Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Tycker det är mycket bra att de skippar holo-grind racet... jag menar: hur vettigt är det att folk bara blir Jedi genom att låta ett macro spela åt dig?
Luke var Jedi, inte fan behöve han bli femtielva yrken...

Inte gjorde han en massa quests heller han var ju force sensitiv från början, dessutom går det inte macra alla skills som combat skills tex.

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem

men bättre kommer det bli, eller håller du inte med?

Combat skills går väl macra,,,om man vet hur..eller?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Nja tror inte det går iaf, jag vet inte vad jag tycker om quests har inte gjort några än allt beror ju på hur bra det blir när de ändrar. Exempel vet man vilken eller vilka quests man behöver göra eller måste man gå och fråga varenda npc på varenda planet, isåfall är systemet bättre som det är nu.

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem

Det kommer nog vara iaf lite gran dolt vad för quests man måste göra.. Tror inte de sätter ut en waypoint eller liknande för att avslöja questinnehavarna.. Lite ska man väl få göra själv.. Det är ju trots allt sällsynt med jedis..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Inte gjorde han en massa quests heller han var ju force sensitiv från början, dessutom går det inte macra alla skills som combat skills tex.

Då har du inte sett alla macros som finns.

Men att göra något som quest måste du väl tycka är bättre än - tryck - gå och lägga sig - macro - komma tillbaka dagen efter.. oj, nästan spelat klart!

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Nu är det ju så att jag har inte macrat mina holo skills jag har suttit och tryckt allt själv, och om quests är bättre eller ej det får vi ju se när det kommer. Jag personligen tycker inte om quests vet inte riktigt varför kanske är för att de brukara vara så lite typ hitta en gubbe döda honom ta föremålet till nån.

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem

Min polare har en bug, varje gång han tar en grej från sitt hus, så efter en liten stund så försvinner den ur inventory. Den kommer dock tillbaka efter ett par timmar.

Ex. Sätter på sig en rustning som har stått i huset, går ut och springer någonstans, sedan försvinner den, och minpolare står i bara kallingarna. I Inventory finns den inte, men i encabrance(?) så är det fortfarande som om han bar den. Han kan inte ta av den, eller byta, men den skyddar inte heller.

Vad göra? Är detta en känd bug? Det är ju ingen grafikbug. Han kan inte heller försäkra prylarna. Det enda positiva är att de inte går sönder

MVH GreyWolf / European Farstar.

Permalänk
Medlem

Alltså, hur mycket rollspel och quests finns det i SWG? Jag har spelat DAoC och det var den stora behållningen med det spelet.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Alltså, hur mycket rollspel och quests finns det i SWG? Jag har spelat DAoC och det var den stora behållningen med det spelet.

Alla MMORPGs blir vad man gör det till. Quest finns det gott om (tro inte att de finns i närmsta terminal dock). Det viktigaste (och roligaste) är dock spelets Community och interativitet med andra personer. Själv driver jag en välkänd firma på min server.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Alltså, hur mycket rollspel och quests finns det i SWG? Jag har spelat DAoC och det var den stora behållningen med det spelet.

Alla MMORPGs blir vad man gör det till. Quest finns det gott om (tro inte att de finns i närmsta terminal dock). Det viktigaste (och roligaste) är dock spelets Community och interativitet med andra personer. Själv driver jag en välkänd firma på min server.

Instämmer till fullo. Interaktiviteten är en viktig beståndsdel som fungerar bra i spelet!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Någon som vill köpa nya slicade komposit stövlar på chimaera? Kan inte bära dom för att jag är trandoshan och då kan man inte bära stövlar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Någon som vill köpa nya slicade komposit stövlar på chimaera? Kan inte bära dom för att jag är trandoshan och då kan man inte bära stövlar

Gör som jag (är också trandoshan) och snack med en master image designer och be han klippa din tånaglar, sen kan du få på dig stövlar...

Permalänk
Medlem

Tror jag ska ta och beställa det faktiskt, vet ni något ställe där man kan beställa det som går fort och har rimlig leveranstid, även upp till norrbotten?

Funderar även på hur jag ska lägga upp det hela. Någon som har någon sida där man kan se vad dom olika raserna är bra på, vilka yrken det finns osv?

Skulle också vilja ha rekomendationer om vad jag ska välja.
Gillar strid, alla strid dessutom, gillar även att skapa saker och att umgås med folk.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

http://swg.allakhazam.com/ är en bra sida. Står mycket info om olika raser och yrken där, har även en bra "character builder" där du kan planera din gubbe och se vad dina skill points räcker till.
Sen är det väldigt lätt att ändra sin karaktär under spelets gång. Bara att droppa sina kunskaper inom ett vist yrke för att böra på ett nytt, så det är bara att prova sig fram hur man vill vara (om man har tid vill säga )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
http://swg.allakhazam.com/ är en bra sida. Står mycket info om olika raser och yrken där, har även en bra "character builder" där du kan planera din gubbe och se vad dina skill points räcker till.
Sen är det väldigt lätt att ändra sin karaktär under spelets gång. Bara att droppa sina kunskaper inom ett vist yrke för att böra på ett nytt, så det är bara att prova sig fram hur man vill vara (om man har tid vill säga )

Ok, men någonstans där man kan beställa ifrån som har rimliga priser och rimliga leveranstider också?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Hedersmedlem

hihihi...
genom den mycket bra sidan http://swg.allakhazam.com/ har jag nu kommit fram till vad jag ska satsa att bli:

Master Smuggler
Master Rifleman

Novice Brawler (4-0-0-0)
Novice Marksman (4-4-0-4)
Novice Scout (4-0-3-0)

Detta räckte precis skillpointsen ihop till.
Vad sägs, kan det bli ngt vettigt av en sådan karakär?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
SWG = sunk.

www.worldofwarcraft.com

Vilket intelligent och vettigt inlägg du gjorde i denna tråd. Tod du en examen på MIT i Boston måhända för att komma på detta vettiga, nyskapande och mycket intelektuella initiativ?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Master Smuggler
Master Rifleman

Novice Brawler (4-0-0-0)
Novice Marksman (4-4-0-4)
Novice Scout (4-0-3-0)

Detta räckte precis skillpointsen ihop till.
Vad sägs, kan det bli ngt vettigt av en sådan karakär?

Pistoler är bättre än gevär. Bli master pistoleer istället (och samtidigt spara på points).

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Pistoler är bättre än gevär. Bli master pistoleer istället (och samtidigt spara på points).

Precis, i och med att man kör med pistol skills som smuggler så funkar det nog bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Vilket intelligent och vettigt inlägg du gjorde i denna tråd. Tod du en examen på MIT i Boston måhända för att komma på detta vettiga, nyskapande och mycket intelektuella initiativ?

mycket vettigt. ville bara få folk förstå vad de redan borde förstått innan jag sade någonting.

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

Kan man ladda hem patchen utanför launchern?? Går inte speciellt fort hemma på modemet så ja tänkte om man kunde ladda hem filen enbart, som en vanlig fil, i skolan där jag har bredband..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
mycket vettigt. ville bara få folk förstå vad de redan borde förstått innan jag sade någonting.

Känns inte som att du tillförde speciellt mycket till disskusionen precis.

Pappy, om jag skulle börja som Artisan nu, hur ska jag klarar mig egentligen? Jag menar, du har ju sagt att jag måste ha den absolut bästa annars är det inte värt materialet som det är skapat av. Men alla "äldre" spelare har ju en fördel att dom redan har pengar osv att köpa material för.

Undrar även om man tex kan sälja till någon NPC eller om man måste gå igenom spelarekonomin jämt?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Gör powerups, det säljer som smör. Enkelt att tillverka (behöver bara hög Overall Quality) och det säljer som fan. Gör Max + Min Dmg 32% så lär du sälja högvis. En factory run med 1000 powerups säljer du snart.

Glöm dock inte - placera din shop bra (Theed eller Coronet) och GÖR REKLAM!

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Blir galen deletade min först char Liart som var master marksman nästan master commando och gjorde en ny char Nevyn, köpte ett holo första jag gjorde fick master brawler lätt tänkte jag var ute en natt och skrapade ihop till 4-4-4-4. Nu kommer problemet finns ju inte en enda som behöver träning i brawler så jag kan inte få nåra app points

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Hedersmedlem

Håll er till ämnet eller posta inga inlägg. Det gäller även dig kakmonstret.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shai Tan
Blir galen deletade min först char Liart som var master marksman nästan master commando och gjorde en ny char Nevyn, köpte ett holo första jag gjorde fick master brawler lätt tänkte jag var ute en natt och skrapade ihop till 4-4-4-4. Nu kommer problemet finns ju inte en enda som behöver träning i brawler så jag kan inte få nåra app points

Se till och skaffa Scout Exploration 1 sen gå till nån stor stad som Coronet och bara vänta....kommer garanterat vara nån som säljer ca 600 app exp till dig för 60k eller nått sånt...brukar ofta kräva att du har Exploration 1 som du ska träna dom i.

Om du spelar på Chimaera så kan du messa Valon så kan jag ge dig mer info.

Permalänk
Medlem

Jo men ärligt över min döda kropp att jag köper app points det är ju bara löjligt.

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Gör powerups, det säljer som smör. Enkelt att tillverka (behöver bara hög Overall Quality) och det säljer som fan. Gör Max + Min Dmg 32% så lär du sälja högvis. En factory run med 1000 powerups säljer du snart.

Glöm dock inte - placera din shop bra (Theed eller Coronet) och GÖR REKLAM!

Ok, får väl lära mig med tiden om vad jag borde göra. Hur ska jag lyckas få Max + Min Dmg 32% egentligen? Tror inte att jag lär komma upp i en factory så snart dock

Hur kommer det sig att jag måste placera min shop där egentligen? Man kanske borde försöka ta reda på normalpris eller liknande?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Livstids semester

När är "rymd" expansionen planerad och kommer det flera yrken då? Typ pilot.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!