Världens bästa RTS! Kan bara hålla med!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Kan du motivera det där ? Både att det är kass och det med gamespy ?

Gamespy: Tycker jag är väldigt kasst, det är segt och funkar sällan för mig. Dock har jag inte använt det på ett år typ. Men av egen personligerfarenhet så funkar det inte så speciellt bra.

Sen så tycker jag att det mesta av deras artiklar o top 10 saker är ganska oseriösa.

TA: Jag fann detta spel väldigt tråkigt, spelade det en hel del eftersom på den tiden lanade jag väldigt mycket och polarna älskade det. Men jag gjorde det dock inte, det va snyggt och bra gjort för sin tid men saknade charm enligt mig.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Hedersmedlem

NaRcotize, de enheter som inte alla har, de används inte (iaf inte om servern har det?).

Sen är det ju frågan om distrubitören tjänar något, de tjänar ju sina pengar när butiker köper in dem (eller?) och några nyköp av total annihilation tror jag inte sker.

Mandrake, vill du testa så finns det ett demo. Dock tror jag det är första versionen av spelet, nuvarande patchnivå på hela spelet är 3.1c
Det är de 3 första singleplayerbanorna för ARM kampanjen.
Hittade tillslut ett ställe där man kunde ladda ner det
http://www.5star-shareware.com/Games/RPG/total-annihilation-d...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Problemet med att släppa det som freeware är nog just att företaget inte existerar längre.
Så rättigheterna till spelet är nog utspritt på en massa nya företag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Faerie
*mummel* ....starcraft borde ha vunnit... *mummel mummel* ...dumma gamespy...*sparkar till en stol*

precis...

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
NaRcotize, de enheter som inte alla har, de används inte (iaf inte om servern har det?).

Sen är det ju frågan om distrubitören tjänar något, de tjänar ju sina pengar när butiker köper in dem (eller?) och några nyköp av total annihilation tror jag inte sker.

Mandrake, vill du testa så finns det ett demo. Dock tror jag det är första versionen av spelet, nuvarande patchnivå på hela spelet är 3.1c
Det är de 3 första singleplayerbanorna för ARM kampanjen.
Hittade tillslut ett ställe där man kunde ladda ner det
http://www.5star-shareware.com/Games/RPG/total-annihilation-d...

Ok, min erfarenhet av TA över internet är liten, endast med 56k ...så:)
Tankar demot nu, vill bara testa det:) Gjorde aldrig det förut, var typ tio bast när det släpptes...visste inte vad demo var då:D
Men en trevlig liten swec-server skulle inte vara fel:D

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Avstängd

Det är hittills ingen som har vågat utmana mig här! Jag väntar fortfarande på någon som vågar utmana mig

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte hålla med...

Jag säger Star Craft

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig hört talas om detta spel, men då jag mycket gärna spelar AoE2 och Medieval så låter detta väldigt skoj. Hur får man tag på det?

EDIT: Funkar det i XP, en del spel gör ju inte det

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

ondjultomte, kom till #TArules på quakenet så kan vi ta ett lir

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Kan tyvärr inte hålla med...

Jag säger Star Craft

Smaken är som baken - delad ( | )
Men tycker det är dåligt att säga att Total Annihilation är ett spel som inte håller klass då det håller världsklass enligt mig....Inget spel har lyckats överträffa det....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Jag har aldrig hört talas om detta spel, men då jag mycket gärna spelar AoE2 och Medieval så låter detta väldigt skoj. Hur får man tag på det?

EDIT: Funkar det i XP, en del spel gör ju inte det

Det fungerar utmärkt i XP:) ....det enda jag har märkt är lite problem att få igång musiken på skivan..men det går ju att fixa....
om du vill ha lite bakgrundsinfo om spelet kan du läsa lite i länken som fanns med i första inlägget....

Två st screens över spelet, det kanske inte ser så jätteimponerande ut...men spelglädjen är 200 000x bättre än grafiken:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är fegt att bygga punishers uppe på berg. De skjuter ju mycket längre då

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Jag har aldrig hört talas om detta spel, men då jag mycket gärna spelar AoE2 och Medieval så låter detta väldigt skoj. Hur får man tag på det?

EDIT: Funkar det i XP, en del spel gör ju inte det

Det fungerar i windows server 2003 med
Ibland kan det gnälla om directX version när man startar men det tror jag man inte behöver ta på alvar.
Om det fattas vissa enhetsljud osv så kan ljudaccelerationen i windows behövas ställas ner till basic acceleration. Jag hade det problemet förut (med server 2003) men det är borta nu. hux flux
Det är (tycker jag) inte så likt AoE(2). Du har bara två resurser i TA, energi och metall. Har man det ena kan man i princip alltid få det andra med.
Inga arbetare som fraktar resurser, dock har du konstruktionsmaskiner som "bygger" saker (nanorobotar sprutas på ett skellet så är det klart efter en tid).
Enhetsuppgraderingar existerar inte i TA. Det pyttigaste jag kan tänka mig är att efter 5 dödade enheter så blir den enheten en "veteran" och ska få högre träffsäkerhet och sådant, har jag läst. Men det är inget man tänker på.
Du har ju inte heller tidsåldrar i TA, dock olika nivår av fabrikerna (flyg, båtar, kbot(gående robota) och rullande fordon. Svävare i extrapaketet the core continency).
Jag pekar bara på skillnader. Jag gillar AoE och Empire earth en del också, men total annihilation är och kommer alltid vara favoriten.

Och på bilderna ser vi The Desert Triad och Great Divide

Ondjultomte, jag ska vara med och spela, men studier osv måste skötas

Big_PHat, det kallas taktik.

Någon mer än jag som alltid placerar en rad dragon teeth framför försvarsbyggnader, som ni vet så skjuter punisher och lasertorn över det men det ger skydd mot markgående missiler och endel plasmaskott.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Är det där 3D?
Starcraft är banne mig finare.

Permalänk

TA bättre än StarCraft? Knappast..

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Det var lite synd att det det bara var Sjö och Land banor...det var dåligt mixade....så att man inte kunde köra land-strategi på en sjö-bana..lite dåligt...

Hur menar du? Jag liksom hänger inte med. Såklart man inte kan gå med enheterna överallt i vattnet, men jag antar att det inte är så du menar.

Anubis, isometrisk kamera eller hur det kallas. Dvs. den är låst och den har inte djupavstånd (i C&C Generals t.ex. blir saker mindre desto längre upp på skärmen de kommer, ni förstår).
Det är en platt bild som utgör bakgrunden, och en heightmap. Men sen är det massor med olika höjder och det är taktiskt att bygga högre upp. Testa +contour x Där 0<=x<=15, i heltal.

SC har ju bara tre höjdnivåer om jag minns rätt. Begränsande!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

C&C är ju det som ägde men sedan tröttnade man på det å TA dök upp och jag gillade inte det först men när man kom in i det så va det skitkul!

TA är ju det enda RTS:et jag har spelat där flygplanen beter sig som flygplan, nu va det ett tag sedan jag kollade på något men de va iaf först med riktigt snabba plan

Spelet är väl inte lika balanserat som SC/BW men det är kul att spela och förtjänar en minnesplats

Visa signatur

...excellent

Permalänk

warcraft 2 äger ju så hårt.

Permalänk
Medlem

Både WC2 och SC/BW är bättre än TA

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett TA men jag skall kika efter det nu eftersom många säger det är så bra.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Inaktiv

"Pure Style: Total Annihilation is the perfect name for the game. It was TOTAL. Nothing about this game is half-ass: it's like a videogame apocalypse. You don't just order an attack -- you send in a WAVE of hundreds of units, a wall of steel death that will fill the screen with awesome-looking explosions for minutes on end. You can build a nuclear missile capable of destroying a screen full of units, but it's worthless to build just one: Typically, you send them over in batches of a dozen or more. Obscene? YES. That's Total Annihilation! Every game was non-stop action, carnage, and brutality at a level never seen before or since."

urklippt från gamespy sidan... det e ju precis så TA e... det e krig... man marsherar över slätter med hundratals stridsvagnar och mechar... motståndaren likaså... det är storslaget.. på alla sätt... och WC2 och sc e inte bättre... spelar själv wc3 på b.net och det e skitbra... men det TA har gjort för genren kan aldrig glömmas... och soundtracket då... händer ju att man drar in skivan i cdspelaren på stereon och bara öser igång marshlåtarna... Det e verkligen brutalt, hårt och förkrossande storslaget på alla sätt... TA FOREVER

Permalänk

...kan man köpa spelet nånstans..? eller är det för sent?

Permalänk
Livstids semester

Jag har en liten fråga till er som gnäller över att Total Annihilation tog segern från Blizzard's Starcraft och Warcraft serie. Jaha? Och?

Min egen åsikt kring tävlingen är att det är kul att ett så pass gammalt spel som Total Annihilation knuffar ner annars så populära och moderna (Warcraft 3) spel från säkerligen den mest talanglösa spelstudion i världen, efter flertalet japanska fjollstudios som enbart gör spel åt tv-spel. För att de är så talanglösa. Blizzard borde följa japanernas exempel och göra spel som lämpar sig bäst åt människor med medfödda inställningar som är direkt fientlig mot allt som är förknippat med intelligens och god smak.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Jag har en liten fråga till er som gnäller över att Total Annihilation tog segern från Blizzard's Starcraft och Warcraft serie. Jaha? Och?

Min egen åsikt kring tävlingen är att det är kul att ett så pass gammalt spel som Total Annihilation knuffar ner annars så populära och moderna (Warcraft 3) spel från säkerligen den mest talanglösa spelstudion i världen, efter flertalet japanska fjollstudios som enbart gör spel åt tv-spel. För att de är så talanglösa. Blizzard borde följa japanernas exempel och göra spel som lämpar sig bäst åt människor med medfödda inställningar som är direkt fientlig mot allt som är förknippat med intelligens och god smak.

Jag förstod inte mycket av det där

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Jag förstod inte mycket av det där

Inte jag heller, men jag tror det är en förolämpning. Men jag vet inte mot vem/vilka.

Permalänk
Medlem

Jaha

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Jag förstod inte mycket av det där

Ach! You shall die by snoo-snoo!

Jag är bara lycklig att jag hittade min TA box och att skräpspel som SC och WC blir nedpetade av en internationellt (åtminstonde i den sfär där man kan höra vad dom säger när dom snackar engelska) känd nyhetssida för elektroniska nöjen som Gamespy.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Inte jag heller, men jag tror det är en förolämpning.

Inte alls. Enbart ett sunt påpekande. Blizzard gör inga spel som kan klassas som bra, eller ens spelbara spela. Att ens inneha en sådan åsikt tyder på att det är något fel på dig. Ett allvarligt fel.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

Spelbara är dem allt, nu ska vi inte överdriva, även om jag inte spelar det själv.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Ach! You shall die by snoo-snoo!

Jag är bara lycklig att jag hittade min TA box och att skräpspel som SC och WC blir nedpetade av en internationellt (åtminstonde i den sfär där man kan höra vad dom säger när dom snackar engelska) känd nyhetssida för elektroniska nöjen som Gamespy.

Inte alls. Enbart ett sunt påpekande. Blizzard gör inga spel som kan klassas som bra, eller ens spelbara spela. Att ens inneha en sådan åsikt tyder på att det är något fel på dig. Ett allvarligt fel.

Mycket märkligt då att de är ett av värdens mäst framgångsrika spelföretag.
Och att miljoner och åter miljoner köper och spelar deras spel som ofta rankas bland de bästa som någonsin gjorts.

Tvivlar inte på att TA är bra, men du är nog ganska ensam om att tycka att alla blizzards spel är ospelbart dåliga.

Long live StarCraft...

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Mycket märkligt då att de är ett av värdens mäst framgångsrika spelföretag.
Och att miljoner och åter miljoner köper och spelar deras spel som ofta rankas bland de bästa som någonsin gjorts.

Tvivlar inte på att TA är bra, men du är nog ganska ensam om att tycka att alla blizzards spel är ospelbart dåliga.

Long live StarCraft...

Jag håller med Seraphim, kan bara inte sätta mig ned med ett Blizzard spel. Har ägt Diablo 1, 2 och Starcraft, och jag fullständigt avskyr dem! Särskilt Diablo 2.

Edit: Total Annihilation Sequel Soon?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa

Mycket märkligt då att de är ett av värdens mäst framgångsrika spelföretag.
Och att miljoner och åter miljoner köper och spelar deras spel som ofta rankas bland de bästa som någonsin gjorts.

Tvivlar inte på att TA är bra, men du är nog ganska ensam om att tycka att alla blizzards spel är ospelbart dåliga.

Long live StarCraft...

Och mina damer och herrar, just så där låter någon som känner sig lite analrailad när individen har äntligen kommit till insikt att Blizzard gör inga direkt märkvärdiga spel, de följer snarare sådana koncept som är lika passé som Blizzard själva?

Men, vet du vad? Jag betvivlar inte en sekund att Blizzard är verkligen ett av världens mest framgångsrikaste spelstudio. Speciellt inte när de lägger mer pengar (större delen av budgeten) på hype, hype, hype och åter igen hype än vad din morsa skulle vilja lägga på din livsförsäkring.

So, wanna to be my bitch?

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!