Är CS ute? Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Är CS ute? Vad tycker ni?

Jag har varit "CS-freak" i ett och ett halvt år, och för några månader sedan lade jag ner CS för att testa lite annat.
Efter en tid med diverse småspel, Battlefield 1942, UT 2003 och mycket kikande på World of Warcraft, satte jag mig för att spela CS online igen. Efter 3 månaders frånvaro så kände jag inget annat än att jag är trött på spelet.

Den dåliga nätkoden, den dåliga grafiken (okej, det får man svälja) och för att inte nämna huvudorsaken till att jag lade av, den dåliga communityn. Allt fanns där.
När jag jämför CS med ovan nämnda spel, och med tanke på de största uppkommande spelen som HL2, UT 2004, Halo 2 och Doom 3 så tycker jag att CS har haft sin tid. Det är för gammalt och för "korrupterat" av en dålig community och tredjepartsprogrammen som är produkten av den (exempel - PTB).
Visst, det kommer säkert bli mycket ståhej när/om en version av CS kommer som är baserad på Source-motorn, men står kvar att se.

Är det bara jag som tycker att CS är ute?

Visa signatur

Sometimes you have to kill the spider to save the butterfly.

Permalänk

Haha, nej. Det har resten av spelvärlden tyckt i två år.

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk
Medlem

Ja, cs är verkligen ute ur leken. Måltiden är uppäten och resterna har givits till småungar som påverkas lätt med fraser och attityder till en punkt där deras stavning och gramatik måste omskolas.

Sist jag tog en titt på cs förstod jag inte varför personer spelar ett spel med sådan dålig grafik. Jag gör fortfarande inte det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Klart det finns folk som tycker att CS är "ute", men det är inte ute föränn spelarna slutar spela... tom quake 1 lever kvar fortfarande, kanske inte i lika stor utsträckning men det finns många som spelar det.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Ändå har jag inte sett mindre spelare och mindre servrar under det senaste året.

Med ute menar jag inte ute ur rampljuset, jag menar ute totalt. Varför spelar folk fortfarande det? Det är en sak jag inte förstår.

(inget personligt mot de som fortfarande tycker CS är jättekul)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vän,

Låt de som tycker Counter-Strike är bra spela det, som t.ex. jag. Vad finns det för anledning att basha ett spel enbart pga. grafiken? Ge dig!

Känsla är någonting som man "lär sig" för varje spel.

Jag tycker att "den så kallade eliten" skall sluta upp med att tro att hela eliten dissar Counter-Strike, då det är så många som tycker om att spela det. Jag menar, mät antal spelare i diverse olika "online-spel" och se vilket spel som har mest deltagare. Counter-Strike är störst, men det kan tydligen inte alla smälta.

Spela era jävla spel, men ge fan i oss som tycker att Counter-Strike är ett jävla roligt spel. Låt oss vara ifred för fan!

[b]Skrivet av Bubba
Varför spelar folk fortfarande det? Det är en sak jag inte förstår.[/b]

Varför skall du bry dig? Spela de spel som du tycker om och bry dig inte om andra människor!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vän,

Låt de som tycker Counter-Strike är bra spela det, som t.ex. jag. Vad finns det för anledning att basha ett spel enbart pga. grafiken? Ge dig!

Känsla är någonting som man "lär sig" för varje spel.

Jag tycker att "den så kallade eliten" skall sluta upp med att tro att hela eliten dissar Counter-Strike, då det är så många som tycker om att spela det. Jag menar, mät antal spelare i diverse olika "online-spel" och se vilket spel som har mest deltagare. Counter-Strike är störst, men det kan tydligen inte alla smälta.

Spela era jävla spel, men ge fan i oss som tycker att Counter-Strike är ett jävla roligt spel. Låt oss vara ifred för fan!

Lugna ner dig och sluta svära, jag noterade tydligt att grafiken inte spelar någon roll på ett så gammalt spel, och jag noterade ännu tydligare att jag inte har något emot folk som tycker om att spela det.
Jag greppar bara inte varför folk fortfarande spelar det. Det har inget att göra med hur många som gör det.
Om du fortfarande tycker att CS är bra för att många spelar det, kolla medelåldern på de som spelar online.

Tips: läs igenom inläggen ordentligt innan du bestämmer dig för att vässa tungan.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

CS har varit ute länge. Fattar inte att folk tröttar. Communityn är ju helt körd men det är en annan sak

Tycker folk ska följa ditt exempel

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bubba
Lugna ner dig och sluta svära, jag noterade tydligt att grafiken inte spelar någon roll på ett så gammalt spel, och jag noterade ännu tydligare att jag inte har något emot folk som tycker om att spela det.
Jag greppar bara inte varför folk fortfarande spelar det. Det har inget att göra med hur många som gör det.
Om du fortfarande tycker att CS är bra för att många spelar det, kolla medelåldern på de som spelar online.

Tips: läs igenom inläggen ordentligt innan du bestämmer dig för att vässa tungan.

Jag blir upprörd därför att du och många andra klankar ner på de som spelar Counter-Strike, enbart pga. att ni tycker att CS är dåligt. Det skiter väl jag i. Jag tycker CS är jävligt roligt att spela.

Om du inte förstår varför folk spelar CS, så kan du väl glömma det? Varför bryr du dig? Är du hotat av CS?

Vad spelar medelåldern för roll när man spelar ett jävla SPEL? Är jag, som är 27 år, bättre än en tolvåring? Ge dig! Det handlar inte om ålder.

Och ja, jag blir extremt förbannad på personer som bashar CS bara för det är "coolt" att basha CS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag blir upprörd därför att du och många andra klankar ner på de som spelar Counter-Strike, enbart pga. att ni tycker att CS är dåligt. Det skiter väl jag i. Jag tycker CS är jävligt roligt att spela.

Om du inte förstår varför folk spelar CS, så kan du väl glömma det? Varför bryr du dig? Är du hotat av CS?

Vad spelar medelåldern för roll när man spelar ett jävla SPEL? Är jag, som är 27 år, bättre än en tolvåring? Ge dig! Det handlar inte om ålder.

Och ja, jag blir extremt förbannad på personer som bashar CS bara för det är "coolt" att basha CS.

Jag upprepar, jag har inget emot de som spelar spelet. Jag har själv spelat det som en galning under ett och ett halvt år tills jag tröttnade på communityn, i samband med andra spel som överglänste CS.

Jag tycker åldern spelar roll, eftersom en 20-åring uppför sig bättre än en 12-åring (med vissa undantag). Det gäller överallt, även i internet.

Jag vill även tillägga att jag du behöver inte bli förbannad på mig efter som jag tycker inte det är "coolt" att "basha" på CS...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag tycker åldern spelar roll, eftersom en 20-åring uppför sig bättre än en 12-åring (med vissa undantag). Det gäller överallt, även i internet.

Jo, men nog kan en 12-åring spela lika bra som en 27-åring, eller hur? Åldern är av ringa betydelse när man spelar onlinespel, det är skickligheten som avgör om man är bra eller dålig.

Vill man inte se "chattmeddelandena" på skärmen stänger man av det. Så jävla enkelt är det. Vill man inte höra en fjortis som inte kommit in i målbrottet i sina högtalare "mute:ar" man denna person. Det är så jävla enkelt, men ändå måste det finnas en stor del CS-hatare på diverse forum (osäkert om de själva kommit ut ur målbrottet). Men det är ju så jävla häftigt att basha Microsoft och Counter-Strike, så därför skriver man långa trådar om det.

Sköt er själva och skit i andra, för helvete!

Permalänk
Medlem

Fattar personligen inte varför man vill spela något annat skjuta-spel än Call of Duty.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Fattar personligen inte varför man vill spela något annat skjuta-spel än Call of Duty.

Det är ju helt OK. Skriv ner ditt favoritspel och varför du tycker om det.

Det är så trådar bör se ut, men det förstår ju inte CS-basharna, ty de är ju fjortisar själva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men nog kan en 12-åring spela lika bra som en 27-åring, eller hur? Åldern är av ringa betydelse när man spelar onlinespel, det är skickligheten som avgör om man är bra eller dålig.

Vill man inte se "chattmeddelandena" på skärmen stänger man av det. Så jävla enkelt är det. Vill man inte höra en fjortis som inte kommit in i målbrottet i sina högtalare "mute:ar" man denna person. Det är så jävla enkelt, men ändå måste det finnas en stor del CS-hatare på diverse forum (osäkert om de själva kommit ut ur målbrottet). Men det är ju så jävla häftigt att basha Microsoft och Counter-Strike, så därför skriver man långa trådar om det.

När jag nämnde ålderns betydelse, trodde du att jag menade skicklighet. Men jag menar uppförande och attityd!
Och om du tror att jag skriver det här för att jag tycker det är häftigt att "basha" (...) saker och ting så har du fel, och borde inte svara med en sådan attityd.

Om du stör dig på att jag skriver det här, svara inte då! Min åsikt står kvar vare sig du svarar eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

När jag nämnde ålderns betydelse, trodde du att jag menade skicklighet. Men jag menar uppförande och attityd!

Och? Du kan själv stänga av både ljud och text i Counter-Strike. Vad mer vill du ha? Spelar du sämre än en 12-åring?

Permalänk
Medlem
Citat:

Och? Du kan själv stänga av både ljud och text i Counter-Strike. Vad mer vill du ha? Spelar du sämre än en 12-åring?

Och vad är nöjet med att stänga av ljud och text?
Då är det ju lika bra att starta en server mot botar! Roligt att vissa har glömt bort att det huvudsakliga med online-spel är att ha kul. Inte att försöka vara bäst hela tiden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Roligt att vissa har glömt bort att det huvudsakliga med online-spel är att ha kul. Inte att försöka vara bäst hela tiden.

Precis det jag menar. Jag spelar CS för att ha kul några minuter av min dag. Dagen är fylld av skit, då jag befinner mig på jobbet, så då kör jag lite CS på kvällen och det livar upp min trista vardag. Detta gör mig på bättre humör.

Vissa personer verkar dock inte förstå att spel är till för att underhålla människor. Deras liv är så tråkiga, så de vill basha alla som kör Windows och/eller som spelar Counter-Strike. Visst verkar de ha ett roligt liv?

Permalänk
Medlem

Tänk på dom stackarna som sitter på lite äldre burkar då , för dom är ju cs guldvärt , om dom inte får bf osv o gå på deras datorer

Permalänk
Medlem
Citat:

En väldigt passande bildsamling. http://81.226.100.2/LAN%20bilder.zip

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
En väldigt passande bildsamling. http://81.226.100.2/LAN%20bilder.zip

Du kan inte länka EN bild? Jag vägrar att ladda ner ett ziparkiv på fjortisar, eller vad det nu är, det är inte min melodi.

Permalänk
Medlem

Alla har ju olika smak och tur är ju det

Jag är allt annat än trött på cs-cummunity , men det beror kanske på att ja enbart lirar på en skaraservrar ( www.maffia.dk ) , skulle aldrig falla mig in o lira på några andra.

Jag förstår mycketväl att många är trötta på alla psykadefjortisar som inte har något vett alls , men det har ja mött i alla onlinespel ja lirat.
Men grafik är för mig inte alls viktigt , spelkänsla är allt

Btw gott o se en tråd om cs där det inte står " WINDOWS SUGER CS SUGER LÄNGE LEVE LINUX/BF !!"

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Jag spelade rätt mycket CS förut, men det var mest för att jag ville ha något att göra när jag inte orkade lira RA3. Men efter ett tag la jag ner CS-spelandet och la allt krut på RA3. Sen nu har jag tröttnat lite smått på RA3. Det tillkommer inte längre några nya spelare, communityn blir tråkigare och antalet servers har halverats under det senaste månaderna.

Så jag bestämde mig för att installera CS igen nu i veckan. Efter nästan ett års uppehåll är det ganska kul igen. Det finns bara en sak som jag stör mig på. Det många CS-spelare gör när dom blir dödade är att häva ur sig saker som "HAha jävla lotto-hs", "LOOOL!!", "LAL", LAel" osv. Jag förstår verkligen inte varför man ska hålla på så ? Sen när dom själva dödar nån får man höra "HAha aegd" osv.

Citat:

Visst kan man stänga av dom, men ska det behöva vara så ? Jag kan inte komma på nåt annat online-spel där man behöver vidta sånna åtgärder bara för att slippa se och höra en massa gnäll. Det måste ju helt klart ha nånting med åldersgruppen att göra ? Det är lite skillnad mot t.ex RA3 där dom flesta är 18+ då dom flesta beter sig relativt moget.

Ville bara avsluta med att säga att jag tycker CS är ett helt ok spel i sig och att alla som spelar det inte är idioter. Vill inte att TANDEMCYKELN ska slita armar och ben av mig

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Skill slutar spela roll när man börjar bete sig som en idiot mot sina medspelare, IMHO.

Permalänk
Hedersmedlem

Så tar vi och taggar ner lite

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

CS är säkert fortfarande roligt men själv la jag ner spelandet pga communityn omkring det...

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Hur kan man ha "skill" i cs. allt handlar ju bara om timing. och man kna inte lära sig timing för ett elektroniskt spel. så egentlingen går det inte att ha nån "SKILL" bara tur!

Permalänk
Medlem

Enda som är synd med Counter-Strike är communityn som sagt, dock är inte alla sådana. Utan bara en del, och det är också de som beter sig illa som syns mest. Tyvärr..

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att att CS är ute

Notera: det finns serverar där dom kastart ut folk som bär sig dumt åt!

Visa signatur

Kingcool

Permalänk

Det är inte förens man slutar spela cs man märker hur dåligt det är.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek