egen bana Medal of Honor AA ?

Permalänk
Medlem

egen bana Medal of Honor AA ?

Hallon

Har alldrig gjort en egen bana till något spel
Men funderar på att göra det nu

Går det att göra en egen bana till Medal of honor allied assult
?? ( hade ju varit as coolt med egna fraser som gubbarna kan säga )

Och isåfall med vilket progg ?

Guider ??

Har kollat på http://www.leveldesign.nu/ men inte hittat något där

En annan fråga är det hyffsat lätt att göra en bana till Cs ?? eller finns det något annat (spelbart) spel som är super enkelt att göra egna banor i

Och kan man även göra banor till CZ eller funkar det med samma banor som till vanliga CS ??

Mvh
Gargamel

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk

Här finns allt du behöver veta
http://dynamic4.gamespy.com/%7Emap/mohaa/index.php

Det är rätt så enkelt om man har byggt banor förut och om man läser några tutorials. Sen lär man ju sig efter tid. Jag har byggt några banor.
Men det du vill göra med Fraser och sånt är nog lite väl svårt.

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
Här finns allt du behöver veta
http://dynamic4.gamespy.com/%7Emap/mohaa/index.php

Det är rätt så enkelt om man har byggt banor förut och om man läser några tutorials. Sen lär man ju sig efter tid. Jag har byggt några banor.
Men det du vill göra med Fraser och sånt är nog lite väl svårt.

Jag bugar och bockar för den länken

Är Medal ett "lätt" spel att göra egna banor till om man gämför med tex Half life liren ?

Visa signatur

Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk

Har inte gjort banor till några andra spel än Mohaa och BF. Asså kan du Engelska bra och så. Så är det nog rätt så lätt efter ett tag. Men i början ere svårt med Compilingen och så. Men ge inte upp. Jag gjorde det! men sen testade jag igen och då lyckades jag. så testa

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
Har inte gjort banor till några andra spel än Mohaa och BF. Asså kan du Engelska bra och så. Så är det nog rätt så lätt efter ett tag. Men i början ere svårt med Compilingen och så. Men ge inte upp. Jag gjorde det! men sen testade jag igen och då lyckades jag. så testa

Får kolla på det när jag har tid

Kan man anv orginalets texturer träd och så ??
Eller måste man göra allt nytt ?

och när jag har gjort en bana tex en fotbollsplan eller nått enkelt
och sen skall testa banan är gubbarna och vapen mm mm automatiskt som i spelet ??
Så att jag inte behöver fixa en massa med sånt oxå
utan kommer undan med en enkel bana bara ??

Visa signatur

Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Det finns lite default-levels som man kan kolla på och mecka med. Få igång kompileringen så att allt fungerar. När du väl har kommit över det, så är det bara att pilla vidare.
Det finns en level som heter warehouse (tror jag) som är rätt rolig. En packe allierade och tyskar i en lagerlokal med lite tunnor, lampor, lådor och så vidare.
Ett tips är att ladda in denna i mohradiant, lägga till och ta bort olika saker. Perfekt för att lära sig lite bas-saker och få igång något snabbt och enkelt. Hysta in mer gubbar, lite skripts, nån pansarvagn, lite ljus, lampor och så vidare. När man ser att det är enkelt att få upp nya saker utan mycket jobb blir det kul att fortsätta.

Visa signatur

Nej är också service.