Permalänk

Värt att skaffa BBB vdsl?

Tjo, jag skulle vilja höra av er som har BBB vdsl (heter det vdsl? aja ni vet vad jag menar) vad ni tycker om kvalitén. Går det fort? Är det stabilt? Kan man spela spel över internet utan problem? Kan man lägga upp en server till och med?

Anledningen till att jag undrar är att jag funderar på att byta till det, jag har Affärsverken "alltientråd pro" nu. Affv är fruktansvärt dåligt, jag spelar inte så mycket, men när jag gör det så sliter jag håret varje gång. Jag tappar uppkopplingen mot servern var 5 minut och den lilla tiden jag får spela går det segt. Jaja, nog om det, men blir det bättre om jag byter till Bredbandsbolagets vdsl tjänst? På deras hemsida står det att det ska komma hit om ~2 månader.

Permalänk
Medlem

Hej! har BBB vdsl(?). fick dock bara 8-1 , men det funkar. Nedladdningshastigheten är bra. Men vet inte om det är fel på BBB eller nåt annat för då jag spelar online lir så ligger min ping mellan 140-300 och det har den gjort sedan jag fick BBB i November. skit dåligt.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Jag har BBB:s Fiber/Lan 10Mbps ligger kring 300-400 i ping...

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Men vafan ? hur kan det vara så ? har dom nått problem eller ? vad är orsaken ?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Jag har vdsl 12/9Mbit och jag är mer än nöjd. 1ms till gateway och stabil lina.

Funkar felfritt att använda en server på linan. Själv värdar jag min sida (se signaturen).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har Bredbandsbolaget i två olika hem. En lägenhet med 10Mbit Fiber och en annan med 12/9Mbit Vdsl. Båda tjänsterna funkar felfritt med 0ms mot gateway! Jag rekommenderar BBB Vdsl helhjärtat.

Permalänk
Medlem

BBB kan jag inte göra annat än att rekommendera

Permalänk
Medlem

Är också riktigt nöjd med min BBB VDSL. Stabil uppkoppling. 1ms mot gateway. 1.3MB/s i DL, runt 1MB/s i UL. Om du vill köra server så går det bra. Har haft samma IP i flera månader eftersom min router håller det.

-b

Permalänk

Okej, majoriteten av er som har BBB vdsl verkar ju väldigt nöjda, så jag kommer att beställa det så fort de har byggt klart i min telestation

Permalänk
Medlem

Gör du helt rätt i

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem

varit lite små problem i början när det var nytt i området. även när det blev bbb-telefoni
men i stortsett har det funkat bra. synd bara att man inte kan få fiber..

Permalänk

Jag har en fråga till förresten, varför är anslutningsavgiften så mycket större för vdsl än fiber? På hemsidan står det att man bara lånar modemet, så vad är det som är så himla dyrt? (Jag tänker självklart beställa tjänsten trots priset, jag är bara nyfiken)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Jag har en fråga till förresten, varför är anslutningsavgiften så mycket större för vdsl än fiber? På hemsidan står det att man bara lånar modemet, så vad är det som är så himla dyrt? (Jag tänker självklart beställa tjänsten trots priset, jag är bara nyfiken)

För att det är din bostadsförening eller din privathastighet som betalar installationen av fibern i huset.
För VDSL så är det du ''själv'' enbart som pröjsar.
Arbetet i telestation mm mm

Bredband via bredbandsuttag/fastighetsnät
Månadskostnad: 320 kronor / månad*
Startavgift: 495 kronor *
Installationsavgift: Beror på fastighetsägarens avtal.* <-----------

Bredband via teleuttag
Månadskostnad: 399 kronor / månad
Installationsavgift: 1995 kronor

Permalänk
Medlem

Annars kanske Bostreams 26Mbit lina kan vara nått. en polare sitter med den stabil och bra.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB