Det går inte montera InnoVatek Vibrationsdämpare för hd i mitt chassi :(

Permalänk

Det går inte montera InnoVatek Vibrationsdämpare för hd i mitt chassi :(

http://www.webhallen.com/prod.php?id=22479

Jag har sånna där skenor som ska göra det lättare att montera cd rom mm...
gah... bara att skicka tillbax eller ?

Permalänk
Medlem

Nä men du skall ju ha dom skenorna till att sätta dom på hårdisken och sen skall du ha hårdisken med dom skenorna i ett cdfack! 5.25 plats!

Alltså du kan ju inte sätt dom på cdspelaren den är ju allareda 5,25 medans hårdisken är 3, något!

Denna dämpare monteras på, i sidorna av en 3,5-tums hårddisk för att sedan monteras i en 5,25-tums-plats

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk

Nja tydligen är mitt chassi gjort så att skenorna ska få platts också, alltså är dom något större än en 5,25 platts :/

Permalänk
Medlem

Det funkar, de är gjorda för ett chassie utan skenor precis som en vanlig cdrom. Ditt chassie har väl extra "breda" 5.25"-platser iom. skenorna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Nja tydligen är mitt chassi gjort så att skenorna ska få platts också, alltså är dom något större än en 5,25 platts :/

Du tar hddn sätter på dämparna, sen skenorna och trycker det på plats, kommer ju att bli fult men det ska gå.

Montera något utan skenorna blir ju svårt eftersom bredden anpassats efter dom.

Visa signatur

"/me votes for anarchy"
and WoW for all

Permalänk

Nej jag har redan testat de tyvärr :/

Permalänk

Har du ett chiftech tower eller?
Jag har sånna där vibrationsdämpare i mitt chiftec och skenor som man sen skruvar dit så man bara kan skjuta in 5,25 enheterna. Jag får då plats med skenor och dämpare.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Permalänk

Det ska passa att ha dämparen och skenorna i den där, ser ju likadan ut som en chiftech i rälsen.
För annars skulle inte du inte få in en CD-ROM i den heller. HD:n med dämpskenorna blir 5,25, sen så finns det ett litet extra ytrymme för rälsskenorna.

Sen om det nu skulle vara så att dom inte passar av nån skum anledning så får du nog knappast skicka tillbaks dom. Det brukar ju ofta vara så att gör man ett felköp så e man fast med det, eftersom dom inte e trasiga.
Har du monterat rälsskenorna rätt då?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk

nu lyckades jag sätta dom rätt, råka krånga till de lite i onödan tror ja
haha, det är vinande ljudet låter mindre, men det där knattrandet låter ännu mer eller så låter de bara lite annorlunda när jag satt hårddiskarna lite högre upp å jag inte vant mig än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprunligen inskrivet av iguanodon
Det går inte montera InnoVatek Vibrationsdämpare för hd i mitt chassi

Då går det väl inte:D mohahaa

skämtåsido, kul för dig att du nu lyckats:P

Visa signatur

MBP.

Permalänk

haha jag var trött, monterade hdn uppochned, skenorna åt fel håll osv

Permalänk
Medlem

Seriöst, 150:- ?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

haha mm lite dyrt, så himmla bra var dom inte...
sa jag att posten hade ställt dom utanför dörren så vem som hellst kunnde ha snott dom ?
Fick se paketet när jag skulle ut med hunden.

Permalänk

Jo, posten e duktiga på det ibland. Gick ut en dag och då låg det ett paket med dvd filmer jag beställt utanför dörren hehe.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk

lol får dom göra så ???
vad skulle hända om någon stal grejerna ?