Permalänk

Länk till sidan där dom säljer LCDerna vore uppskattat Sökte efter "Fractronic" men hittade inget =/

Tack på förhand!

Ps. Gärna en svensk sida så man slipper allt strul med betalning OSV. om det finns såklart! .Ds.

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan! Löda en till mig med eller säg hur man gör

Permalänk

skumt att inte sidan funkade natten till idag =/ Sökte på just http://www.fractronics.com bland annat!

Tack för länken iallafall och den funkar nu!

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

Här ska det köpas :PP

Permalänk
Medlem

när du har satt fast LCD skärmen.. vars kopplar du in kablarna då, så den fungerar?

nyfiken.. kanske blir nå sånt där i framtiden..=)

snyggt var de iaf..

Visa signatur

Smaken är som baken (delad)

Permalänk
Medlem

Man kopplar kablarna till skrivar uttaget! com porten *tror det heter så iaf*

Har alltid undrat hur man får fast lcd:n ? me lim ? lr vad?

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Man kopplar kablarna till skrivar uttaget! com porten *tror det heter så iaf*

Har alltid undrat hur man får fast lcd:n ? me lim ? lr vad?

Min sitter med gummiband på baksidan så den hålls uppe.. funkar hur bra som helst..

Permalänk
Medlem

kan ingen bygga en sån där till mej? någon som e seriös att göra det pm:a mej=) har tummen mitt i handen när det gäller att läsa kopplings saker:mad:

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Jag råkade ju bryta sönder min lucka på mitt antec sonata idag, väldigt kul tänkte jag *suck* men som tur var löste det sig med lite ny plast och superlim=)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk

Snyggt, skulle gärna vilja ha en sådan, synd att man inte kan elektronik annat att man inte ska stoppa en gaffel i vägguttaget eller i brödrosten.

Permalänk
Medlem

Sorry om jag snor tråden för egna ändamål.

Hur löser man det om man vill ha en knappsats till det hela (om det ens går)?
Är inte alls tilltalad av tanken på att låta mjukvaran växla mellan visningslägen utan jag vill kunna göra det manuellt. En knapp täcker uppgiften men förutom fädigbyggda historier så har jag inte sett funktionen någonstans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gremlin
Sorry om jag snor tråden för egna ändamål.

Hur löser man det om man vill ha en knappsats till det hela (om det ens går)?
Är inte alls tilltalad av tanken på att låta mjukvaran växla mellan visningslägen utan jag vill kunna göra det manuellt. En knapp täcker uppgiften men förutom fädigbyggda historier så har jag inte sett funktionen någonstans.

Du får nog koppla några knappar till en exempelvis en seriell port och sen får du nog skriva ett eget program om du vill att man ska kunna byta visningsbild manuellt...tyvärr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grizzly-WD
Du får nog koppla några knappar till en exempelvis en seriell port och sen får du nog skriva ett eget program om du vill att man ska kunna byta visningsbild manuellt...tyvärr...

Inget problem med något av det där direkt. Förutom programmeringsbiten... Finns det inget färdigt för sånt?

Permalänk
Medlem

Okej, jag vill ha en LCD också nu.. kan ingenting om någonting men:

1. finns det olika lod(heter väl så) och isf funkar alla sorter?
2. Får man med en liten manual eller liknande om hur man går tillväga?, typ är det bara cutta av molexkabeln och snö dem kablarna rakt av?
3. Får man mjukvara till LCDn?
4. Hur högt på en skala från 1-5 skulle du säga att det är att sätta fast LCDn på burken?

Det var nog alla frågor från mig..vad ska man mer tänka på?

Permalänk
Medlem

2) nej du får antagligen inte me någon manual finns ju scheman?
3) Mjukvaran får du tanka

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk

1) Vanligt lödtenn går bra...sök på det på t.ex http://www.clasohlson.se/

Permalänk
Medlem

Jag har min lcd monterad externt så man kan ställa den vart man vill

http://sealen.krang.net/index2.html

Klicka på Mods i menyn.

Lawicel verkar inte leverar matrixorbital lcd:s längre men det finns ju andra seriella lcd:s. De är så grymt mycket enklare att installera än parallell dito dock får man betala lite extra också.

Ignorera resten av sidorna på siten ovan då de är över 2 år sedan jag gjorde nått på dem vilket ju syns rätt fort.

Visa signatur

Sci-Fi, Action, Monster movies for the win!

Permalänk
Medlem

Hur hög är displayramen...hur många mm sticker den ut från kortet?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

sealen: track 141/145 wow många mp3:or men det var jävligt snyggt annars...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Avstängd

Blir man sugen på att sätta ihop sin LCD som har legat i några månader nu..suck vad lat man är!Synd att inte bilderna funkade bara

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Re: LCDn klar.. [Bilder]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drazze
Köpte en 4x20 blå/vit LCD från fractronics, fick den på fredag.. allt var klart på lördag..

Du skulle inte kunna säga vad det är för några komponenter som du använt för lödningnen så displayen ska funka? Typ motstånd etc.

Stort tack!

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se