Permalänk
Medlem

MSN Messenger

Jag kan inte starta MSN för att de bara kommer upp felmedelande hela tiden.
Funkar inte om jag avinstallerar det eller om jag startar om datorn.
Så e de någon som vet vad jag ska göra så MSG me plz.

Visa signatur

ses på DreamHack Summer 2oo5

Permalänk

Installera Icq och var glad att du blivit av med eländet...

Permalänk
Medlem

Vad är det för felmeddelande du får?

Permalänk
Medlem

Om du kör ICQ också så kan du prova Miranda (och köra MSN därifrån), eftersom det nog inte är kontot det är fel på.

Permalänk
Medlem

http://www.miranda-im.org

1. det kräver minder system-resurse
2. du kan ha många "kompis-program" i samma
3. du slipper Microsoft (iaf msn messenger)
4. Små rutor som poppar upp när mans pelar är inte kul, miranda gör inte det
5. Du kan anpassa miranda precis som du vill ha det (skins, plugins, iconer, mm)

kort sagt. MIRANDA är bäst.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk

Nagrazol: Det behöver inte poppa upp små rutor när du spelar, och du använder fortfarande Messenger protokollet utvecklat av Microsoft.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Miranda saknar alla mysiga funktioner, som Webkamera, Harpan uppgörelse och dylikt

MSN är faktiskt bra, ICQ må varit först, men MSN är bäst för tillfället

(Enkelt nog för att tjejer ska klara av det tom)

Visa signatur

"In the beginning the Universe was created. This has made
a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Nagrazol: Det behöver inte poppa upp små rutor när du spelar, och du använder fortfarande Messenger protokollet utvecklat av Microsoft.

det vet jag, men man slipper MSN messanger iaf, och det är det som är huvudsaken. sen finns det väl MSN protokoll till miranda som är utvecklade av 3:e part?

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk

Re: MSN Messenger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jenzen
Jag kan inte starta MSN för att de bara kommer upp felmedelande hela tiden.

Om någon ska kunna hjälpa dig bör du nog skriva vad du får för meddelande!

Permalänk
Medlem

Trillian är också bra, har kört det sedan... ja, vad kan det vara? -99?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagrazol
det vet jag, men man slipper MSN messanger iaf, och det är det som är huvudsaken. sen finns det väl MSN protokoll till miranda som är utvecklade av 3:e part?

MSN-pluginet till Miranda är skrivet av 3:e part, men protokollet är ändå utvecklat av MS.

Det man har gjort i Miranda är att först analysera de paket som MSNM skickar och sen har man skrivit ett plugin som kopierar MSNM's beteende.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
MSN-pluginet till Miranda är skrivet av 3:e part, men protokollet är ändå utvecklat av MS.

Det man har gjort i Miranda är att först analysera de paket som MSNM skickar och sen har man skrivit ett plugin som kopierar MSNM's beteende.

arrgh. blandade ihop dom

inte bar att plugga nätverks-protokoll samtidigt som man skriver på swec

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagrazol
5. Du kan anpassa miranda precis som du vill ha det (skins, plugins, iconer, mm)

Finns det något plugin som gör att listan ser ut såhär? Har sökt men inte hittat något och det går inte att ställa in så som orginal. Om det står -- Online --, -- Offline -- eller inte spelar ingen roll, bara visningsläget är rätt.

-- Online -- Grupp1 Användare1 Användare2 Användare3 Grupp2 Användare4 Användare5 -- Offline -- Grupp1 Användare6 Grupp2 Användare7

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk

MSN servrarna va tillfällit nere i morse pga underhåll.. Därför det inte fungerade.

Permalänk
Medlem

Som sagt, MSN var nere tidigare idag. Jag fick varningsmeddelande om att det skulle ner för underhåll.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustafss0n
Installera Icq och var glad att du blivit av med eländet...

håller med

Visa signatur

-Do you feel lucky?
-Well do ya? PUNK!

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

alla alternativ som klarar msn protokollet är så krångliga så jag kör 2 program funkar ypperligt,

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Hade problem med nåt felmeddelande innan, installera Engelskt MSN istället och nu funkar det...

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Inaktiv

Tjenare,

calleballe2004@hotmail.com
adda mig vore kul.