Är CS ute? Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Jag är en liten snorunge som ni kallar det....Lirar cs lite då och då men det e inte allt fuskande och "whinande" som irriterar mig. Dom får gärna skriva lol o lotto! hur många gånger dom vill....det e dom som blir mobbade i skolan sen. Det är allt fegande! Blir så trött på alla campande awp snubbar!Har lagt ner aztec, dust helt för att alla bara fegar. Spelar nästan bara iceworld och liknande men lyckas heller inte där komma ifrån dem. Testade ut 2004 och det var som en befrielse! Inget campande och mer action. Kan ju inte bli bättre.....ok inte samma känsla men det väger alla fordon upp. Så alla fastklistrade cs-torskar.....testa något nytt! Man blir bara arg på cs!

WORDS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
CS var enlig min mening GANSKA kul i runt 3-10 timmar
har dock en kompis som påstår att man kan ha väldigt roligt med seriösa "PCW´s" DVS klanfighter

Jag tror det är sant det gällande klanmatcher... eftersom gör man någo seriöst så blir det lätt kul

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Det absolut häftigaste man kan göra i CS är att skjuta headshot... Wow!
Äsch, folk som vill spela CS får ju väl göra det då. Jag bryr mig inte...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

CS var roligt på Beta-stadiet då det fortfarande var någorlunda nytt. Spelet är stenåldern nu (inte grafikmässigt). Sen tycker jag synd om dom som följer matcher på HLTV. Rundbaserat camparspel är ju jätteroligt.
Tanka denna film så ska ni få se på lite action från ett spel, notera även vad folket som speccar tycker. http://www.swertcw.com/default.php?c=download&id=410

Permalänk
Medlem

Har lirat cs lite av och till från beta 5.2. Skönt spel helt enkelt sen att communityn är kass är en annan sak.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Testade ut 2004 och det var som en befrielse! Inget campande och mer action. Kan ju inte bli bättre.....ok inte samma känsla men det väger alla fordon upp. Så alla fastklistrade cs-torskar.....testa något nytt! Man blir bara arg på cs!

Som sagt, själv känner jag inte till en enda CS-spelare som inte spelar en massa andra spel också.

Permalänk

Sluta säga att cs blir perfekt i seriösa lagspel. Så är det ju i alla spel då det är då allt klaffar som man tycker det är så jävla roligt.

Prova istället Enemy territory. Underbart roligt i både public och i matcher. Det är en trevlig community och du blir inte fuskanklagad så ofta.

Spelet har uppdrag, olika klasser och varierande banor. Allt som behövs för att göra det till något cs aldrig kommer bli.

Permalänk
Medlem

Ville bara svara på första frågan i tråden. NEJ ... hehe CS är inte ute och det kommer inte va ute på ett jädra massa år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Det är ju helt OK. Skriv ner ditt favoritspel och varför du tycker om det.

Det är så trådar bör se ut, men det förstår ju inte CS-basharna, ty de är ju fjortisar själva.

Njaa, Måste säga att cs är lite "skjut flest fjortisar på 3 min" men....

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Avstängd

jag spelar inte så mycket cs men jag spelar det då och då för det är roligt plus att jag är ganska så bra i det, inget självskryt... men jag är också less på alla som spelar som gnäller hela tiden. men det finns nånting som är bärre och det är dom som klagar ner på alla som spelar cs. direkt när det kommer en tråd om cs.. dom vanliga frågorna som t.ex. "hur får jag 100fps" så kommer det massor av folk som börjar gnälla på killen o säger "sluta spela skit spelet" osv. hur skulle det kännas om alla cs spelare och bf spelare börjar dissa o gnälla på dom som spelar wc3 t.ex.? så jag säger bara en sak sluta gnälla på alla cs spelare o väx just det ni läste rätt Väx upp. ni ska behandla andra som ni själva vill bli behandlade.

Permalänk
Medlem

Ni som tycker cs communityn är kass så lirar ni på fel ställen. Själv lirar jag bara på cd on demand där folk blir bannade om dom gapar och är allmänt jobbiga. Jag själv lirar inte mycket alls nuförtiden.

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

Lade själv ner pga av den knepiga communityn i cs.
Ut 2004 har den rätta communityn, inga som skriker n00b eller något sådant, än så länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Sluta säga att cs blir perfekt i seriösa lagspel. Så är det ju i alla spel då det är då allt klaffar som man tycker det är så jävla roligt.

Prova istället Enemy territory. Underbart roligt i både public och i matcher.

Nej, du får inte säga att Enemy Territory är roligt i matcher eftersom alla spel är roliga när allting klaffar? Eller?

Hängde inte riktigt med i din logik där.

Permalänk
Medlem

CS är ett bra spel (personlig åsikt) och därför spelar jag det.

Det finns en hel del omogna snorungar som spelar det och förpestar spelet med sitt gnäll, men det finns många vettiga människor som spelar det också. Särskilt kul är det på LAN.

Sen finns det ett omoget gäng till: De som tror att de är mogna bara för att de skriver "sluta spela skiten" i varje CS-tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Som sagt, själv känner jag inte till en enda CS-spelare som inte spelar en massa andra spel också.

Det gör jag och det är tyvärr ingen ovanligthet.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

CS är inte ute.

Jag spelar CS för att jag tycker det är kul. Dock spelar jag inte public så ofta nu för tiden, utan mest PCW's/CB's/r60 och det är skitskoj.

Förstår inte hur ni kan tro att CS är ute, då det har majoriteten av internet-spelare med sig. Måste ha något som tilltalar, eller hur?

Sen har jag nock hittat orsaken till varför det blir så många CS-trådar; inte en jävel skriver OnT i dom. Så om man då söker så hittar man inte de svaren man letar efter - vilket leder till att man skriver en ny tråd i tron om att någon kanske är på gott humör och vet vad det gäller om.

Tyvärr är majoriteten av CS-trådarna här på Sweclockers nersmutsade med "Lägg ner det skitspelet, SÖK FFS! (vilket inte är så lätt då ingen har gett ett ordentligt svar)" o.s.v.

Nej, behandla andra som ni själva vill bli behandlade som någon ett par inlägg upp skrev. För hur kul hade ni som spelar andra spel tyckt det varit ifall era trådar där ni har problem med något blivit nersmutsade med LÄGG NER SKITSPELET FÖR HELVETE?

Edit: Kanske ska klargöra att CS inte är det enda spelet jag spelar, då vissa tenderar tro att CS-spelare endast lirar CS.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen

Edit: Kanske ska klargöra att CS inte är det enda spelet jag spelar, då vissa tenderar tro att CS-spelare endast lirar CS.

Man kan tro det med tanke på hur hårt ni försvarar det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco

Hur hårt tror du Starcraft spelare försvarar Starcraft? Warcraft spelare? Liux användare? Windows användare?

Det är samma sak,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco

Ta en titt i "Windows källkod har läckt!". Återkom gärna med ännu fler korkade inlägg!

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

jag har alldrig gillat cs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkBob
det är som sagt mer folken som spelar än själva spelet som det är fel på. När man är på lan t.ex och det inte finns internet så spelar alla cs och ingen vill vara med på nåt annat. Det är lite trist.

jag hatar sånt man fösöker få dom att prova andra spel tex UT 2003 eller nått "NYTT" men dom vägrar bara för att då "spankar" man dom den ända spelet som dom kan testa i värsta fall som jag har märkt är Natural Selection mod till HL det är roligt och apsolut ett antikampar spel det borde alla CSare prova. PS jag hatar inte ALLA CS spelare

Permalänk
Medlem

Jag har spelat CS i drygt 3 år, men lade av efter höstlovet förra året, mest pga communityn. Vårt lag, bestående enbart av kompisar var bäst på Gotland (kanske inte säger så mycket, men vi var inte dåliga om man säger så) men communityn blev bara sämre och sämre, plus att valve förstörde spelet med sina patchar. 1.3 var ok, 1.4 blev sämre men det gjorde inte så mycket, 1.6 orkade man inte mer. Vi i klanen håller fortfarande ihop, även om vi inte spelar kompetativt i nåt spel än så länge.
Saken är den att känslan i CS var nästan oslagbar. Jag har fortfarande inte hittat nåt i dess like. Bara antalet spelare visar ju att spelstilen tilltalar dem flesta. Vem bryr sig om grafiken när spelet är roligt att spela?
Så även om jag slutat lira CS för 4 månader sen så ångrar jag inte den tiden jag lade ner på det, för det var verkligen skitkul när det var som roligast.
Jag förstår att folk som inte tycker om eller nånsin tyckt om cs tycker det är jobbigt att cs är så populärt som det är, skulle jag också varit, men det är inte en anledning till att "basha" ner på alla cs-spelare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkmoor
Hur hårt tror du Starcraft spelare försvarar Starcraft? Warcraft spelare? Liux användare? Windows användare?

Det är samma sak,

Nej, det är det inte.

Visa signatur

Eller inte.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL
http://www.gotfrag.com/~tkaymaz/clinard_toon_2.gif

klockren pic..

haha störtskön

Permalänk
Medlem

well, vad som är klockrent är att den stämmer till 110%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lither
Nej, det är det inte.

Kan du förtydliga ditt svar lite?

Permalänk

jag började aldrig spela cs p.g.a. alla jävla snorungar som sprang runt och sa att de var 1337 och att alla andra är n00b5, sånt tar verkligen udden av ett spel.....
Kan inte förstå vad som är så extremt roligt med Cs.....Det är ingenting genuint med det spelet, bara ett i mängden...då det finns så pass mycket roligare spel ute nu kan jag inte förstå varför man vill spela det spelet av andra skäl än att ens burk inte pallar med...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Har inte orkat läsa igenom hela tråden. Men i min mening så är CS ute för länge sedan. Slutade själv att spela det efter 1.3 eller något sådant. Har aldrig kört seriöst då heller. Idag är det inte samma sak. Under beta-versionerna så var det riktigt kul att spela. Men sen ha mer och mer griniga ungar kommit och förstört allt med sitt sjuka språk och attityd. Hela glädjen har försvunnit och fått mig och många andra att tröttna på spelet totalt.
Jag tycker att man ska gå vidare och köra dom nyare spelen då det finns så mycket annat kul att köra. Men visst, är man en av dom griniga ungarna som fortförande spelar CS så får man hålla sig till det spelet tycker jag så vi andra slipper er. (Syftar inte på att alla CS-lirare är så här då)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

spela inte då mot griniga ungar :)... kan juh inte vara så svårt att lefta servern söka en ny PCW / CW / Pubis server

hud_saytext 0 är riktigt fint också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Nej, du får inte säga att Enemy Territory är roligt i matcher eftersom alla spel är roliga när allting klaffar? Eller?

Hängde inte riktigt med i din logik där.

Även dåliga spel (=cs) blir bra i lagspel, vissa spel (=enemy terriory) blir ännu mer roliga. Kolla sedan communityn, alla är schyssta under och efter matcherna. Prova idla cs-klaners channels och se hur de uppför sig i många fall och jämför hur det ser ut under och efter en et-match.

Kolla sedan hur varierande alla uppgifter är i spelet. Kolla de olika målen som måste fixas för att klara en bana. Kolla hur man måste sätta ut rätt klass på rätt plats tillsammans med rätt klass på en annan plats. Det är så mycket mer än cs.