Permalänk
Medlem

DI-604 router

Tänkte bara höra om någon hade lust att förklara för mig hur man öpppnar portar i routern. För att dra ett ex... Kommer inte in på blip (nån spelsida) står att man ska öppna nån port i routern.
Hur gör man det?

Permalänk

Gå in via webbconfig och öppna den vägen.
Det är så pass simpelt så det behövs ingen förklaring.
Annars så finns det mycket bra instruktioner i den lilla pappers manualen som följde med, där är det förklarat i några enkla steg. För att komma in i webbconfig så surfar du in på den IP adress som routern har, vet du inte det så är det som standard 192.168.0.1 eller 192.168.0.254 även det står i manualen.

Visa signatur

www.crille.se | info@crille.se | "Men får gudsskull.. sluta med uglypeople.. painrichen sprutar inte precis crème bonjour..." -Greken

Permalänk
Medlem

För DI-604 gäller 192.168.0.1
Logga in som "admin" och utan lösen.

Permalänk
Medlem

Re: DI-604 router

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLeif
Tänkte bara höra om någon hade lust att förklara för mig hur man öpppnar portar i routern. För att dra ett ex... Kommer inte in på blip (nån spelsida) står att man ska öppna nån port i routern.
Hur gör man det?

Är det infon på den här sidan du refererar till http://blip.se/?load=/hjalp_artikel.aspx!ID=276747$CID=1878 ?
Kan du inte köra spelen på sidan rekomenderar jag att du istället börjar din felsökning här http://blip.se/?load=/hjalp_artikel.aspx!ID=276742$CID=1878. Förmodligen är det någon inställning i din dator som ställer till det. Att du skulle behöva göra speciella inställningar i en router/NAT tycker jag låter väldigt långsökt.

/H

EDIT: Redigerat länkarna

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Nej tror du har fel, har gjort den där felsökningen förut och utan resultat. Varför verkar det långsökt att ändra routerinställningar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLeif
Varför verkar det långsökt att ändra routerinställningar?

Har folk i min närhet som regelbundet spelar på Blip utan att några som helst inställingar för detta gjorts i den 604a som står mellan dom och internet. Har du inte gjort några filterinställningar i routern är den desutom helt öppen för trafik ut på internet och att man skulle behöva öppna portar för inkommande trafik utöver de som initieras av den utgående trafiken förefaller som sagt långsökt.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte