Permalänk
Medlem

mp3-spelare HJÄLP

Tja, studentpresent-dags å på listan står en mp3-spelare. Var hitta en med:

minst en gig minne
liten å mysig
gärna line-in

vanbasten på forumet har en philips (hdd060??) som e rätt soft. så något i stil med den, fast jag gärna vill ha line in så man kan spela in med sjysst kvalle... hjälp? Prisläppen vetefanken, men inte över 5 lök liksom

Visa signatur

"Jag missade inte tåget,tåget missade mig"
www.bktraben.tk , http://listen.to/germanmusic

Permalänk

Jag skulle rekomendera iRiver H120, eftersom jag har en sådan själv
Den har line in och mic.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=28691...

Permalänk
Medlem

eller iFP-799 om du prioriterar storleken på spelaren framför minnesstorleken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompa Bompa
Den har line in och mic.

Tycker inte den verkar "liten och mysig" som trådskaparen utryckte sig.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Tycker inte den verkar "liten och mysig" som trådskaparen utryckte sig.

haw, det är ju helt och hållet betraktaren som avgör om den är just det, och i mitt fall tycker jag att den är relativt liten om man ser till hur mycket plats man får, han nämner ju tex. inte om han vill ha en flashminnes- eller hårddisk-baserad spelare. Jag såg att han ville ha minst 1gb och tog därför min spelare som exempel på en bra spelare med line in funktion, mycket plats och nedrans sexig.

Permalänk
Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Skulle köpt en ipod 20gb. Fick hem min igår och den är helt underbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qiwii
Skulle köpt en ipod 20gb. Fick hem min igår och den är helt underbar.

Finns tyvärr inte mycket till Line-In på den i orginalutförande.

Kollat på iAudio4 med 1024 MB minne?

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk

ipods är knappast små och mysiga

den ultimata modellen för dig är nog IAudio4, 1 GB.
jag har själv 512MB modellen, och jag lovar dig, den är så fet att det inte är sant. 124 olika displayfärger, 10 olika baslägen, mp3enhance, equalizer, 40 olika ljudnivåer(varav nivå 33 ungefär dödar öronen). Den är lika stor som en tumme(iaf min tumme ^^)
Den går 16 tim på ett AAA batteri..

Jag lovar dig kompis, bästa mp3spelaren på marknaden. Tror du mig inte är det bara kolla vad den fått för betyg på diverse tekniksidor. Full pott hos dom flesta.

hemsida:

www.iaudio.com

Permalänk
Medlem

iPods e typ för stora.... till å med minin. Å va fanken ska jag med 20 gig till :). Mer än fem behöver jag typ inte. Men en gig e totalminimum.

finns det line-in på Iaudio4? Verkar onekligen både liten å mysig i övrigt :). LIte onödiga tjafsfunktioner, men soft liksom.

EDIT: läste igenom lite recensioner. Verkar äga stenhårt. minnet kanske e i minsta laget, men vafan... Ska man ha mer blir de ju så jäkla stora. Den ligger klart etta iallafall. Någon som har en utmanare?

EDIT: E det någon som testat både iPod å iAudio4 å kan yttra sig?

Visa signatur

Permalänk

Jag hade en iRiver iFP-395T (512mb) flashminnesspelare innan sålde den och köpte 20gb spelaren från iRiver istället. Jag ville ha en så liten och bärbar spelare som möjligt eftersom jag var less på min gamla bärbara cd-spelare. Men jag märkte snabbt att 512mb var på tok för lite för mig, så jag började kolla efter alternativ, och det blev då en hårddiskbaserad mp3spelare istället. Så var noga med att tänka igenom ditt köp noga innan du bestämmer dig för någon spelare... tänk inte bara på utsidan ;f

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuristoufa
den ultimata modellen för dig är nog IAudio4, 1 GB.

Tar det inte väldigt länge att fylla 1GB över USB 1.1?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ×™
Tar det inte väldigt länge att fylla 1GB över USB 1.1?

Tar väl inte mer än en halvtimma eller så?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompa Bompa
Den har line in och mic.

E den lätt å ha med sig? Tpy märker man av den mycket i byxfickan å sånt? Svårt att se framför mig bara efter å gå på måtten. Ful var den ju iaf :). Tanken e ju å ha den när man reser. Där har iaudio4 en liten perk i och med att den drivs av ett enda aaa-batteri, vilket man kan få överallt (finns det uppladdningsbara såna förresten). MEN iRivern har 20 gig vilket OCKSÅ e mysigt när man reser.... fan... They call me Mr. Indicisive....

bra tips hittills, men fler åsikter å synpunkter! Var e alla skillade nissar när man behöver dem?

EDIT: jag vill inte va beroende av dator för å ladda batterier

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, det finns laddningsbara AAA-batterier, dock måste du köpa dem separat.
Men egentligen ska det inte vara så svårt att välja mellan IHP-20 och iAudio4 för de är i helt olika segment. Behöver du 19,5 GB extra? Fråga dig själv såna saker och sen jämför du priset bla bla...
SJälv ska jag införskaffa en iAudio4 512 MB, 1GB om jag vinner på lotto eller något sånt. I början tänkte jag köpa en iPod 20 GB, sen en iPod Mini, sen en...
Så fortsatte det, köp en fort så du inte håller på att vela...

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8fps
Ja, det finns laddningsbara AAA-batterier, dock måste du köpa dem separat.
Men egentligen ska det inte vara så svårt att välja mellan IHP-20 och iAudio4 för de är i helt olika segment. Behöver du 19,5 GB extra? Fråga dig själv såna saker och sen jämför du priset bla bla...
SJälv ska jag införskaffa en iAudio4 512 MB, 1GB om jag vinner på lotto eller något sånt. I början tänkte jag köpa en iPod 20 GB, sen en iPod Mini, sen en...
Så fortsatte det, köp en fort så du inte håller på att vela...

Jag vet att det e två helt olika typer av spelare det handlar om. Men priset är dock det samma. iRivern funkar ju som portabel hårddisk, typ jäkligt användbart vid transport av råfilm mellan burkar å sånt. Men hur pass smidig e den å ha på playan i bara badbrallor? iAudion verkar vara perfa på alla sett å vis, förutom just minnessajsen. Så jag måste väl typ... tänka till lite vad man prioriterar. Men det SUGER för jag lider av beslutsångest deluxe. Får väl gå till nån affär å pilla å klämma lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft en MuVo 128mb och den var väl bra, lite drygt att ladda den via USB1 då det tar drygt 5 minuter, kan bara tänka mig hur drygt det är att byta musik på 512 eller 1024... lär ju ta ett bra tag.

Men nu är min MuVo trasig och jag har besämt mig för att köpa en iPod 15gb, kostar 2900 om man har csn-kort och det känns jävligt billigt för vad man får. Jag tänker dessutom köpa till Belkin Battery Pack för att jag reser mycket långa resor och behöver dom 15 timmarna extra batteri.

Från början var jag också inne på en flash-spelare med 512 minne men när jag insåg att man får en hårddisk-spelare för samma pengar så började jag tveka. Jag var och kännde på diverse spelare i affärer, kännde bla. på en iRiver H140 och jävlar vad klumpig den var, tjock som en tegelsten fan. Sen var jag och kännde på en iPod och blev frälst direkt! den är mycket mindre än vad man tror. Det negativa är batteritiden, men det kan man lösa som jag tidigare sa.

Mitt tips är att du går till affärer och känner på dom, om det inte finns någon APple affäri din stad så brukar Siba ha iPod.

Lycka till!

MVH

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk
Medlem

Kanske ska titta på iRiver iFP-799/899 dom har ju 1 gb utrymme och är inte specielt stora vad man kan avgöra av bilderna iaf jag ska iaf införskaffa mig en iFP-795 nästa vecka någongång tycker dom verkar grymt smidiga och schyssta och man kan ju inte klaga på batteri tiden som ligger på 40 timmar enligt iRiver med ign hade bara fått det till 25 timmar med oreglebunden bit rate och sånt men det är grymt bra endå enligt mig så mitt tipps är att ta en titt på iFP-799/899

Permalänk

Iaudio har även en sak som de flesta andra mp3spelarna saknar: DESIGN

Borstat aluminium, widescreen-display, snygga och funktionabla knappar längs sidorna. 2 olika färger(svart, silver).

Man köper inte bara en mp3spelare för funktionerna, man köper för designen. Den ser råsnygg ut hängandes runt halsen, så är det helt enkelt

Permalänk
Medlem

Var på webhallen idag å pillade å kände :P. iAudio blir det, helt klart :P. Fy faaaan va vaker på alla sätt å vis. Kändes lite budget med baksida i plast, men... slurp!! iRiver iHP-120 var typ stor som tolv radhus. iAudio M3 var lite mer slimmad å elegant, men.... stor som en fickplunta modell större.

Vinnare: iAudio4

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

iPod mini ju!

har du redan köpt den eller?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bax

Ja, någon måste ju tycka det också, antar jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuristoufa
ipods är knappast små och mysiga

Hmm, jo?

Aja nu har du redan köpt men jag skulle iaf säga nån hårddisk-spelare på 1.5 eller 4 GB, typ den där philipsen eller iPod mini. 1.5 GB för 2000 kr eller 4 GB för 2500, mot 512 MB för närmare 3000 eller 1 GB för inte vet jag... borde vara ett enkelt val

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
iPod mini. 1.5 GB för 2000 kr eller 4 GB för 2500

Ot:Va? kommer ipod mini:n ut i 2 st versioner en 1.5 Gb:are och en 4:a Gb:are?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Ot:Va? kommer ipod mini:n ut i 2 st versioner en 1.5 Gb:are och en 4:a Gb:are?

NEJ!
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.w...
Nästan absurt lite, 1.5gb.

En liten fråga till er som säger att ipod 3g/mini är stora, har någon av er haft en i handen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaah
En liten fråga till er som säger att ipod 3g/mini är stora, har någon av er haft en i handen?

Vadå, stämmer inte måtten på hemsidan eller?
Själv tycker jag MuVo² 4GB verkar helt OK, dessutom är den ju billigare än ipod mini och finns redan i Sverige.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Citat:

Var på webhallen idag å pillade å kände :P. iAudio blir det, helt klart :P. Fy faaaan va vaker på alla sätt å vis. Kändes lite budget med baksida i plast, men... slurp!! iRiver iHP-120 var typ stor som tolv radhus. iAudio M3 var lite mer slimmad å elegant, men.... stor som en fickplunta modell större.

grattis *applåder*
välkommen i sällskapet!

synd att du ska ge bort den dock, du kommer nog bli tvungen att köpa en till dig själv också!

ps. tycker det här snacket om att man får "mer" för pengarna när man handlar en portabel hårddisk. Visst får man "mer", mer och bära på dvs.

Permalänk
Medlem

det e jag som ska få skiten asså... Syster å bror som pröjsar. Så än e det ju inte avgjort. De kanske... köper en tv eller nått. Men jag bad om att få se iRiver iHD-120 och iAudion. Så slängde de upp dem bredvid varann. iAudion var lika stor som fjärrkontrollen till iRivern, vars basenhet var typ lika stor som mitt lår.

Sen till alla som tipsar om iPod mini och iPod: sen när har de line-in?? Ok, den stora varianten hade nån tillsatsmick för 550 spänn men man skulle behöva skottkärra för å bära runt på skiten. Vill kunna använda den till å bootlegga med å så het e väl inte den inbyggda micken på en ipod.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

iAudion var lika stor som fjärrkontrollen till iRivern, vars basenhet var typ lika stor som mitt lår.

IHP-120 Size: 60x105x19mm

Du måste ha otroligt kralliga lår 8-). *ironi*

Permalänk
Medlem

Varför jämför ni med IHP-120?? Jämför med iRiver 700/800 så blir d lite mer till utmaning..

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG