Permalänk

Erty.. hur vet du att du inte är extremt grym då?? Du kanske är teknisk som fan.. och så måste jag fråga vart man köper ett nytt iPod batteri?

Kan jag även berätta att jag fick iSkinet i måndags.. SHIBBY:p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Libra of sweden alltså...det är bara att ta en tunn skruvmejsel och bända lite runtom, så kan man få av metallbaksidan. Sen bara lyfter man på hårddisken, som då lossar från sin kontakt. Under hårddisken finns batteriet som är inkopplat med en vanlig 2-pinskontakt, tänk fläktkontakt eller liknande fast mindre. Bara att ta ut sladden ur kontakten och lyfta upp batteriet, stoppa i det nya och sätta tillbaka hårddisken, sen trycker man tillbaka baksidan som ploppar fast. Tadaa.

Ok nu är jag kanske lite mer teknisk än de flesta men ändå, det är väldigt enkelt.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Sån måste man bara inhandla

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

jag vill ha den nuuuuu orkar inte vänta

april känns långt borta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Libra of sweden alltså...det är bara att ta en tunn skruvmejsel och bända lite runtom, så kan man få av metallbaksidan. Sen bara lyfter man på hårddisken, som då lossar från sin kontakt. Under hårddisken finns batteriet som är inkopplat med en vanlig 2-pinskontakt, tänk fläktkontakt eller liknande fast mindre. Bara att ta ut sladden ur kontakten och lyfta upp batteriet, stoppa i det nya och sätta tillbaka hårddisken, sen trycker man tillbaka baksidan som ploppar fast. Tadaa.

Ok nu är jag kanske lite mer teknisk än de flesta men ändå, det är väldigt enkelt.

Mm, kanske inte är så jätte svårt men jag läste på någon recension att det var krångligt.. och du svarade inte på vart man köper ett nytt sådant batteri!!!;)

Permalänk
Medlem

www.ipodbattery.com

Eller av mig Har ett liggande (använt i nån månad).
Men det tar ju iaf 2-3 år av normalt användande minst så man behöver inte direkt oroa sig.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

ammagah!
jag måste ha den spelaren...
nån som vågat beställa från USA än `?

Permalänk

vågat ?? Finns ju ingen afär som skickar till europa.. då måsta man beställa från eBay och det är ju inte så säkert:/

Och The_JJ.. den där är ju bara in klippt;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Libra of sweden
vågat ?? Finns ju ingen afär som skickar till europa.. då måsta man beställa från eBay och det är ju inte så säkert:/

Och The_JJ.. den där är ju bara in klippt;)

hehe du är inte lika lättlurad som vissa

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Libra of sweden
vågat ?? Finns ju ingen afär som skickar till europa.. då måsta man beställa från eBay och det är ju inte så säkert:/

Och The_JJ.. den där är ju bara in klippt;)

http://www.americangoodies.com/page/page/893379.htm
dom skickar..

Permalänk

Va bra:) köp då;)

Jag har nyss köpt min iPod 15Gb så jag är inte så intreserad

Permalänk
Medlem

Är det samma kontakt till remoten som på den vanliga ipoden?

Har hittat lite roliga grejor på Burton.com,

En väska som man kopplar in ipoden i och har kontroller på axelbandet,
http://www.burton.com/Burton/gear/products.asp?productID=731

Och en jacka som man har kontroll längst ner på armen,
http://www.burton.com/Burton/gear/products.asp?productID=729

Vill ha känslan på dom här grejerna e massiv..

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl
Är det samma kontakt till remoten som på den vanliga ipoden?

Har hittat lite roliga grejor på Burton.com,

En väska som man kopplar in ipoden i och har kontroller på axelbandet,
http://www.burton.com/Burton/gear/products.asp?productID=731

Och en jacka som man har kontroll längst ner på armen,
http://www.burton.com/Burton/gear/products.asp?productID=729

Vill ha känslan på dom här grejerna e massiv..

Dåligt Koool Jacka eller vad????:p Undra vad en sådan kostar:) Och vart man kan köpa den?
'

MÅåÅÅÅÅSSTTE HAAAA EENE BUURRTON IPODDD JACCKAA FOOORR FUUUCKK SAAAKEE!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl
Är det samma kontakt till remoten som på den vanliga ipoden?

Japp. Även dock-kontakten är densamma så de flesta tillbehör passar.

Fick förresten min Mini i går
Jag är grymt imponerad av designen, byggkvaliteten och känslan. Den väger lite mer än min T610 samtidigt som volymen nog är lite mindre, så den känns oerhört gedigen med sitt aluminiumskal. Däremot är ljudkvaliteten en liten besvikelse, den kommer inte i närheten av min bärbara Sony-CD. Men man kan ju inte få allt...

Permalänk
Medlem

finfin!
hur är det att navigera i menyerna å så då? smidigt att spola å höja/sänka volymen?
Den verkar ju riktigt skön faktiskt! frågan e bara om man kan hänga den runt halsen eller känns den för tung? min JoS hänger ju riktigt bra där men klarar bara fjuttiga 256mb...

Visa signatur

...excellent

Permalänk

Vaföfan ska du hänga den runt halsen för?? se så satans fult ut ju.. ha den i fickan !!!!!! Och om du nu måste ha den hängande så är den nog lite för stor.. den är som en mobil typ... men egentligen inte så mkt större än JoS Mp-300;)

Permalänk
Hedersmedlem

Blev ruskigt sugen på en mini nu när jag klistrade ihop min egen lilla mini-kopia.
En liten fråga bara: Någon som vet 100% om det går att eloxera om skalet i en annan färg?

Permalänk
Medlem

Eftersom det är aluminium så kan man väl skicka in den på "anodisering" skulle jag tro
Kan ingenting om sådant men det skulle vara grymt att ha en svart mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExXo
finfin!
hur är det att navigera i menyerna å så då? smidigt att spola å höja/sänka volymen?
Den verkar ju riktigt skön faktiskt! frågan e bara om man kan hänga den runt halsen eller känns den för tung? min JoS hänger ju riktigt bra där men klarar bara fjuttiga 256mb...

navigeringen är en av de bästa sakerna med ipoden/minin.. otroligt smidigt gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Eftersom det är aluminium så kan man väl skicka in den på "anodisering" skulle jag tro
Kan ingenting om sådant men det skulle vara grymt att ha en svart mini

Hur mycket skulle det gå på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
Däremot är ljudkvaliteten en liten besvikelse, den kommer inte i närheten av min bärbara Sony-CD. Men man kan ju inte få allt...

Jasså tråkigt att höra... trodde ljudet skulle vara bra också.. hur är den jämförtmed andra mp3spelare?? ljudet är ju en ganska viktig del

Permalänk
Medlem

Weiman vadå är ljudkvaliteten sämre än vanliga iPod? Eller är det bara du som inte är van vid mp3 (som ju självklart är sämre än CD)?
Testa med en lossless-fil vetja.

Skulle vara tråkigt om ljudkvaliteten är så dålig :/

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Libra of sweden
Vaföfan ska du hänga den runt halsen för?? se så satans fult ut ju.. ha den i fickan !!!!!! Och om du nu måste ha den hängande så är den nog lite för stor.. den är som en mobil typ... men egentligen inte så mkt större än JoS Mp-300;)

För det e så jävla smidigt att ha den runt halsen! slipper plocka upp den varje gång som man vill byta låt eller höja/sänka. Sen jag inte gilla att ha massa grejer i fickorna mobilen får räcka att ha där. kanske är för att JoS:s hörlurar är så jääävla bra (inte ljud kanske, men PRAKTISKA) som jag vill göra lika dant med min (blivande?) ipod

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Den borde gå att hänga runt halsen, min vanliga iPod väger liksom 160 gram och den går fint att hänga runt halsen (testade precis m.h.a. fjärrsladden ).
Och mini väger ju 100 gram så...

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Kanske fel att säga att ljudet är dåligt, men ljudkaraktären passar inte mig så bra. Har ingen vanlig iPod själv, men vad jag läst så låter den ganska likt så ni som gillar iPod-ljudet blir nog inte besvikna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasqer
Hur mycket skulle det gå på?

Ingen aning, men en hemsida som gör det är http://hem.passagen.se/ballista/index_sv.html
Står lite priser där skulle jag tro, om han ens håller på med det nuförtiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
Kanske fel att säga att ljudet är dåligt, men ljudkaraktären passar inte mig så bra. Har ingen vanlig iPod själv, men vad jag läst så låter den ganska likt så ni som gillar iPod-ljudet blir nog inte besvikna.

det går ju alltid att ändra equalizern, med snäckor kör jag alltid bass boost..

Permalänk
Medlem

Tror ni att det blir värt att köpa en iPod Mini (eller en mp3-spelare över huvudtaget) nu när nya lagar om nedladdning osv träder i kraft??

Visa signatur

___________________________
AMD 64 3000+ 512 DDR 9800PRO

Permalänk
Medlem

Köp den innan lagarna träder i kraft isf, så blir det ju billigare (eller?).

Visa signatur

hmm