Är CS ute? Vad tycker ni?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL
spela inte då mot griniga ungar :)... kan juh inte vara så svårt att lefta servern söka en ny PCW / CW / Pubis server

hud_saytext 0 är riktigt fint också

Har ingen aning om vad du säger:p Jag letade en del efter bra servrar när jag spelade, men hittade ingen jag var helt nöjd med. Detta irriterande "CS-språket" finns fortförande överallt. Står inte ut.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Även dåliga spel (=cs) blir bra i lagspel, vissa spel (=enemy terriory) blir ännu mer roliga. Kolla sedan communityn, alla är schyssta under och efter matcherna. Prova idla cs-klaners channels och se hur de uppför sig i många fall och jämför hur det ser ut under och efter en et-match.

Kolla sedan hur varierande alla uppgifter är i spelet. Kolla de olika målen som måste fixas för att klara en bana. Kolla hur man måste sätta ut rätt klass på rätt plats tillsammans med rätt klass på en annan plats. Det är så mycket mer än cs.

Låter snarare som ett nytt spel än ett CS-liknande spel. Spelar själv ET och det går inte jämföra med CS, då ET bygger ännu mer på teamspirit osv. Sen tycker jag personligen inte att det är så snällt att jämföra ett relativt nytt spel mot ett spel som funnits i ~5 år.

Sen skulle jag tro att ET har sina svarta får, precis som CS. Undantaget är att Cs har ännu fler Men inte klagar jag för det.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Avstängd

jag blev trött på orealismen i spelet, t.e.x att man måste sikta BAKOM någon som springer för att träffa... alla skott kommer fram DIREKT, så därför behöver man inte tänka på att sikta framför, men siktar man mitt på som gör lagget (motorn) att man träffar lite bakom. VÄLDIGT irriterande. nej, jag har ingen skitdator , så är det alltid... nåja, för att ingen *jättesnäll* admin ska banna mig, så säger jag bara en sak - cs var roligt när det kom, trots buggar. nu så är det värdelöst när man kollar på buggarna...

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
jag blev trött på orealismen i spelet, t.e.x att man måste sikta BAKOM någon som springer för att träffa... alla skott kommer fram DIREKT, så därför behöver man inte tänka på att sikta framför, men siktar man mitt på som gör lagget (motorn) att man träffar lite bakom. VÄLDIGT irriterande. nej, jag har ingen skitdator , så är det alltid... nåja, för att ingen *jättesnäll* admin ska banna mig, så säger jag bara en sak - cs var roligt när det kom, trots buggar. nu så är det värdelöst när man kollar på buggarna...

vilken / vilka versioner har du lirat?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte tipsa alla som tröttnat på communityn men fortfarande vill spela lite cs då och då att testa Lekstugans servrar, där slipper ni alla "fjortisar som inte sköter sig" då det finns många aktiva admins spelande nästan hela tiden.

http://www.lekstugan.net

Så in och regga er och spela tills ögonen blöder

Permalänk

Spelet är ute ur leken, men för mig får ungarna spela spelet.. då vet vi var vi har dem

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Inte för att jag spelar CS längre, men med tanke på hur många spelare det finns så är det väl allt annat än ute, i jämförelse med andra MP spel som kom ut i tid med HL-CS (Quake, UT osv.) ligger CS långt över antalet spelare.
Men en runda mot ett par bots sitter aldrig fel!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Låter snarare som ett nytt spel än ett CS-liknande spel. Spelar själv ET och det går inte jämföra med CS, då ET bygger ännu mer på teamspirit osv. Sen tycker jag personligen inte att det är så snällt att jämföra ett relativt nytt spel mot ett spel som funnits i ~5 år.

Sen skulle jag tro att ET har sina svarta får, precis som CS. Undantaget är att Cs har ännu fler Men inte klagar jag för det.

Jo de kan jämföras då de samas om samma vilkor.

Och ja, jag har inte sagt annat än att även et har sina idioter. Bara det att du kan gå ut på nästan vilken server som helst utan att vara rädd för att träffa på någon snorunge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Jo de kan jämföras då de samas om samma vilkor.

Och ja, jag har inte sagt annat än att även et har sina idioter. Bara det att du kan gå ut på nästan vilken server som helst utan att vara rädd för att träffa på någon snorunge.

På vilket sätt samsas de om samma villkor? I CS är idéen enkel, du ska antingen bomba eller rädda gisslan. I ET ska du göra en massa olika uppdrag (ja, jag kallar dom uppdrag) för att vinna rundan/matchen.

Sedan har du för övrigt inte sagt något om idioter

Förstår heller inte hur ni kan ta åt er av vad någon skriver till er/andra, själv finner jag det humoristiskt att någon skriva "lotto" osv till mig. Men det är klart - jag spelar ju bara CS

Börjar glida från ämnet en smula. Fast visst ja, det är ju en CS-tråd!

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

CS är väl knappast ute om det är det spel som spelas av flest personer i multiplayer ?

23449 servers, 87686 spelare . . .
http://www.gamespy.com/stats/mods.asp?id=15&s=1
(Cstrike)

http://www.gamespy.com/stats/
(Toplistan alla mp-spel)

Jag själv har som en del andra tröttnat på CS (efter över 3 års spelande). Det som gjorde mig mest motiverad var allt fuskande och Valves ovilja att uppdatera VAC ofta. En annan god orsak var bygge av ny PC vilket gjorde att gräset var grönare på andra sidan.

Man behöver ju inte spela ett spel bara för att så många andra gör det men dom som vill fortsätta spela CS skall väl få göra det ?

Permalänk
Avstängd

Cs är inte ute.
De som säger annat sprider bara en stor fet lögn. Vilket får följden att dom som sprider denna lögn är av förklarliga skäl vädligt naiva.
Cs är stort, det är ett spel som har _massor_ med anhängare världen över och dess tävlingar och events har vuxit sig större för varje år som gått. Det finns t.o.m med pengar inblandade... och allt detta p.g.a ett spel.
Sedan allt det hära tjafstet om "låt ungarna spela dittan och dattan..." är bara ett tecken på hur omogna våra företrädare är som en gång i tiden bar Quakes standaret stolt. Fast det är en del av naturens gång att stöta bort det man inte längre förstår sig på och inte kan handskas med men för den sakens skull: döm inte dina medmänniskor enbart för ett spel.
JA! jag kan hålla med om att en del av communityn är störande och påfrestande men det är väl inte tack vare den du spelar? På denna frågan kan jag trots allt bara svara för mig själv och jag svarar: Jag spelar enbart för nöjet och den tillfälliga tillfredställesen jag får när jag utövar det.
För att dra ett lika dumdristigt exempel för att likna de personer som sagt saker i stil med "CS är för barnen", "Det hela är bara omoget" så säger jag som såhär: Jag dömer väl inte dig som person bara för att du råkar äta müsli? eller bär hatt? eller rentutav spelar schack?
Nej det gör jag inte.

Visa signatur

-slow suicide's no way to go

Permalänk
Medlem

CS slutade vara roligt runt beta 7 när realismen åkte på permanent semester. Dessutom tycker jag att ett spel vars community fostrat tusentals 13-åringar till att börja missbruka det skrivna språket (oavsett språk) förtjänar lite spö.
Så för mig har CS varit ute sen länge.
Men samtidigt är det bra att CS finns, håller de flesta omogna spelare borta från andra, mer kvalitativa, spel.

Permalänk
Medlem

Det som är mest skrämmande är att folk stör sig på att folk lirar cs...

Sen det enda som kan få mig o sluta med cs är om alla cs-lirare skulle snacka "leet speach" gud vad ja hatar det , snacka Svenska snälla

Gott att man lirar med folk som vet bättre.
SEN att säga LOL osv när man pratar med folk på stan är och synda , bara så ni vet

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

i princip får ju alla spel ett eget språk, har börjat spela diablo nu på sistone och det sägs en massa förkortningar på ord som jag inte har ett hum om faktiskt kanske är dags att någon ger ut ett lexikon för spelförkortningar?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Jag har också spelat cs i kanske 3-4 år. Tills någon gång i september förra året. När 1.6 kom.. Tycker att det förstörde ett spel som redan höll på att bli ute. Ok, jag erkänner att jag har själv varit ganska cs-fjortis men däremot spelade jag inte public utan höll mig till clan. Spelade clanlir i 2 år och då har jag bara spelat i en clan. Vi hade väldigt god sammanhållning och hade träffats några gånger på riktigt med. Så vi kände varann bra och vi spelade inte bara med varandra. Så jag kan erkänna att det var riktigt roligt när jag spelade cs. Men den dagen jag slutade var jag så trött på det så jag tog bara bort det och har inte rört det ännu efter det.

Jag förstår de som spelar cs, för det kräver inte så mycket av datorn så nästan vem som helst nu kan faktiskt spela det vilket kanske är 1/5:e-del av vilka som kan köra BF flytande och så.. Fast jag har fått för mig att det är inte bara datorfolk som spelar längre som det var när jag började utan min lillebror, folk i skolan hör man snacka om cs och säger orden som hör till

Jag själv vill säga att det är ute men det verkar inte så det är så så det får stå för mig

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket folk klagar på CS och på dess spelare, jag kan helt enkelt inte förstå varför?

Vad är det för fel på att folk spelar ett spel som DOM tycker är roligt?
Dom kanske inte har någon feting dator som jag och många andra har..

Jag lirade CS i typ 1 år eller så, och då var det varje dag, tyckte det var hur kul som helst, när jag dog skrev jag kanske "Fan" eller dylikt i chatten, sedan var det bra...
När någon började gapa i hans/hennes micc, bad ja dom hålla käften typ, gjorde dom inte det så muta:de jag bara dom... Inte svårare än så...
Jag tyckte spelet var jätteskoj... Jag lirade mest public iofs, men ja spelade ändå massa pcw med en kompis och hans klan, och det är ju en helt annat sak, en helt ny sida av spelet. Så är det bara, på pcw är det för det mesta inte massa folk som tycker man har tur bara för att man lyckades kniva någon i huvudet, bara för att dom stod stilla och konfigurerade sitt WH aimbot

Okej, CS är inte snyggt, och det är buggigt, men spelar det någon roll hur snyggt ett spel är egentligen?
Huvudsaken är väl att man tycker det är kul att spela spelet?

Och vill ni veta en grej?

JAG HATAR BF
JAG tycker det är ett av dom tråkigare spelen jag har spelat...

Och bespara mig kommentarer som "du är bara för dålig på BF" för det är jag, jag tycker första intrycket av ett spel är avgörande för hur kul man tycker det är... Och jag tycker verkligen inte BF är det minsta skoj...

Nu för tiden spelar jag enbart UT2004 demot, och innan det kom ut sprang jag runt lite i FarCry demot... Annars har jag inte spelat något spel seriöst sedan Need For Speed Underground kom...

Så mitt svar är: NEJ, CS är INTE ute...

Permalänk

CS blir aldrig riktigt ute. Det spelas av närmare 10 miljoner spelare, och kommer fortsätta vara det största online spelet inom genren ett tag till. Cs klarade övergången 1.5 > 1.6, så det lever vidare.

Visa signatur

Abit Nforce 7 v2.0, Amd 2500+ @200 X 12 (2,406 Mhz), 2 x 256 DDR (512), Club 3D Radeon 9800 PRO 128MB, HDD IBM Desktstar 50 gb, IBM Deskstar 180 gb, Maxtor 160 gb, Maxtor 160 gb, totalt 521 efter formatering. Lian Li PC 61!

Permalänk
Medlem

är rätt segt faktiskt.. lixom tröttnat på dendär sega HL grafiken.. men sen när CS2 kommer.. ojojoj de lär äga

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Det torde vara ganska självklart att det inet är ute. Ett spel som är ute borde ju få färre och färre användare och det är ju faktiskt raka motsattsen.
Jag har lirat CS sen beta 5 (.nånting) och lirar det regelbundet, dvs istortsett varje dag. Givetvis är det segt att komma in på en public server där det skrivs en massa kösord och 1337 skrift, men det gäller ju att hitta en community där det är lite strängare regler och admins som inte är rädda för att banna dessa 1337 kids som har svårt att låta bli att kalla varandras mammor för otrevligheter.
Driver själv en community som fortfarande växer och har gjort det nu i 3 år. De flesta som lirar på våra servrar har roligt och det är inte en massa skitsnack.
Klart att det inte är det snyggaste spelet på marknaden men känslan och om man hittar på en sjysst community är svårslaget.
Nej, jag är inte en 14is, jag är 27, den äldsta vi har lirandes på server är 39, så inte är det bara 14isar inte Vi har en del av den kategorin också, men även dessa uppför sig som folk efter dom har läst reglerna. Sköter dom sig inte så är dom inte så långlivade hos oss

Permalänk

CS är lätt bland de bästa spelen som gjorts. Och enligt mig håller det än.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att Enemy Territory klår CS alla dagar i veckan, men det hindrar inte att:

(1) CS är ett otroligt bra spel, som är döenkelt att lära sig.
(2) CS kommer att leva länge än, eftersom det har så låga systemkrav att folk utan mastodontdatorer kan lira det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DnA
CS är väl knappast ute om det är det spel som spelas av flest personer i multiplayer ?

23449 servers, 87686 spelare . . .
http://www.gamespy.com/stats/mods.asp?id=15&s=1
(Cstrike)

http://www.gamespy.com/stats/
(Toplistan alla mp-spel)

Jag själv har som en del andra tröttnat på CS (efter över 3 års spelande). Det som gjorde mig mest motiverad var allt fuskande och Valves ovilja att uppdatera VAC ofta. En annan god orsak var bygge av ny PC vilket gjorde att gräset var grönare på andra sidan.

Man behöver ju inte spela ett spel bara för att så många andra gör det men dom som vill fortsätta spela CS skall väl få göra det ?

Jag vet inte, men borde man inte ta hänsyn till att alla kanske inte kan spela så många andra spel än CS? Alla kan inte spela UT2004 tex utan att det går trögt, då byter man lätt tillbaka till CS och fastnar där?
Sen känns det som om majoriteten tycker en sak behöver det inte vara ett bättre spel för det...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Sen känns det som om majoriteten tycker en sak behöver det inte vara ett bättre spel för det...

Det har du helt rätt i men frågan var inte om spelet var bra utan gällde dess popularitet.

Permalänk
Medlem

Det är ta mig fan mera gnäll över cs än vad det gnälls i spelet, ni håller inte mycket högre klass än cs spelarna.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Vi vet alla att cs blivigt så populärt pga att det är så simpelt att lära sig så vilken unge som helst kan spela det. De som förnekar detta är bara rädda för att inse faktum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Vi vet alla att cs blivigt så populärt pga att det är så simpelt att lära sig så vilken unge som helst kan spela det. De som förnekar detta är bara rädda för att inse faktum.

nu har jag aldrig varit någon cs-spelare men vilka fps är svåra att lära sig? alla är ju pretty basic, eller iaf en stor majoritet.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Vi vet alla att cs blivigt så populärt pga att det är så simpelt att lära sig så vilken unge som helst kan spela det. De som förnekar detta är bara rädda för att inse faktum.

Vad är det som är lätt att lära sig?

Skillnad på att kunna ett spel och att vara bra på ett spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Det är ta mig fan mera gnäll över cs än vad det gnälls i spelet, ni håller inte mycket högre klass än cs spelarna.

WORD!

Visa signatur

BröL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Vi vet alla att cs blivigt så populärt pga att det är så simpelt att lära sig så vilken unge som helst kan spela det. De som förnekar detta är bara rädda för att inse faktum.

Lätt att lära sig, visst är det så, men det är knappast lätt att bli riktigt bra på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Vi vet alla att cs blivigt så populärt pga att det är så simpelt att lära sig så vilken unge som helst kan spela det. De som förnekar detta är bara rädda för att inse faktum.

Visstvisst, det är därför CS har vinstsummor på ofantligt mycket pengar - för att "det är så simpelt att lära sig".

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.