Permalänk
Medlem

vattenkylning klar (bilder kommer)

jag har nu fixat min vattenkylning...
lite bilder kommer snart, men komponenterna är

Hydor L30
BIX Extreme 2x120
Maze 4 (a64)
Z-Chip
ClearFlex slang
5.25" Baytank
Dye-Lite (grön)

jag sket i slangklämmorna, slangen sitter som fan på alla nipplar, men pumpen läckte under natten. Jag tejpade då dit tätningstejp som jag har köpt och ett vanligt buntband. Den har ej läckt sen dess. Inga läckor någon annanstans heller. Är det stor risk att det blir framtida läckor, ska jag köpa riktiga slangklämmor till allt?

Som sagt, bilder kommer strax. Chassit är ett Chieftec, men jag tror nog att de flesta kommer klaga på att mitt bygge liknar Flashens. Fast jag hade redan ett chieftec innan det bygget postades, och egentligen, Chieftec är bra som fan om man ska ha vattenkylning.

Tempsen är bra nu, förut var de på 39 Idle och 47 Full load (2.1Ghz) med en Venus 12 på 4800rpm (44Db)

Med vatten är den 38 Idle 44 Full load (2.3Ghz) med 2x120mm papst på kanske 1000 varv (tyst, hörs ej)

ha de bra

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

är det inte lika bra att fixa slangklämmor nu med det samma. jag menar om du får en läck så kostarj inte slanklämmorna mer än vad skadan kan bli??

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem

hehe:) joo du kanske har rätt. Ska skaffa lämpliga slangklämmor nästa vecka tror jag.hoppas inte Windows går lös, så att jag inte kan posta bilderna

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk

tro mig; skaffa slangklämmor!

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk
Medlem

Kul för dig, men vad är vitsen med att lägga upp tråden när du inte har bilder ens? Jag skulle vänta iaf.

(A64 power)

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

tätade med tejp. låter väldigt seriöst...

nä, det är fanmig ute med vattenkylning nu för tiden, alla har ju det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av General
tätade med tejp. låter väldigt seriöst...

nä, det är fanmig ute med vattenkylning nu för tiden, alla har ju det...

Är det inte då det är inne?

Permalänk
Medlem

WaR
äh, låt honom tro att atari fortfarande är inne ;P

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

General , det är specialtejp gjord för att täta läckor med inte vanlig eltejp.. *dah*

Fan så fort jag går ut på Internet hemma, för jag ngt skit, för sen när jag startar datorn blir det unmountable boot device. Visst går det att fixa med FIXBOOT och FIXMBR, men jag ska försöka posta upp bilderna någon dag snart.. jobbigt..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Du får ett tag på dig att fixa bilder sen låser jag tråden. Helt meningslöst att lägga upp en tråd som denna utan bilder.

/ilstallione

Du fick din chans. Kom igen när du har bilder.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.