Permalänk
Medlem

9600pro

Hallå SweC!

Är ett Club3D ATI Radeon 9600PRO 128mb CRT+TV+DVI, retail för 1250:- värt att satsa på om jag ska köpa ett nytt grafik kort?
eller finns det nåt annat man ska satsa på (är inte riktigt beredd att betala mer förnärvarande).

Tänker om priset kommar att sjunka på dessa gamla kort den närmaste tiden med tanke på DDR3 osv.
Samtidigt om Club3d..är det en bra tillverkare, och om nån vet om det för mycket oväsen, för jag vill gärna ha ett så tyst kort som möjligt utan att behöva pilla för mycket med ny kylning osv.

Tacksam för bidragen kunskap..
take care..

//Orange

Visa signatur

Knowledge is power ;)

//www.vdsl2.se

Permalänk
Medlem

Beror på vad du har för kort nu. Jag har ett sånt, och jag är iaf nöjd.

Permalänk
Medlem

Ja allting är bättre än vad jag använder nu, ett gf2 400mx.. med en tv-ut som har humörsvängningar= funkar-funkar inte.

Och hur var det med ljudnivån på 9600'at?. Sover i samma rum som min dator så det hade varit skönt om orginalkylningen var hyffsat tyst.

Visa signatur

Knowledge is power ;)

//www.vdsl2.se

Permalänk

Har du provat att stänga av datorn när du ska sova?

Permalänk

Kortet är tyst tycker jag. Och bra. Men alltså 1250 är lite för dyrt du kan säker fåre billigare någon annan stans. OCH AKTA dig för EZ varianter.

Mvh Kim

Visa signatur

---------------------------

Permalänk

Jag fick ett EZ kort men det stod inte på hemsidan :[

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders128
Har du provat att stänga av datorn när du ska sova?

Japp, fast då kan jag inte sova, det har blivit en vanesak
Nä riktigt så illa är det inte men närapå..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
Kortet är tyst tycker jag. Och bra. Men alltså 1250 är lite för dyrt du kan säker fåre billigare någon annan stans. OCH AKTA dig för EZ varianter.

Mvh Kim

OK! passa sig för EZ va' det.
Sen 1250:- , visst jag känner att det är på smärtgränsen, men jag måste ha ett nytt graffekort för jag står inte ut.
Från början stod det mellan ett GF fx5700 och ett 9600pro, men jag kände att mer är ca 1200:- ville jag inte lägga ut, så nu är det bara 9600pro kvar, för jag kan inte hitta något annat likvärdigt i den klassen. Dvs om inte nån tipsar om nåt annat kul kort i den prisnivån.

Visa signatur

Knowledge is power ;)

//www.vdsl2.se

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf att 9600 PRO är ett prisvärt kort

Permalänk
Medlem

Club 3d e värdelöst på klockning.. Men på ITparadiset kan du köpa ett Sapphire 9600np för ~800. Det kortet som jag hade gjorde mer 3dmarks klockat än vad ett club 3d 9600pro gjorde klockat....Helt klart ett bra köp. Dom korten har bara en stor kylfläns men den kyler tillräkligt för att nå Pro speeds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Club 3d e värdelöst på klockning.. Men på ITparadiset kan du köpa ett Sapphire 9600np för ~800. Det kortet som jag hade gjorde mer 3dmarks klockat än vad ett club 3d 9600pro gjorde klockat....Helt klart ett bra köp. Dom korten har bara en stor kylfläns men den kyler tillräkligt för att nå Pro speeds.

Varför har du inte Sapphire 9600 kvar då? det borde ge mera än ditt fx5600???

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Varför har du inte Sapphire 9600 kvar då? det borde ge mera än ditt fx5600???

.::R.I.P::. Och det var inte grafikkortets fel...D va mitt!! :$

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
.::R.I.P::. Och det var inte grafikkortets fel...D va mitt!! :$

aha för med mitt oklockade R9600 fick jag 2700Poäng i 3dmark03 helt okej.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

jag har ett club 3d 9600 pro inget fel på att klocka tycker jag i alla fall får i 3dmark01 = 13510 3dmark03 = 4016

core 480
mem 380

inte illa tycker jag i alla fall.

Permalänk
Medlem

Vafan.. Va har du för minnen på ditt puttefar?

Permalänk
Medlem

hynix ram

HY5DU28322
AF-28 341A
KOR 7L44005C

det e specen på ramen 298mhz är orginal på mitt kort så det är inte ens 100mhz överklockning än. ska sätta på minneskylare tror jag så kanske man kan komma lite högre

Permalänk
Medlem

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?threadid=33716511&...

Guide att vmodda 9600...Fungerar på Sapphire..Men säkert på fler av dom oxå.

Permalänk
Medlem

skulle gärna vmoddat det men då ryker garantin fall jag ska löda.. men jag kan inte hålla med dig om att dom klockar dåligt.. vissa gör det andra gör det inte likadant över allt. gäller ju även cpu:er ochså.