Permalänk
Medlem

sov i gaderoben och ställ datorn vid sängen!!

garanterat tyst i gaderoben, den kan du vaddera och spika upp gamla ägg kartonger, om man vill kan man sätta en fläkt i dörren så att man får luft men då har man ju sabbat hela idén!!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ställa min server i klädkammaren men har inte fixat några längre sladdar än, en possitiv sak med min klädkammare är iaf att det redan finns utblås i den som suger luft ganska bra lär sänka tempraturen ganska mycket.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

tbord/mus har jag långa ps2 sladdar sen omkopplare..
kameran lägger jag på datorn i garderoben.. ser inte meningen att ha den på skrivbordet...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
1 kvadratmeter garderob och du behöver inte ha dörren öppen? vad har du för processorer - via??? (2 oklockade t-breds kommer få upp tempen där inne till 30+ efter nått dygn)

Äh, räcker med en processor för att hela mitt rum ska bli 30+ Nä men det är rätt irriterande faktiskt.

Citat:

100% tyst kan det ju aldrig bli.

Inte?

Nä, nu i veckorna ska jag fixa till min burk också. Fasst jag har nog inte plats för den i garderoben.

Permalänk
Medlem

hehe.. tror inte du förstår hur skönt det är att sitta vid datorn å sen inte höra ett knäpp av den

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
hehe.. tror inte du förstår hur skönt det är att sitta vid datorn å sen inte höra ett knäpp av den

Jag?

Mjo, det tror jag att jag gör.
Jag har satsat en del på att göra datorn tyst. Men som det är nu så har jag inte haft orken att stoppa in allt i burken igen. Men efter nästa vecka kommer jag antagligen fixa det.

Permalänk
Medlem

tyst datorn = allt

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
tyst datorn = allt

Nej nej nej...

Det är som att sitta i bilen och inte höra motorn, eller snusa utan att känna smaken.

dessutom har man det knappast tyst i rummet iallafall. Antagligen är det på tok för hög musik eller lirar man cs och hör bara awp:n ekar.

(lite off topic)

grejen är den att det inte gör något om det är en fläkt surrar lite, bara dom kyler bra. Men å andra sidan så kan det vara skönt att sova i en tyst miljö, om man nu ska sova...

Permalänk
Medlem

ok du lirar cs......
du har antagligen inte datorn igång över natten...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

jag hade med min dator i garderoben(inte den i mitt rum men den i hallen :S). Postade en "halv tråd" om det . Blev för varmt där inne, det låg väl på en bastu temperatur. Så hade jag lite mer sladdar med (vga tjock som fan, s-video, ljudkabel till förstärkaren, ljudkabel till hörlurarna, ljudkablen till micen, 3 usb kablar , ett till tangentbordet, en firewire. ) Så varje gång jag skulle sätta på datorn så kändes det som att jag tog en brottniningsmatch me dörren, sedan en till mitt rum. Varje morgon , då man va som svagast grät jag nästan hela tiden. D::D Orkade inte öppna dörren. men nu är den inne i mitt rum

Läste att det va nån som undrade vart man köpte kablar eller så läste jag helt fel . Det finns i nästan alla datorbutiker .. tex

http://www.inetdata.se/list.asp?c=810

http://www.komplett.se/k/kc.asp?bn=10163

Visa signatur

bää

Permalänk
Medlem

orka ha så mycket kablar... 3 usb?!?!

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Hmm .. Jag skulle oxå vilja göra såhär med min burk . .så jag kan sova om nätterna .. men jag har lite svårt att komma till närmaste garderob/klädkammare. . som ni ser här på min nyligen gjorde planritning. . (vikan ifrågasätta min arkitekttalang senare)

skalan kanske är lite svår oxå. . men om vi säger såhär att från min dörr till klädkammar dörrebn är det cirka 2.5 meter..

jag skulle ju kunna pula in burken under sängen men då kanske det låter mkt oxå . . =/ . .

ifall det skulle funka med förlängsins kablar så kan ni väl säga vilka jag kanske ska ha och var jag kan hitta dem .. flör tillfället är det enda jag behölver förlänga:

Nätverkskabel

Nätkabel

Bildskärmskabel

Mus och tangentbordskabel /analoga

Mic

Ljudkabel (högtalarn)

USB

/ kan ju kanske pula upp hele skiten på vinden .men dåkan jag inte komma åt den så ofta.. men den blir ju kyld och det är bara ovanför mitt rum ;P

Visa signatur

Datornörd: Ooja !

Permalänk

fint, men vad gör det om man hör lite fläktljud? tunnisar =D fast jag ska inte säga så mycket för min är med gasnak tyst nu

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem

Jag har med min dator i gaderoben.... MYCKET NÖJD
hör ingenting från datorn fast jag har 2 st 120 mm Biltema fläktar på 12V m.m
Lite varmt kan det bli specielt nu på sommaren.

Permalänk
Medlem

5 meter är ABSOLUT MAX för USB. Specifikationen för det säger att 5 meter är max, och om man vill ha det längre får man skaffa repeater. De som säljer förlängningskablar för USB som är längre än 5 meter ger inga som helst garantier att det funkar.

Så, köp en repeater och en fet USB-hubb, sen är man maxad

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
ok du lirar cs......
du har antagligen inte datorn igång över natten...

Brukar stå på om nätterna och tanka, och har man ett litet rum och datorn inte långt ifrån sängen så kan det bli jobbigt, inte för att jag klagar. Men ibland kan det vara jobbigt, även om man vrider ner fläktarna så att dom knappt rullar..

Permalänk

jag hade min i garderoben... det blev tystare men inte tillräckligt tyst - tyvärr...

Visa signatur

Erik

Permalänk
Medlem

brukar inte bildskärmen också ha typ max 3 meter eller nåt sånt??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Tacka vet jag min gammla compaq p2:a 450mhz.. Låter absolut inget alls. Däremot är det lite förbryllande när man inte hör om den "laddar" från hårddisken eller inte.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
brukar inte bildskärmen också ha typ max 3 meter eller nåt sånt??

nej.. jag har en köpt skärmsladd som är 15m och den funkar fint...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Man använder givetvis DVI-D över fiber, tyvärr kostar det ganska mycket men då kan du dra iväg datorn rätt långt ifrån skärmen

Ungefär 100m kostar kring 20kkr t.ex Finns givetvis kortare också.

Lika gäller USB, jag är säker på att det finns USB <-> Fiber konverterare på marknaden, om inte annat borde man enkelt kunna pula ihop en egen lösning.

Edit: Typ 2000kr för 30 meter USB via Fiber :]

Fan vad allt som smakar kostar

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

smakar?
ofta man märker skillnad mellan vanlig och fiber... liksom musen rör inte bättre på sej ifall man har fiber istället...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
5 meter är ABSOLUT MAX för USB. Specifikationen för det säger att 5 meter är max, och om man vill ha det längre får man skaffa repeater. De som säljer förlängningskablar för USB som är längre än 5 meter ger inga som helst garantier att det funkar.

Så, köp en repeater och en fet USB-hubb, sen är man maxad

Kan ju meddela att jag har kört min webbkamera på ~10m USB kabel (utan förstärkning). Detta har även en polare och brorsan gjort så det är inte helt omöjligt.

Permalänk
Medlem

jag har me sett längre usb kablar än 10m som funkar fint...
fan va alla yrar

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
smakar?
ofta man märker skillnad mellan vanlig och fiber... liksom musen rör inte bättre på sej ifall man har fiber istället...

Jo, om du ska ha 140 meter mellan datorn och musen så kommer den inte röra sig en millimeter med "vanlig" men med fiber så kommer du inte märka nån skillnad. Häng med i diskussionen?

Citat:

nej.. jag har en köpt skärmsladd som är 15m och den funkar fint...

Signalen försämras och bilden blir grådisig vid 15m.

Sen ang. fiber så är det både billigare, roligare och billigare att bygga ett knäpptyst sytem istället
Om det nu var nån som kände sig sugen på fiber efter den här tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
5 meter är ABSOLUT MAX för USB. Specifikationen för det säger att 5 meter är max, och om man vill ha det längre får man skaffa repeater. De som säljer förlängningskablar för USB som är längre än 5 meter ger inga som helst garantier att det funkar.

Så, köp en repeater och en fet USB-hubb, sen är man maxad

Jasså, jag har en 10m usbkabel hära..

Permalänk
Medlem

det verkar råda ganska förvirrade tankar om hur långa kablar kan vara osv... Jag kör som sagt 15m vga utan några problem ser ingen skillnad alls...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
det verkar råda ganska förvirrade tankat om hur långa kablarkan vara osv... Jag kör som sagt 15m vga utan några problem ser ingen skillnad alls...

jag föreslår att alla som har över 5m förlängning skriver vilken kabel de använder (tillerkare+inköpsställe)
jag kör med 3m-kabeln från classe, 2 skärmar i 1600x1200, det ger en svag antydan till skuggning, men ingen man märker
jag har även en 3m kabel som funkar utmärkt om man bara har 1 skärm, men om man kopplar in 2 så blir signalen för svag och skärmen inte tänds... så om det funkar med 15m och 1 skärm så undrar jag om ditt grafikkort sklarar 2 skärmar också

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Jag kör med 15m vga 1280x1024 . Jag fick denna kabel från min praktikplats (försvaret) kanske var en jädra kvalite på den.. Jag märker inte ens lite skillnad.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

förihelvvete för misnka bilderna!!!!!!!