Är CS ute? Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Som andra sagt tidigare så får communityn kring spelet mig att må illa.

Jag tycker att spelet i sig är okey, när man spelar det med kompisar som inte sitter och skriker lungorna ur sig när de dör eller vinner en runda.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk

Finns så många, extremt mycket bättre spel som kan spelas istället för gamla cs.

Prova return to castle wolfenstein, enemy territory, battlefield 1942 etc etc.

Permalänk
Medlem

Kan tycka det är rätt kul med en annan match med polarna, då slipper man "communityn" och alla idioter. Men att spelet är gammalt, fult och allmän sönderkört råder det ingen tvekan om.

Permalänk
Medlem

Nejdå CS håller än

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Den som spelar ett spel för att det är "inne" borde verkligen börja fundera över sitt liv.

Visa signatur

Tjoflöjt

Permalänk
Medlem

Det måste betyda en del när ett så gammalt spel som CS fortfarande spelas av så många människor, och alla dessa är knappast under 15 år och beter sig som idioter, men tyvärr är det dessa som ger CS-communityn sitt dåliga rykte.
Om man nu av någon anledning skulle spela CS "public", så är stämningen i allmänhet på servrarna inte den bästa, det finns där en massa "whine:ande" och påhopp etc. Om man istället spelar CS med kompisar i klan/mix whatever, så blir det genast roligare. Jag skulle knappt kunna tänka mig att spela CS om jag inte hade lirat med folk jag känner.
Detta lagspel med vänner väger upp för den kassa grafiken, de otaliga buggar som spelet har och t.om. för den i övrigt dåliga communityn.

Visst, grafiken i CS är inte bra, det är en sak som är säker, men likväl är det en viss känsla i spelet som många personer verkar föredra före dagens moderna spel.
Som någon annan sa så spelar många fortfarande Q1, och jag kan förstå att de spelar ett så gammalt spel trots att grafiken i detta fall inte heller är toppmodern eller att det är extremt verklighetstroget. De spelar spelet för att det har en bra känsla och funktioner som de tycker om.

Permalänk

Cs äger er alla!

Visa signatur

Amd barton 2800+ @ 2.2 ghz, Abit an7, 9600XT, 4400 poäng i 3dmark03 . 2x 512mb [Pc 3200 333mhz],

Permalänk
Medlem

Själv spelade jag cs för under 1.0 versionen jag det jag störde mig på var den otroligt dåliga nätkoden. En annan orsak jag slutade var/är att Valve fortfarande mjölkar ur cs.

Permalänk
Relik 📜

CS är kul korta stunder för mig.. Men i längden spelar jag hellre BF, antagligen för att jag är mycket bättre på det

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag är närmre 30 än 20 och lirar fortfarande CS någorlunda regelbundet. Men enda orsaken till det är att jag spelar i klan och att vi har regelbundna matcher. Det anser jag gör hela skillnaden.
Den gemenskapen är svårslagen (ca 3 år) och vi har minst lika kul nu som förr
MEN jag skulle aldrig få för mig att lira på public! Kan bara hålla med tidigare inlägg om att CS-communityn har spårat ur helt! Men så länge man håller sig till spelets kärna duger det fortfarande gott.
Angående gamla spel kan jag bara säga att jag alltid har en installation av Pirates! Gold och Macchiavelli: Merchant Prince liggande Gammalt är inte samma som kass.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkenss
Hur kan man ha "skill" i cs. allt handlar ju bara om timing. och man kna inte lära sig timing för ett elektroniskt spel. så egentlingen går det inte att ha nån "SKILL" bara tur!

"OK"

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem

Helt klar ute. Förstår inte hur man kan spela det skitspelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krille_krille
Cs äger er alla!

CS'are som tror han kan spela

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
Helt klar ute. Förstår inte hur man kan spela det skitspelet.

CS'are som inte var tillräckligt bra

Tandemcykeln:
Cs'are som ger cs dåligt rykte

Q'aman
troligen en mogen quakeare ( )

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
Det är inte förens man slutar spela cs man märker hur dåligt det är.

Exakt. Jag sitter ibland och spelar lite cs för "det roliga" och alltid har jag ett litet hopp att det blir lika kul som under betatiderna. Men nu igår när jag satt och spelade på ut2004-demot hela dagen och sedan gick in till en cs-server för att kolla hur det var där så satt jag hela tiden och tänkte "fyfan vad detta spel har blivit trist". Det var dödsstöten, och nu kommer jag avinstallera det skitspelet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeRnAn
"OK"

Tyst. Säg inget om du inte har något att säga. Bara för att det är en diskussionstråd kring cs betyder det inte att du ska komma här och skriva dina "fina" cs-quotes

Permalänk
Medlem

det är som sagt mer folken som spelar än själva spelet som det är fel på. När man är på lan t.ex och det inte finns internet så spelar alla cs och ingen vill vara med på nåt annat. Det är lite trist.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

CS växer så det knakar
jag gillar spelet lika mycket idag som när jag började lira det i beta 7

Peros Gossar rules < btw (;

Permalänk
Medlem

spelade cs förut, har tröttnat något enorm nu. man springer runt och om man är för duktig blir man anklagad för att fuska suck.

Permalänk
Medlem

cs är inte sönderspelat pga uråldrig grafik eller kass nätkod, utan för att CS-communityt ser ut som det gör. för mkt fuskande, för mkt omogna småbarn (jag ser inte ned på alla mindreåriga, finns många som är sjyssta och roliga att spela med, men majoriteten är ju som de är..)

kolla tex på battlefield´s spelare, många av dem är 16+, och det märks stor skillnad!
tillochmed en del 25+ som lirar counter-strike beter sig som 13åringar, usch, hemska tanke

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Något med cs måste ju faktiskt var bra, annars skulle inte så många spela det ju. Spela CS public är som många säger inte så kul.. men matcher är en helt annan sak, det handlar inte så mycket om grafik/nätkod/communityn då utan om TP(TeamPlay) och taktiker! Och i det är cs minst lika bra som dom nya spelen..Så va det när jag spelade förr i tiden iaf

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

CS är inte den vassaste kniven i skostället, så är det bara =P... Dock så lirar jag det ibland i skolan för vårt Trådlösa nätverk är lite sär..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag spelar igenom och testar alla möjliga nya spel hela tiden, men CS är det spel som jag hela tiden kommer tillbaka till. Skoj och härlig och trevlig stämning om man spelar på bra servrar. Man snackar med stammisar och admins kickar folk som svär.

Ni som klagar på CS, kan ni svara mig, varför måste ni ha en åsikt om det? Sitter ni och klagar på alla andra spel som ni inte spelar? Vad spelar det för roll för er, om andra spelar ett spel ni inte gillar?!

En tät och jämn 5on5-match med bästa polarna och Ventrilo är fortfarande en av de bästa spelupplevelserna man kan ha IMO.

Angående topic, vad spelar det för roll!? Är Call of Duty ute? Är WarcraftIII ute? Antingen tycker man det är skoj och spelar det eller så behöver man inte bry sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Jag spelar igenom och testar alla möjliga nya spel hela tiden, men CS är det spel som jag hela tiden kommer tillbaka till. Skoj och härlig och trevlig stämning om man spelar på bra servrar. Man snackar med stammisar och admins kickar folk som svär.

Ni som klagar på CS, kan ni svara mig, varför måste ni ha en åsikt om det? Sitter ni och klagar på alla andra spel som ni inte spelar? Vad spelar det för roll för er, om andra spelar ett spel ni inte gillar?!

En tät och jämn 5on5-match med bästa polarna och Ventrilo är fortfarande en av de bästa spelupplevelserna man kan ha IMO.

Nu klagar jag inte på CS'are för egen del, men jag tror alla andra som har dem inställningarna har vart med om samma sak som jag, sitter i en LAN-lokal och hör alla omogna fjorts-cs'are (ja anklagar inte er, utan dem som gör det. och det är mest cs'are... hör sen.!)...

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

ändå är det såna här cs trådar som får mest svar...

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Nu klagar jag inte på CS'are för egen del, men jag tror alla andra som har dem inställningarna har vart med om samma sak som jag, sitter i en LAN-lokal och hör alla omogna fjorts-cs'are (ja anklagar inte er, utan dem som gör det. och det är mest cs'are... hör sen.!)...

Och varför klagar folk på ALLA som spelar CS för det?!

Jag är 22 år och spelar mest med jämnåriga spelare, både på public och i matcher. Varför ska jag behöva läsa gång på gång att CS är ett skitspel som bara en massa snorungar spelar?! Vad har snorungar som spelar CS med spelet att göra?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
ändå är det såna här cs trådar som får mest svar...

Ja eftersom flest personer irreterar sig på dem... vilken poll skulle få flest röster...

1.
Ska mördare finnas kvar?

2.
Ska snälla rädda barnen damer finnas kvar?

fråga 1 kommer få fler svar än fråga 2... eftersom det är mer folk som stör sig på 1 än 2....

samma skulle ja tro att det är med cs... MÅNGA stör sig på det...

edit:

Citat:

Och varför klagar folk på ALLA som spelar CS för det?!

Jag är 22 år och spelar mest med jämnåriga spelare, både på public och i matcher. Varför ska jag behöva läsa gång på gång att CS är ett skitspel som bara en massa snorungar spelar?! Vad har snorungar som spelar CS med spelet att göra?!

jag har inte klagat på spelet i sig... utan alla jobbiga spelare...

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vän,

Låt de som tycker Counter-Strike är bra spela det, som t.ex. jag. Vad finns det för anledning att basha ett spel enbart pga. grafiken? Ge dig!

Känsla är någonting som man "lär sig" för varje spel.

Jag tycker att "den så kallade eliten" skall sluta upp med att tro att hela eliten dissar Counter-Strike, då det är så många som tycker om att spela det. Jag menar, mät antal spelare i diverse olika "online-spel" och se vilket spel som har mest deltagare. Counter-Strike är störst, men det kan tydligen inte alla smälta.

Spela era jävla spel, men ge fan i oss som tycker att Counter-Strike är ett jävla roligt spel. Låt oss vara ifred för fan!

En som behöver ta en paus, den saken är klar.

Visa signatur

Eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkenss
Hur kan man ha "skill" i cs. allt handlar ju bara om timing. och man kna inte lära sig timing för ett elektroniskt spel. så egentlingen går det inte att ha nån "SKILL" bara tur!

Du är en expert inom området hör jag.

Skills i cs innebär inte bara å att ha tajming, och absolut inte bara tur, även om det gör en viss skillnad. När man snackar om en kille med skills så är det en person som håller koll på vad lagkamraterna köper för vapen så att han sedan när han ser på radarn kan veta vilket vapen han kan vänta sig, var fienden mest troligen kommer och kan föutsäga detta, han är en bra lagspelare (om man nu kör matcher å inte public spel) som kordinerar sig med dom andra. han vet oxå hur dom ska göra nästa runda och är förberedd och ser till att hans vänner hänger på (om han nu leder dom). Sist men inte minst, kommer vapnen, där det gäller att ha blixtrande reflexer och uppfatningsförmåga, "är det där en blodfläck lr gömmer det sig en CT i det mörka hörnet?" Inte riktigt så men ungefär det ska gå igenom han huvud ner till finger toppen som ska skjuta iväg en skur kulor som förhoppningsvis sitter där dom ska.

Och menar du verkligen att i en elit match där 80% av alla kills är headshots bara är tur?

Själv har jag bara spelat CS regelbundet i ca 6 månader, och jag tycker att det bara blir roligare och roligare ju bättre man blir, jag spelar både public och matcher, och ja det är roligare på matcherna då man kan Synka sig med resten av laget och vet vad dom tänker göra, vilket är omöjligt på public, men det är oxå kul på public även om det finns en hel del rötägg som sitter och skriker, då mutar man dom och fortsätter, texten tar jag dock aldrig bort, vill ju se när nån skriver att man är Über-1337

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkmoor
Du är en expert inom området hör jag.

Skills i cs innebär inte bara å att ha tajming, och absolut inte bara tur, även om det gör en viss skillnad. När man snackar om en kille med skills så är det en person som håller koll på vad lagkamraterna köper för vapen så att han sedan när han ser på radarn kan veta vilket vapen han kan vänta sig, var fienden mest troligen kommer och kan föutsäga detta, han är en bra lagspelare (om man nu kör matcher å inte public spel) som kordinerar sig med dom andra. han vet oxå hur dom ska göra nästa runda och är förberedd och ser till att hans vänner hänger på (om han nu leder dom). Sist men inte minst, kommer vapnen, där det gäller att ha blixtrande reflexer och uppfatningsförmåga, "är det där en blodfläck lr gömmer det sig en CT i det mörka hörnet?" Inte riktigt så men ungefär det ska gå igenom han huvud ner till finger toppen som ska skjuta iväg en skur kulor som förhoppningsvis sitter där dom ska.

Och menar du verkligen att i en elit match där 80% av alla kills är headshots bara är tur?

Själv har jag bara spelat CS regelbundet i ca 6 månader, och jag tycker att det bara blir roligare och roligare ju bättre man blir, jag spelar både public och matcher, och ja det är roligare på matcherna då man kan Synka sig med resten av lager och vet vad dom tänker göra, vilket är omöjligt på public, men det är oxå kul på public även om det finns en hel del rötägg som sitter och skriker, då mutar man dom och fortsätter, texten tar jag dock aldrig bort, vill ju se när nån skriver att man är Über-1337

WORDS! okej att cs'are kan vara högljudda, men skills finns i alla spel. och counter-strike som spel är väl okej. själv gillar jag inte camping iden.. men finns ju folk som gillar det med

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk

Jag är en liten snorunge som ni kallar det....Lirar cs lite då och då men det e inte allt fuskande och "whinande" som irriterar mig. Dom får gärna skriva lol o lotto! hur många gånger dom vill....det e dom som blir mobbade i skolan sen. Det är allt fegande! Blir så trött på alla campande awp snubbar!Har lagt ner aztec, dust helt för att alla bara fegar. Spelar nästan bara iceworld och liknande men lyckas heller inte där komma ifrån dem. Testade ut 2004 och det var som en befrielse! Inget campande och mer action. Kan ju inte bli bättre.....ok inte samma känsla men det väger alla fordon upp. Så alla fastklistrade cs-torskar.....testa något nytt! Man blir bara arg på cs!

Permalänk

CS var enlig min mening GANSKA kul i runt 3-10 timmar
har dock en kompis som påstår att man kan ha väldigt roligt med seriösa "PCW´s" DVS klanfighter

Visa signatur