Permalänk
Medlem

Chieftec modd

Nu har jag äntligen blivit klar med de flesta moddarna jag fått för mig att skapa. Enjoy!

Har ni synpunkter eller idéer på vad jag kan förbättra så är ni hjärtligt välkommna att tala om det för mig.

Tack på förhand!

http://jensaai.mine.nu/_mods/

Visa signatur

- Gigabyte 7VAXP | AMD Athlon XP 2000+ | Gainward GeForce 4 Ti4200 | 512MB DDR 266mhz | Chieftec DX-01SLD | 2 x 120gb - 2 x 160gb Seagate Barracuda 8mb cache -

Permalänk
Medlem

Jag undrar egentligen bara över en sak, är det där verkligen en bra lösning på disk-racken?

Tycker att den inbyggda funktionen att montera fast dom är bra som den är.

Permalänk
Medlem

Nej, det ska ändras. Ska snart köpa två nya diskar. Sitter och funderar över hur jag ska ha diskarna. Jag gillar inte riktigt "det vanliga" sättet diskarna sitter på. Ser för orginelt ut

Visa signatur

- Gigabyte 7VAXP | AMD Athlon XP 2000+ | Gainward GeForce 4 Ti4200 | 512MB DDR 266mhz | Chieftec DX-01SLD | 2 x 120gb - 2 x 160gb Seagate Barracuda 8mb cache -

Permalänk
Medlem

Ok, det kanske är lika bra... ser inte så stabilt ut om vi säger så.

Enklaste sättet att få fast vissa rack är ju att pop-nita dom mot chassit, men då tappar man ju hela funktionaliteten.

Sitter själv och klurar lite på var man ska göra av alla diskar, har en filserver med ett Chieftec-chassi som jag inte känner för att börja kapa i riktigt än.

Så jag har satt verktygen i en Ibm Pc Server 320, tycker inte att det räcker med 6x5,25" och 3x3,5".

Tror jag kommer få in cirka 12st 3,5" enheter när jag är klar.

Permalänk
Medlem

Käns lite STANDARD modd över det hela. Har den färgen på serverns front. ska ej klarlackas å är ej slitålig..... syns för färgen är borta på sidan när man har haft armen mott den när man sitter där.

Permalänk

helt okej, men rätt basic.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Den var rätt snygg faktist, stilren.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande chassi, gå in och kolla i mitt galleri så kanske du får något tips. Du vill säkert sväva ut mer än du gjort. Bra val av chassi där! Klicka på "Galleri" under mitt svar

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ 939, ABIT AV8 , Saphire 9800pro 128Mb, 2x512 Kingston PC3200DDR, 80+200Gb hdd, CD-RW, Chieftech dragon chassi. Kolla galleriet!