Permalänk
Medlem

Boxer; vilken mottagare?

Ska beställa Boxerpaket, får välja mellan följande mottagare:

Sagem
http://www.expert.se/prodinfo.asp?secId=69&subId=44&prodId=34...
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=56066

Thomson
http://www.expert.se/prodinfo.asp?secId=69&subId=44&prodId=32...
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=52231

Vilken ska jag välja?

Plus i kanten om man enkelt kan dra en kabel till datorn och spela in TV utsändningar till HD, vet inte hur länge min JVC video håller (budgetmodell).

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag har hört att på Thompson DTI2000 kan subtitles på filmer lagga efter lite ?

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av none
Jag har hört att på Thompson DTI2000 kan subtitles på filmer lagga efter lite ?

Störigt om det är sant

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Har Thompson-modellen och den fungerar utmärkt! Enligt Teracom ska vi inte kunna ha Boxer men de vet tydligen ingenting

Thompsonen är bra om man bor i ett område med dålig digitaltäckning då den är utrustad med en kraftigare mottagare.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Re: Boxer; vilken mottagare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Plus i kanten om man enkelt kan dra en kabel till datorn och spela in TV utsändningar till HD, vet inte hur länge min JVC video håller (budgetmodell).

För att få in tv-sändningar i datorn, behöver man bara skaffa sig en sån här kabel (http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=14073). Detta funkar med alla boxar, och såklart till allt annat som också använder sig av scart.

Permalänk
Medlem

nja man behöver nog video-in väl ?

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av none
nja man behöver nog video-in väl ?

oops, glömde visst nämna det.

Permalänk
Medlem

du kan köpa min box om du vill
Thomson DTI353TH

Permalänk
Medlem

sån har jag den äger ju

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

DTi'n har ett visst lagg när det är vanliga undertexter (sådana där mottagaren själv genererar texten), du kan se första raden en mindre än en halvsekund innan andra raden kommer.
Undertexter i DVB-T har inte detta problem (SVT sänder många program med sådana) eftersom de är färdigrenderade.

Thomson har en skön fjärr medans Sagem har en något något kort fjärr (ger enligt många dåligt stöd för handen). Sagem-boxen sägs vara något snabbare vid kanalbyten än Thomsons box.

Permalänk
Medlem

Har en DTI2000 inkopplad och enda problemet jag har med den är att efter senaste uppdateringen så visar den inte tider i programguiden korrekt, laggar efter med två timmar (dvs starttid 2000 är starttid 1800 enligt boxen). Har inte orkat ringa Boxers support för det dock...

Snabb, liten och enda nackdelen är att jag har mer lediga optiska ingångar på stärkaren än jag har lediga RCA för digitalt ljud.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Har en DTI2000 inkopplad och enda problemet jag har med den är att efter senaste uppdateringen så visar den inte tider i programguiden korrekt, laggar efter med två timmar (dvs starttid 2000 är starttid 1800 enligt boxen). Har inte orkat ringa Boxers support för det dock...

Snabb, liten och enda nackdelen är att jag har mer lediga optiska ingångar på stärkaren än jag har lediga RCA för digitalt ljud.

Har samma problem med våran DTI2000 så jag frågade i en radio/tv-affär om de kände till det och då sa de att det var ett kännt fel som skulle rättas till i nästa programvara (den kommer om 1-2 veckor). (Hur blev min meningsbyggnad där egentligen? tror jag ska sova nu...)

Permalänk
Medlem

Hade en Thomson DTI 2000TH. Visade sig vara rena skiten. Var hyfsat snabb men tappade ofta mottagningen vilket resulterade i en fin ruta om att det var kass mottagning mm. Stog så i ett par sec innan man fick bild igen, sedan funkade den ok i 2 min innan den tapapde mottagningen igen. Efter ett tag gick det knappt att se med den alls. Vet inte om jag hade fått ett måndagsexemplar eller vad det var för fel. Bytte iaf till en SAGEM ITD632 och den har funkat helt ok när det gäller mottagning.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Den buggiga uppdateringen som dök upp till 2000 har tagits bort från nätet så den drabbas man inte av om man köper en nu. Jag väntar också på den fixade versionen för övrigt...

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa någon alls. Kolla upp Boxers avtal. De är rent nazistiska. Jag vet för jag jobbar på Boxer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dJordahl
Jag skulle inte köpa någon alls. Kolla upp Boxers avtal. De är rent nazistiska. Jag vet för jag jobbar på Boxer.

Så, du menar att de hyllar ariernas överlägsenhet och hotar judar, homosexuella etc. på kontoret?

Gillar inte jobbet, förmodar jag?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dJordahl
Jag skulle inte köpa någon alls. Kolla upp Boxers avtal. De är rent nazistiska. Jag vet för jag jobbar på Boxer.

Jo vet, suck. Om man låter avtalet fortlöpa efter avslutad abbonemangstid "förlängs abbonemanget automatiskt" med 1 år! Grymt dålig stil, krånglig uppsägning med mera. Att deras tjänst inte heller alls funkade är en annan femma.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Boxer är inte ensam om det, även Canal Digital har så, säkert Viasat också.

Permalänk
Medlem

Har inte haft problem med Boxer en enda gång. UPC däremot är en jäkla mardröm.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dJordahl
Jag skulle inte köpa någon alls. Kolla upp Boxers avtal. De är rent nazistiska. Jag vet för jag jobbar på Boxer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Jo vet, suck. Om man låter avtalet fortlöpa efter avslutad abbonemangstid "förlängs abbonemanget automatiskt" med 1 år! Grymt dålig stil, krånglig uppsägning med mera. Att deras tjänst inte heller alls funkade är en annan femma.

Det verkar ju bara innebära ett problem om man planerar att skaffa piratkort efter första året

...vilket jag inte orkar med.

Base, förklara gärna varför "deras tjänst inte alls funkar"...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag undrar mest vad som är den "krångliga uppsägningen" och den dåliga stilen.

Du kontaktar Boxer när din tid är på väg att löpa ut, säger upp avtalet, skickar in kortet till dem och pröjsar slutfakturan. Fungerar så hos alla företag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Den dagen då Boxer förstår att alla skulle tjäna på att välja sina kanaler själva så kan jag tänka mig köpa kanaler av dom. Enda som är värt något är Discovery och Kanal5 (men det är gränsfall på femman). Och Canal+, men dom kostar ju alldeles för mycket extra redan idag.

Men att betala för skräp som E!, Style!, Disneychannel och Nickelodeon, nej tack. Och inte VH-1 och inte meditv heller. Mest skräp faktiskt.

Köp boxen ren och titta på SVT 1/2/24 TV3 TV4 ZTV gratis.

Permalänk
Medlem

TV3 och ZTV till och med sista januari, sen sätter jag min julbonus på att Stenbeck-sfären kommer att - som de säger i Det Stora Landet I Väst - "kn*lla kunderna i r*ven". Och då är det bara att börja pynta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

TV3 och ZTV har jag inget problem att vara utan.

Animal Planet och Discovery finns ju

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
TV3 och ZTV till och med sista januari, sen sätter jag min julbonus på att Stenbeck-sfären kommer att - som de säger i Det Stora Landet I Väst - "kn*lla kunderna i r*ven". Och då är det bara att börja pynta.

Tror oxå på nåt sånt. Känns ju lite bättre att man gjort det med dem då sedan 96

Vill du ha det bästa så glöm Thomson och Sagem. Det är Force som gäller om du vill ha lite klass. Finns just inte så mycket annat att välja på.

Permalänk
Medlem

kan vi skita i de kassa boxarna nu,

Finns det ngn mottagare som klarar åtminstonde DD..finns väl ändå inga sändningar i DTS..som klarar av snabba kanalbyten*zap zap*, stabil, inbyggd hårddisk för recording, component-utgång, optisk digital utgång...??

Monster-mottagare!

P.S jag röstade på "annan" :> D.S

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
kan vi skita i de kassa boxarna nu,

Finns det ngn mottagare som klarar åtminstonde DD..finns väl ändå inga sändningar i DTS..som klarar av snabba kanalbyten*zap zap*, stabil, inbyggd hårddisk för recording, component-utgång, optisk digital utgång...??

Monster-mottagare!

P.S jag röstade på "annan" :> D.S

I så fall kan jag ju rekomendera att du kör via satellit istället och inskaffar en Dreambox DM7000 (Denna finns i DVB-T modell också men jag vet inte hur tillgänglig den är jämfört med DVB-S modellen). Över satellit finns ju ett extremt mycket större utbud radio samt tv kanaler.

http://www.dream-multimedia-tv.de/Bereiche/Produkte/DM7000_fe...

Den har det mesta man kan tänka sig behöva. När det gäller DVB-T mottagare (boxer etc) så är utbudet inte så stort och konkurrensen inte lika hård vilket resulterar i det magra utbudet high-end mottagare.

Permalänk
Medlem

Hade jag haft pengar skulle jag köpt västa Force-mottagaren med HD och hela köret.

Hade jag varit lite mer [1337] skulle jag köpt en DreamBox

Nu får jag en Sagem IDT64 för en mycket billig peng tillsammans med Boxer-abonnemanget så då tackar jag inte nej till det

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från Sagem, riktigt skit med menyner som fyller 80% av tvn och textningar som stannar kvar tills man startar om boxen. Jag skulle valt en thomson om det stog mellan dom två, enbart för att det inte är en sagem...