Permalänk
Avstängd

Vart har alla gettobyggen tagit vägen?

Har en kort fråga bara...

Vart har alla gettobyggen tagit vägen? Nån som fortfarande vågar att bygga lite snett och tokigt? Eller är det bara streamline och snygga technoburkar med massa plexi och lysen som gäller? Posta ett inlägg om du fortfarande vågar erkänna dina ghetto byggen, låt inte den "kulturen" försvinna..

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur mycket det här räknas, men lite. Diskupphängningen är ju lite getto. Bilden är ju inte direkt den bästa men det synns ju lite vad det är. Sen syns ju inte alla sockerbitar heller som håller ihop allt :).

http://w1.250.telia.com/~u25012060/Bild(9).jpg

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Ganska ghetto tycker jag: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=26959...

Fast den har du ju redan sett.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

ghetto byggerna försvann samtidigt som de flesta riktiga ghetto constructers lämmnade sweclockers pga allt skitsnack !
Var och besökte förra årets mästare i ghettobygge, han bor i samma stad som jag och hans bygge va verkligen ghetto, enkelt men funktionellt

Permalänk
Medlem

Jag har funderat länge på att fixa ett ghettobygge av nån skabbig burk och ta och slå in sidorna och liknande, men så kom jag på att det skulle vara ganska tillgjort och inget äkta ghettobygge =/

Permalänk

Ska kirra en kamera så kan jag ta lite bilder på min golv placerade ghetto server

Visa signatur

:: AMD ATHLON64 3200+ S.754 :: MSI K8N NEO PLATINUM :: 1024MB DDR400 :: LEADTEK FX5600 :: 1.0 TB HDD :: ASETEK WATERCHILL :: LIAN LI PC6070 :: HERCULES 19" TFT :: COSSONIC 5.1 HS :: XENIX BLACK TBORD ::

Permalänk

jag kommer nog lägga uppe lite sköna ghettobilder innom en snar framtid jag har massa skabbigt skit hemma, ska bara trycka ihop sakerna i ett "chassi"

O mitt GF 2mx är iaf liiite ghetto, jag är inte så noga precis o vem tar försiktighetsåtgärder?? Super Attack är det som gäller hemma hos mig.....o avkapade sladdar

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att ghettobyggarna har förstått att det är roligare och mer tillfredställande att ha byggt något snyggt med bra finnish. Det krävs inte mkt att bygga ghetto det kan ju alla göra men det krävs mera av en att bygga något riktigt.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk

Ghetto = Funktion framför utseende ju?

Min nya dator (nya o nya, den som jag bygger nu) ska bli ghetto....eller, KOMMER bli ghetto för att jag orkar inte göra allt så snyggt bara det funkar så är jag nöjd.

Min dator som jag har nu ska jag fixa till så den ser läcker ut

Ganska tillfredställande att få ner tempen några grader med en sketen ghetto mod me Do not underestimate the power of the ghetto mod!!

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightstalker
Do not underestimate the power of the ghetto mod!!

Ghetto mod is da shit!!!! Det är ju den känslan man får,, några grader sänkt temp, lite tystare,, och ofta helt gratis ; ).

har en tanke på en duct från fronten till cpu,, tänkte det borde gå med en PET-flaska ? man skär ut lite så att den går lite runt cpu-flänsen,, och om den inte når ända fram till fronten kan man skarva med en bit av en annan flaska ? med tejp?
Om nån har nåt bra tips, säg till! tänkte göra det snart.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ghetto...
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=263...

Ska nog tejpa ihop kanter o sånt. Orkar inte hålla på :P. Sen har jag lagt in en skumgummigrej där inne så moderkoret höjs lite och en kartong bit så inge lödningar nuddar metall

Visa signatur

---------------------------

Permalänk

Fläkt till grafikkortet

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk
Medlem

kan inte riktigt kalla det där ghetto byggen dessa är mer i stil med ghetto

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=17684...

Permalänk
Medlem

Diggar detta mästerverk signerat c1x.

http://hos.stenvall.com/~hammarn/bilder/Drickabackmonster/

Funderar också på att bygga in datorn i en back men det är inte lika kul när någon annan gjort det. :B

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Iam the Almighty Elajtz00r ;)

Permalänk
Medlem

En kompis köpte min gamla dator, men han fick inte med chassit för det behövde jag till min nya, så han har bara grejerna liggandes på skrivbordet och det fungerar bra.
Han vågar dock inte ha fest längre, skulle kunna gå sönder en del då

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.