Från kamera till web server på enklast vis

Permalänk
Medlem

Från kamera till web server på enklast vis

Permalänk
Medlem

vad du behöver är ett upload script och tillräckligt med utrymmer på servern

seedan surfar du bara in på din sida med ditt upload script...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neom
Jag hittade detta scriptet File Uploader 1.0 , men hur gör jag för att köra scriptet?
Jag har länkat till upload.php från en sida men när jag klickar så kommer en Download ruta upp där man blir frågad om man vill ladda ner scriptet.

Det är ju inte rätt, nått har jag glömmt eller gjort fel.

Jag kan ju inte så mycket om det här som sagt.

Din webserver saknar PHP.

Permalänk
Medlem

Sätt rättigheterna för "bilder"-katalogen så att Apache-användaren får skapa filer i den.

Permalänk
Medlem

He he det e gutt när det fungerar...

Jaha... det verkar som om du inte kan visa bilden...

Permalänk
Medlem

Jag uppar fortfarande med ftp. Enklare snabbre. Jopbbigt nar man ska tanka upp 50 bilder, gar ju inte att markera alla sa att saga...

Permalänk
Medlem

Enklast vore att göra så att så fort du pluggar in kameran så kopieras bilderna till en katalog på webservern.

Brukar medfölja något sånt program till kameran, eller så kan man skriva något sånt skript till linux.

Man kan kanske välja något alternativ i "menyn-som-kommer-upp-när-man-laddar-en-media-typ-i-windows" som automatiskt kopierar bilderna till en katalog på webservern

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Det låter som en smart ide det dära, tyvär så vet jag inte vad felet är, om du löser det så posta gärna lösningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neom
Problemet nu är inte att tanka upp bilder till servern utan att titta på dem, jag får fram ett felmeddelande när jag klickar på bilderna. Det är också en stjärna (*) efter namnet på bilden tex: picture_009.jpg*
Vad är det som kronglar?

Det kan bero på att filerna blir körbara. Därav stjärnan efter filnamnen. De bör få mode 644 så borde det väl fungera som det ska.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk

Du ändrar umask för den mappen filerna laddas upp till. Är inte säker men umask 0133 ska nog fungera.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"