Call of duty hänger sig med dom nyaste Ati drivarna ?!?!

Permalänk
Medlem

Call of duty hänger sig med dom nyaste Ati drivarna ?!?!

Trodde det bara hände med dom äldre versionerna ?
Nån som vet hur man fixar skiten ?

Visa signatur

386dx@25mhz, 8mb ram, windows 3.11, Philips monitor @800x600 60hz, 16bit färg.

Ett fartmonster, helt klart!

Permalänk
Medlem

Funkar då hur fint som helst för mig.. :/

Visa signatur

Intel E6750 2.66 @ 3.2 Ghz , 4gb ram, Gainward 8800GT 512mb

Permalänk
Medlem

Prova stäng av VPU recoverer, funkar för mig utan det. Annars gick det åt h-vete.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Okej!

Visa signatur

386dx@25mhz, 8mb ram, windows 3.11, Philips monitor @800x600 60hz, 16bit färg.

Ett fartmonster, helt klart!

Permalänk
Medlem

Köpte CoD i eftermiddags och det funkar alldeles utmärkt tills den ska börja ladda först uppdraget då får jag detta meddelande "CoDSP.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience." osv.... Har provat förslaget ovan att stänga av VPU Recoverer men det hjälpte inte. Har även uppdaterat gfx drivarna.

Nån som har några fler förslag?

Visa signatur

AMD XP2500+ Barton@200x10|Epox 8RDA3G|2x256Mb TwinMos-Winbond PC3200 400MHz CAS 2.5|Zalman 7000Cu|Barracuda 120Gb|Club3D 9600Pro|

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem först och fick det inte att fungera. Även fast jag uppgraderade drivrutinerna. Sedan formaterade jag datorn och la in senaste drivrutinerna och då funkar det hur bra som hällst.

Fast det kan ju vara jobbigt att formatera om man inte har planerat det, vilket jag hade

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Har också problem med CoD. Kör det i safe mode fast med högre upplösning och bättre ljud, men det är inte direkt så jag vill köra igenom det... =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

*suck*
Försökte hela kvällen igår, installerade om det två gånger men inget hjälpte.
Kul att sitta med ett spel för 469kr som inte funkar.... :-/

Inga andra förslag? börjar bli ganska less nu...

Visa signatur

AMD XP2500+ Barton@200x10|Epox 8RDA3G|2x256Mb TwinMos-Winbond PC3200 400MHz CAS 2.5|Zalman 7000Cu|Barracuda 120Gb|Club3D 9600Pro|

Permalänk
Medlem

Det som hjälpte för mig var som sagt att formatera eftersom det är svårt att helt avinstallera dom gammla drivrutinerna, lite skit ligger alltid kvar, coh då kanske det krockar. Så tippset är att köra om från scratch.

// Ne

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Äh, tänker juh inte installera om datorn pga ett spel, det blir att lämna tebax det isåfall och ta ett tillgodokvitto.....

Visa signatur

AMD XP2500+ Barton@200x10|Epox 8RDA3G|2x256Mb TwinMos-Winbond PC3200 400MHz CAS 2.5|Zalman 7000Cu|Barracuda 120Gb|Club3D 9600Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcor
Äh, tänker juh inte installera om datorn pga ett spel, det blir att lämna tebax det isåfall och ta ett tillgodokvitto.....

Tror inte du kommer få pengar tillbaka, man brukar inte få det om förpackningen är bruten. Uppenbarligen är det fel på din dator så då är det ditt problem att fixa det.

Hur varm är din CPU? Har du senaste drivrutinerna till grafikkort och moderkort?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har uppdaterat både gfx och flashat om bios.
Tempen på CPU:n ligger runt 43 grader, borde inte vara nåt problem med en Zalman 7000CU processorkylare+fläkt. (Wolfenstein, NFSU, Splinter Cell eller Morrowind) ger några som helst problem med temp)

Visa signatur

AMD XP2500+ Barton@200x10|Epox 8RDA3G|2x256Mb TwinMos-Winbond PC3200 400MHz CAS 2.5|Zalman 7000Cu|Barracuda 120Gb|Club3D 9600Pro|

Permalänk
Medlem

och spelet är patchat till 1.2 antar jag?

Visa signatur

När du ser svart & vitt så får du välja fritt!

Permalänk
Medlem

Är inte den patchen bara för mp?

Jag har också samma problem och formaterade nyligen. Kör med de senaste Omega-drivrutinerna.

Edit: Jag hittade en "ATI-fix" för spelet som heter wxp-w2k-cod-7-96-012324e.exe men den verkar ersätta drivrutinerna så jag vågar inte testa den.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield