Permalänk
Medlem

AGP 8x funkar ej.

Tja.

Vet inte riktigt om denna tråden passar här eller i grafikkorts delen menmen. Det är så att jag skulle vilja aktivera AGP 8x men det vill sig inte. Jag har ett Ati radeon 9800SE AIW, jag går inte under kortets egenskaper och under smartgart fliken drar jag reglaget till 8x och startar sedan om datorn. När datorn sedan är igång har reglaget gått tillbaka till "av" igen. Har även ställt in "AGP data transfer rate" i bioset för moderkortet som är ett Abit NF7-S v2.0. varför går det inte? Eftersom att både grafikkortet och moderkortet har stöd för det är det väl klart att det skall gå eller?

Har dom senaste Catalyst drivrutinerna för grafikkortet, men jag har inte hittat något ställe att tanka nya drivrutiner för moderkortet än, (om det än finns?).

Behöver all hjälp jag kan få nu, vill kunna spela morrowind ordentligt =). (Hänger sig när man knallar ur lastluckan från skeppet och det ahr med detta problemet att göra.

Tack på förhand.

edit: Kan tillägga att dxdiag säger att "AGP-struktursacceleration" inte är tillgängligt.

Permalänk

Hade samma problem. Jag installerade bara om moderkorts drivisarna samt grafikkorts drivisarna. Sen funkade det prima Tror att det beror på moderkorts drivrutinerna. Gå in på nvidia.com och tanka dem nyaste nforce drivrutinerna.

Visa signatur

You only live once, or do you?

Permalänk
Medlem

Det hjälpte, jag tackar så mycket för hjälpen :).