Permalänk

BBB xDSL - hög ping?

Hej.

Håller på och byter från Bostream till BBB via telejacket. Jag har läst här i forumen att vissa med BBB klagar på hög ping. Nu undrar jag om de problemen har åtgärdats?

Ni som sitter med BBB VDSL eller ADSL, vad är er ping? Problem att spela onlinespel?

Är det skillnad om man fått ADSL eller VDSL?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Nej kan inte säga att pingen är hög. Pingar gateway på 1 ms och spelar man tex CS så brukar jag ligga på allt från 3 (!) och uppåt (normalt svenska servrar 10-25). Dock har jag fått begära lägre ping via supporten.

Permalänk
Medlem

Jag har 1ms i ping utan att ha sagt till. I höstas var den högre men i och med att de bytte mjukvara i deras routers så sänktes den för alla tror jag.

EDIT: Jag har VDSL 1200m till telestation

-b

Permalänk

pingen e fixxad nu, va tvär dålig ping för mig ett tag, ser ut som dom har fått tummen ur...

Visa signatur

Vila i frid Oscar Sòlen jag kmr aldrig att glömma dig. :(
Jag lirar CS och skiter i vad ni säjer!

Permalänk
Medlem

Jag har ADSL och dålig ping, ligger väl på ca 20-25ms till gateway.
Med telia 0,5 så hade jag 5ms till gatewayen.
JAg har pratat med supporten och dom säger att dom inget kan göra...

Vore intressant om dom som svarat tidigare kan säga om dom har ADSL eller VDSL.

Permalänk
Medlem

Jag hänvisar till mitt inlägg i en liknande tråd:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=2938546...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Sök, sök & sök.