Permalänk
Medlem

Idéer till innehåll på domän

Hej!

Jag har registrerat domänen suger.se.
Främst för de roliga subdomäner man kan skapa
Så nu undrar jag om någon av er har antingen några
roliga tips på grejer man kan lägga upp på webbsidan(har redan galleri uppe). Har funderingar på att antingen göra det möjligt för folk att registrera egna subdomäner alternativt e-postadresser, men Telias spärr på port 25 krånglar till det där med e-postadresser en hel del.

http://www.suger.se

Sen får ni gärna tipsa om lite roliga subdomäner

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

varför inte www.telia.suger.se ?

edit : där kan du alternativt skiva om telias stängning av port 25

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

ingen dålig idé

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

du.suger.se
eller kanske
xxx.suger.se
och så står det någonting tauntande om xxx (xxx = vad som helst som man skriver in, så om man skriver albert.suger.se så står det typ "Albert suger!")

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Du kan sälja vi.suger.nu till någon dammsugarfabrikant för dyra pengar, så kan de göra någon ungdomligt nätbaserad och humoristisk (nåja) reklamkampanj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
du.suger.se
eller kanske
xxx.suger.se
och så står det någonting tauntande om xxx (xxx = vad som helst som man skriver in, så om man skriver albert.suger.se så står det typ "Albert suger!")

du.suger.se har jag redan tagit
Men det var faktiskt en rätt bra idé, borde gå att dona med Apache vhosts och PHP, ska kolla lite på't.

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

sälj några underdomäner till företag som säljer bnc. dom brukar vara kåta på såna domäner

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Är intreserad av skolan.suger.nu. Behöver någonstans att lägga upp lite arbeten och labbuppgifter.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

isch: den är redan tagen ledsen

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Jag ska ha allt.suger.se
Själv äger man bajs.org Har dock ingen server just nu..

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isch
varför inte www.telia.suger.se ?

edit : där kan du alternativt skiva om telias stängning av port 25

microsoft.suger.se

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Hardware is the part of the computer that can be kicked"

Permalänk
Medlem

phii: den var klockren! tack för tipset

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

np...

Visa signatur

"Hardware is the part of the computer that can be kicked"

Permalänk
Medlem

vart reggar man .se domäner billigast?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

www.loopia.se, där jag reggade iaf, 200:-

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

om man äger topdomänen suger.se har man inte automatiskt rätt till underdomäner då? Jag menar kan vem som helst regga xxx.suger.nu?

Och är det inte en inställning man kan göra i apache också så den portar subdomäner till olika kataloger eller är det bara när man äger en subdomän som man kan göra så?

t.ex. cjb.net har hur många subdomäner som helst. Äh jag vet ingentin!

Permalänk
Medlem

Jo, eftersom jag äger suger.se har jag rätt till samtliga underdomäner.
Dock måste jag registrera dem för att kunna peka dem till något, om jag inte gör så att vad man än skriver in före suger.se är pekat till ett visst ip.

Det du pratar om i Apache kallas vhosts, om jag gör så att jag pekar *.suger.se till min server, så kan jag göra så att t ex porr.suger.se visar något, och bilder.suger.se visar något annat.

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Cod

Bjuder du på en subdomän ?

Permalänk
Medlem

det skulle jag kunna göra, så länge jag inte använder den

edit: ta kontakt med mig via PM alternativt MSN: cod@sbh.nu

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

pax för subdomänen horor!

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Om någon vill ha subdomän kan ni skicka PM som sagt, dock tänker jag inte ge ut mer än runt 5 stycken, och då ska det vara eratnick.suger.se eller något liknande, inte t ex horor.suger.se som Elipsion ville ha, de reserverar jag för mig själv Egoist, javisst

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Du kan ju ta *.suger.se till din egen server, så sätter du en liten script där som kollar vilken subdomän det är, och skrivar med skitstor text:
BLABLABLA SUGER!!
typ kul att reta irc folk med.. istället för att säga till mig "du suger" så ger du mig en länk till "snq.suger.se" o så får jag se själv hur det står till

Om du behöver hjälp med en sån script är det bara å PM:a.. Är gjort d på en minut typ

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Avstängd

dinmamma.suger.se

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

veganer.suger.se

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Avstängd

vakuum.suger.se ? :>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snq
Du kan ju ta *.suger.se till din egen server, så sätter du en liten script där som kollar vilken subdomän det är, och skrivar med skitstor text:
BLABLABLA SUGER!!
typ kul att reta irc folk med.. istället för att säga till mig "du suger" så ger du mig en länk till "snq.suger.se" o så får jag se själv hur det står till

Om du behöver hjälp med en sån script är det bara å PM:a.. Är gjort d på en minut typ

Det är ju tråkigt. Och då kanske min jallabert.suger.se skulle bli konstig.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cod
det skulle jag kunna göra, så länge jag inte använder den

edit: ta kontakt med mig via PM alternativt MSN: cod@sbh.nu

bah, msn.suger.se

Permalänk
Medlem

En självklar är tabelldesign.suger.se med utförlig information om varför man bör skilja innehåll från design. Skulle vara härlig att kunna länka till folk iaf.