HJÄLP!!! min nec nd 2500a hittar ej dvd skivan

Permalänk
Medlem

HJÄLP!!! min nec nd 2500a hittar ej dvd skivan

Hej, jag är nu desperat... jag har köpt en NEC ND 2500A och den spelar musik skivor o bränner musik skivor jättebra. Men när jag ska tex titta på en dvd film och sätter i en DVD skiva säger den att det ej sitter någon skiva i ??? fast det gör det. lika när jag ska bränna så blir det ingenting i bland och ibland blir det hackigt o i slow motion liksom... Till och med säger datorn ibland att det ej finns någon dvd brännare??? när jag kollar i enhetshanteraren är det inga gula utropstecken och det står tt den här enheten fungerar korrekt men det gör den absolut inte. vad sjuttaon ska jag göra nu, har försökt massor o flera har försökt hjälpa mig utan att fatta vad det är för fel??? Blir överlycklig om någon här kunnde hjälpa mig, är så deppig nu, snyft. Tack på förhand kram kram Tingeling

Visa signatur

LillaMy

Permalänk

Har du flashat den eller?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Har samma problem....
superboss - hur "flashar" man. och vad e det =P

Visa signatur

i7 7700k + Kraken X62 : ASUS STRIX Z270F : G.Skill Trident Z 2x8gb 3200MHz : Radeon RX Vega64 Limited Edition : Samsung 850 250gb : EVGA SuperNOVA 750 G2 : NZXT S340 Elite

Permalänk
Medlem

ja jag har flaschat den men det händer ingening???
Den hittar ingen dvd skiva när jag sätter i en.
verkar inte vara någon som blir klok på detta problem, snyft???
Tycker jag provat allt nu, men ändå funkar det ej, när jag bränner filmer på dvd så blir det hackigt o går i slowmotion ibland.
O när jag sätter i en dvd film så finns det ingen skiva i säger datorn, konstigt suck
Tack snälla ni för att ni försöker hjälpa lilla mig

Visa signatur

LillaMy