Permalänk

defekt hårddisk =(

min hårddisk har börjat bete sig konstigt på senaste tiden. den hänger sig å får blåskärm hela tiden. det är en maxtor 80 gig så jag körde deras diagnosik progg, powermax 3.04 (4.06 funkade inte. hoppade bara ut i dos efter 2 f8 tryck???). men i 3.04 funkade det iaf. där fick jag felkoden "Y25S57" när jag körde quick test. vad den betyder vet jag inte. En till konstig sak är att det bara verkar vara e: som är defekt. alla spel på d: å windows funkar normalt. men när man lyssnar på mp3 eller gör nått på e: så hänger den sig (och e: har jag ingen lust att formatera...60 gig musik å film =P). kan man reparera den på nått sätt eller måste jag skicka in eländet å vänta hur länge som helst på en ny?.
/tacksam för svar

Permalänk

Jag hade en Maxtor 120gb som pajjade. Jag körde powermax och fick en felkod. Gjorde sedan en RMA på maxtors sida. De har ett alternativ som går till så att de skickar en ny disk till dig först och när du får den skickar du tillbaka den trasiga, men då måste du skriva in visakortsnummer som garanti typ. För om du inte skickar in den gamla inom 30 dagar så drar de pengar från kortet, ganska logiskt för de vill ju inte ge bort diskar gratis. Jag gjorde iaf detta och fick hem en ny disk på 160gb (istället för 120gb hihi) på mindre än en vecka. Jag kan inte säga annat än att Maxtors service rular!

Permalänk

men funkar det då att kopiera över alla filer från den gamla till den nya eller är dom förlorade?

edit: och vart gör man en RMA?, jag hittar inte på sidan...