Permalänk

Xp eller 2000 ??

Tjabba, jag har en kompis som hävdar att 2000 "professional" är bättre än XP. Men i trådar så verkar ni skriva annat :S Jag spelar mycket och lyssnar på musik. Var är bäst - XP - ELLER 2000 Professional

Visa signatur

08:14 <haffe_> Jag kan inte göra kullerbytor, eller stå på händer. Dock kan jag få upp hälen i pannan. Jag undrar hur det har gått till.
08:15 <OSkar000> testa att slicka på utsidan av armbågen.. det är svårt

Permalänk
Medlem

Kör själv med 2000 Professional, funkar utmärkt till spel. Har aldrig gillat XP utseendemässigt. Dessutom är XP mer minneskrävande

Permalänk

Jag kör också med 2kpro och har inga problem. Precis som Sabbe så är jag inget fan av XPs utseende.

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem

Kör personligen hellre Xp då den har lite småsaker som gör att jag trivs bättre med den, Växla användare, att den gömmer inaktiva ikoner där nere till höger samt att om man öppnar flera olika fönster så smmlas de i grupper istället för huller om buller.
Utseendet som är när man installerat Xp ogillar jag starkt dock har man 30sekuner så ändrar man snabbt detta till klassikt windowsutseende.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Utseendet som är när man installerat Xp ogillar jag starkt dock har man 30 sekunder så ändrar man snabbt detta till klassikt windowsutseende.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Avstängd

om vi säger såhär amd funkar bäst med win 2k och p4 funkar bäst med xp iaf av mina erfarenheter ¨

har pendlat mellan dem olika systemen just nu kör jag xp snart kanske de blir 2k vem vet kör det som känns bäst och som prestrerar bäst med just din dator

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Kör XP på min burk, funkar finfint fastän det är en AMD-prolle som sitter i

Permalänk

XP är bäst finns funktioner i XP som man aldrig tänker på och varför skulle Microsoft göra ett sämre OS än 2000 annars hade dom ju inte satsat så hårt på XP

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

För min del så har XP alltid funkar bäst.
AMD eller Celeron, fick alltid högre FPS på allt.
Jag kör med 512mb ram, och jag tycker spelens laddningstid och tiden det tar att stänga ner är mycket kortare på XP.
Win2k tar en evighet på sig att starta/avslutas.
Och självklart tar man klassiskt på utseendet.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

XP Pro, försökte vänja mig vid 2000 men det gick inte, för åldrat och för dåligt med smarta lösningar som XP har.

Jag anser att de båda är ungefär lika stabila och snabba...

Permalänk

det ska lätt vad win XP det är det bästa men 2000 är inte så dumt men jag rekomenderar XP

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 | MB: MSI X570 MEG UNIFY | CPU: AMD Ryzen 7 3800X | DDR4: G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo | GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Nitro+ Gaming OC | M.2: Samsung 970 EVO Plus 500GB | PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Heatsink: Fractal Design Celsius S36 | Display: BenQ XR3501 Curved 144Hz | O/S: Windows 10 Pro 64-Bit

Permalänk

Jag har alltid tyckt att win2000 är bäst.
Men när jag köpt min nya dator och installerat den så var jag ju tvugnen att lägga till ljudkort nätverkskort osv. Små grejjer man måste få klart innan man kan börja använda datan på riktigt. Med 2000 tog detta en lååång tid kanske en 30 min måhända en 1h (har fått installera om flera gånger) men med xp, ja då hittade den allt själv och installerade allt som om man hade en liten slav.
så därför tycker jag nu att XP är bättre.

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Har man AMD så borde den funka bättre på XP efter som processorn är gjord för att arbeta under XP (Athlon XP prcessorerna då). Själv sitter jag på Xp och skulle inte by äns om jag fick pengar för det. Om man inte gillar utseendet på XP så ladda bara ner Style XP och en cool style så så vill man aldrig byta tillbaka.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Vi har XP-Pro i 4,st datorer i alla fall

Om det skulle vara en arbetsdator så skulle jag rekommendera Win2000
istället för WinXp

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Kör personligen hellre Xp då den har lite småsaker som gör att jag trivs bättre med den, Växla användare, att den gömmer inaktiva ikoner där nere till höger samt att om man öppnar flera olika fönster så smmlas de i grupper istället för huller om buller.
Utseendet som är när man installerat Xp ogillar jag starkt dock har man 30sekuner så ändrar man snabbt detta till klassikt windowsutseende.

Lol just några av de saker som jag gillar minst med Win XP. Bland det första jag inaktiverar då jag installerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Kör själv med 2000 Professional, funkar utmärkt till spel. Har aldrig gillat XP utseendemässigt. Dessutom är XP mer minneskrävande

Man kör ju win 95stil =P

Permalänk
Medlem

lätt att man gör men tänk bara på att kolla igenom tjänsterna (services.msc i kör) då dessa kan slöa ner datorn om man inte har über mycket minne:P

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Kör XP med ett skin på så det ser nice ut, tycker XP är bättre än 2k eftersom det är snabbare att starta upp osv, dessutom gillar jag... ja... typ allt i det mer...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

XP har lite strul med tex negativ acc, script som tar minne, osv.. så varför microsoft gav ut det var inte för att det var bättre utan de ser bättre ut enligt normal användaren. Mera saker som man kan impa med med som egentligen inte behövs eller finns att ladda ner bättre saker.

Så W2K Pro till Longhorn kommer för mig.

Permalänk
Medlem

2000pro

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Har man AMD så borde den funka bättre på XP efter som processorn är gjord för att arbeta under XP (Athlon XP prcessorerna då)

Nej du inte riktigt va

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Windows 2003.

Startar snabbt.
Stängs av snabbt.
Stabilt som sjutton.
Nyare än windows 2000.
Snabbt och mindre skumma saker med som xp har.
Mer att skjustera så det passar ens egna behov.

Det jag kommer på. Allt är förstås personliga åsikter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hulkenstrong
Windows 2003.

Startar snabbt.
Stängs av snabbt.
Stabilt som sjutton.
Nyare än windows 2000.
Snabbt och mindre skumma saker med som xp har.
Mer att skjustera så det passar ens egna behov.

Det jag kommer på. Allt är förstås personliga åsikter.

Jag körde win 2003 i ca 15min. Sen pallade jag fan inte mer! Inga nyare drivrutiner funkar, speciellt med thirdparty drivisar... För mig fungarede det instabilt med OC och allt kändes bara mysko. och JAA, jag stängde av allt som jag inte ville ha!

Nu kör jag winXP, vilket jag kommer byta ifrån så fort det blir formateringsdags! Sämre FPS, sämre benchmark och mycket värre laddningstider! Det ENDA positiva med XP är att det bootar väldigt snabbt i jämnförelse till win2k!

Win2k är mitt favoritoperativ och kommer antagligen förbli ett bra tag. Som det verkar nu så e ju inte Longhorn ngn. höjdare...

Win2k/debian 4 life verkar det som

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ostuga
Jag körde win 2003 i ca 15min. Sen pallade jag fan inte mer! Inga nyare drivrutiner funkar, speciellt med thirdparty drivisar... För mig fungarede det instabilt med OC och allt kändes bara mysko. och JAA, jag stängde av allt som jag inte ville ha!

Nu kör jag winXP, vilket jag kommer byta ifrån så fort det blir formateringsdags! Sämre FPS, sämre benchmark och mycket värre laddningstider! Det ENDA positiva med XP är att det bootar väldigt snabbt i jämnförelse till win2k!

Win2k är mitt favoritoperativ och kommer antagligen förbli ett bra tag. Som det verkar nu så e ju inte Longhorn ngn. höjdare...

Win2k/debian 4 life verkar det som

Tog nån dag innan jag löste en bug. Alla drivisar (inga som kommer från ms eller är certifikerade) bara flög in :), så tråkigt för dig. Gillade windows 2000 men efter jag kört 2003 i en vecka utan ett endaste problem så tänker jag inte byta ner mig igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk

Re: Xp eller 2000 ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choppel
Tjabba, jag har en kompis som hävdar att 2000 "professional" är bättre än XP. Men i trådar så verkar ni skriva annat :S Jag spelar mycket och lyssnar på musik. Var är bäst - XP - ELLER 2000 Professional

tycker 2000 mkt stabilare mindre ram minne m.m...... men kör endå xp känns skönare en då

Permalänk
Medlem

Xp startar ju MYCKET snabbare... Tyvärr tar det en hel del minne men det kan man leva med. Ingen större skillnad på prestanda mellan dom. Inget jag skulle bry mig om iaf.

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Avstängd

Re: Xp eller 2000 ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choppel

Ontopic:Jag brukar säga att 2000 duger..Men min Celeron gillade det inte så det vart xp för min del!..men men smaken e som baken eller vad man säger

OffTopic: Vågar man plugga in ett 8x agp grafikkort kort på ett moderkort som är byggt för 4x agp? eller är chansen stor att man bränner hela skiten?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Xp eller 2000 ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven

OffTopic: Vågar man plugga in ett 8x agp grafikkort kort på ett moderkort som är byggt för 4x agp? eller är chansen stor att man bränner hela skiten?

Ja det går bra.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Citat:

Hehe coolt , allt du tycker är bra i XP hatar jag och stänger av :P.