt helvete så det är ju det som är orsaken....frågan är vad det är som är trasigt??? Har inte råd att köpa både mobbo och prolle...utan bara det ena *suck*

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

testa båda hos någon kompis om du kan

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
testa båda hos någon kompis om du kan

känner som sagt ingen här i Jönköping som jag kan testa prylarna hos

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

eller kolla upp vad felkoden betyder på tillverkarens hemsida...

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Medlem

Ta med datorn till en lokal datorbutik, de brukar kunna låna ut en processor så att du kan testa.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Ta med datorn till en lokal datorbutik, de brukar kunna låna ut en processor så att du kan testa.

*doh* att jag inte tänkte på det, men var så förvirrad i all min sorg Thx! Har redan hunnit att skicka upp prollen till min bror som har samma mobbo som jag, men för att vara extra säker så ska jag f*n plocka med mobbot till en datorbutik och testa det där....dvs om dom inte vill ha en monster summa för att testa det?

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.