Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epiic
Hehe... på tal om drops. Nänmde jag att vi fick en 3mile+ drop? Jag och 2 polare till jagade lite spellbooks under Ivory tower... sen som ett brev på posten fick vi upp en Orcish Glavie C-grade polearm. 107p.atk. Ganska trevligt Blev ett jävla liv i ventrilon.

först och främst vilka mobs slaktade ni när ni leta efter spellbooks? Och vilken gubbe droppa det vapnet?

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

Mobsen under Ivory Tower. Kommer inte ihåg vad alla heter. Men den som dropa Orcish Glaive heter nått med Gargoyle. Inte Enchanted, utan den andra sorten Finns 2 olika.

Visa signatur

"Say what you mean, Mean what you say"

Permalänk

Det har ju blivit en del bannade konton nu, de dupade grejor?
Hur fanken gorde de det? Inte för jag vill prova bara för att jag är nyfiken. Btw den updateringen som gjordes idag var den till för att stoppa dups?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Mer info på http://boards.lineage2.com/tm.asp?m=300756.

Verkar bara som om alla i tråden är griniga småbarn som inte har något annat att göra än att gnälla och förolämpa varandra. Den killen som påstod att han bara ville testa dupa för att se om det fungerade och inte använda det är ju bara för rolig, stackars människa.

Permalänk

Kan de inte räkna ut det med röven att om de dupar så kommer de att bli bannade. Det är ju inte en fråga om utan när, och allt beror ju på hur välkänd exploiten är ju fler som vet om den destosnabbare blir det uppmärksammat av gm´s och sen är saken biff

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Känns bra att de tar tag i det Är glad att bli av med dem.
Nu är det bara bottarna som ska bort.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk

hehe, inte nån som vill köpa en Skeleton Dagger för 40k?
Eller sälja ett par Manticor Skin Gaiters för ca 150k på bartz

Äntligen efter mycket farmande så har jag pengar till nått iaf

+ att jag hittade Tunic of Knowledge liggandes och skräpa på ett ställe
Inte nån som kom och skrek efter den iaf på 10-15 min så jag sålde den

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salvekvic
hehe, inte nån som vill köpa en Skeleton Dagger för 40k?
Eller sälja ett par Manticor Skin Gaiters för ca 150k på bartz

Äntligen efter mycket farmande så har jag pengar till nått iaf

+ att jag hittade Tunic of Knowledge liggandes och skräpa på ett ställe
Inte nån som kom och skrek efter den iaf på 10-15 min så jag sålde den

Hehe det påminner mig om en incident för bara några dagar sedan: Jag hade nyss sprungit upp ur floden vid Cruma mellan Gludio och EV och plötsligt såg jag hur en röd char loggade på i floden. Jag stannade och blängde på henne ett tag men tydligen såg hon inte mig för helt plötsligt droppade hon Tunic & Legs of knowledge, en cedar staff, excellent leather gloves, en hög med SS och Tears of Eva på marken eller relic of saints (kommer ej ihåg), sedan loggade hon ut. Vi väntade ett tag och sedan sprang jag och en klanpolare fram och tog allt där fanns. När vi var i färd med att springa iväg loggade hon in igen, nu med en annan char som hon skulle föra över alla sina saker till. Direkt började hon hota mig och skjuta på mig och sa att jag skulle ge tillbaka grejorna. Vad hade ni gjort? Själv dödade jag henne och sålde allt i Gludio... Gjorde jag fel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Hehe det påminner mig om en incident för bara några dagar sedan: Jag hade nyss sprungit upp ur floden vid Cruma mellan Gludio och EV och plötsligt såg jag hur en röd char loggade på i floden. Jag stannade och blängde på henne ett tag men tydligen såg hon inte mig för helt plötsligt droppade hon Tunic & Legs of knowledge, en cedar staff, excellent leather gloves, en hög med SS och Tears of Eva på marken eller relic of saints (kommer ej ihåg), sedan loggade hon ut. Vi väntade ett tag och sedan sprang jag och en klanpolare fram och tog allt där fanns. När vi var i färd med att springa iväg loggade hon in igen, nu med en annan char som hon skulle föra över alla sina saker till. Direkt började hon hota mig och skjuta på mig och sa att jag skulle ge tillbaka grejorna. Vad hade ni gjort? Själv dödade jag henne och sålde allt i Gludio... Gjorde jag fel?

Jag hade tagit grejorna och joggat där ifrån så snabbt min elf kan

Lite quick step potion så går gubben rätt snabbt tror det är 170-180 eller så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Hehe det påminner mig om en incident för bara några dagar sedan: Jag hade nyss sprungit upp ur floden vid Cruma mellan Gludio och EV och plötsligt såg jag hur en röd char loggade på i floden. Jag stannade och blängde på henne ett tag men tydligen såg hon inte mig för helt plötsligt droppade hon Tunic & Legs of knowledge, en cedar staff, excellent leather gloves, en hög med SS och Tears of Eva på marken eller relic of saints (kommer ej ihåg), sedan loggade hon ut. Vi väntade ett tag och sedan sprang jag och en klanpolare fram och tog allt där fanns. När vi var i färd med att springa iväg loggade hon in igen, nu med en annan char som hon skulle föra över alla sina saker till. Direkt började hon hota mig och skjuta på mig och sa att jag skulle ge tillbaka grejorna. Vad hade ni gjort? Själv dödade jag henne och sålde allt i Gludio... Gjorde jag fel?

Det är Linage 2. Det är så man gör

Permalänk
Avstängd

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra i spelet nu..

Är lvl 20 warrior på väg till 21 snart. Tycker jag har gjort många quests men nu vet jag inte redigt vad jag ska ta vägen.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Jag undra lite om det jag ocksa. Har en lvl 22 (och 80%) DE fighter, men jag vet som inte riktigt var jag ska ta vagen, just nu farmar jag bara lite pengar for att betala igen en skuld, men det gar extremt segt att expa och samla pengar.
(Har bara Saber, Bronze och en Kite shield)

Permalänk
Hedersmedlem

Om ni inte redan har det bör ni skaffa ett guild (en klan). Det här spelet är inte till för att spela ensam. Jag kommer tyvärr inte ihåg var jag själv körde när jag var runt den leveln men Lireins kan nog fungera fortfarande(?). Annars skulle jag nog försöka köra i grupp i Cruma-träsket eller Execution Grounds. Fast nu när jag tänker på det kan Orc Barracks kanske vara bättre. Så många val

Titta på olika ställen på http://lin.warcry.com/index.php/content/db_php/monster_locs.p... och se var det finns lämplig level på mobs.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Vid ~lvl20 ska man gänga ihop sig och ta ett av Dre Vanul rummen i Elven Fortress, bra xp/drops.

Permalänk
Medlem

tycker att det är soft att köra solo utaför gludio lvl 17-20 har inte alls downtime med min dvärj. ska snart bli smed men fy fan va tråkiga dom är att lvla

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Hah... hörde ni att en kille tog en bild på en BOT så skicka han in den till NCsoft så att de skulle banna BOTEN. Tyckte de va bra gjort, Iaf de sluta med att killlen som skicka in bilden blev bannad eftersom han kunde se lvln på monstren i spelet. Trevligt .... Fan att de ska göra så. NCsoft sänder fan bara ut ett negativt budskap.

Jaja, jag tyckte de va helt förjävligt.. tycker synd om kille, tycker de åtminstonde skulle varnat han. Har hört att massa andra människor också blev bannade p.g.a. detta. Jag läste de på Orphus, som förövrigt har fått ta ner sin TOOLZ sektion och inte längre är en officiel L2 fansite.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Sådan gör mig lite förbannad och dom håller jävligt dåligt med info om vad som händer med servern och så vidare.

Att banna folk för att se lvl på mobs e löjligt, det skadar ingen. han får dessutom en bättre spel uplevelse. Men det dom måste jobba med är sina förbannade bot problem som dom inte verkar bry sig ett skit om.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

En fråga, den där notice filen updateras ju ibland. Men jag ser ju inte nån förändring i meddelandet när man loggar in är det samma för er?

Sen håller jag med om att de skulle ge ut mera info om vad som pågår och evenuellt varför de tar ner servern då och då.
Vad som är fixat och om det är nått mindre problem så kan det ju vara intressant att veta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Precis, mer info.

Um jo den är buggad så den laddar hem notice lite när den vill

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

vet ni va som e riktigt roligt, att det verkar som om spelarna bryr sig mycket mer om hur det skall gå för spelet än vad NCsoft. Jag tycker att NCsoft gör fel i många punkter, och jag tycker att de gör som de vill och inte bryr sig om vad spelarna vill. De borde medela, och ta MYCKET råd från alla spelare. De skickar fan inte ens info till Fansites.. dålig still som fan.

Hahah, en rolig sak. NCsoft har inget som helst sätt att ta reda på vilka som använde de verktygen som fanns på Orphus. Det finns bara en person i hela världen som har blivit bannad för det, och det är han som posta screenen. Hahaha... synd att han fick offra sig.

Tråden i Orphus ---> http://www.l2orphus.com/forum/index.php?showtopic=15959

rekomenderar att läsa de.. men de har blitt rätt så mycket sen igår.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk

Vi söker medlemmar till en helsvensk klan på Bartz, är lvl 3 på klanen och vi kallar oss för Northland.

Healers är speciellt välkommna, övriga är det lvl 30 krav på.

Kontakta Quicksilver (CL) eller SolidAzure för mer info. Hoppas ni joinar oss...

Permalänk
Medlem

Interressant, lite anurlunda dock, men interressant tycker att NC har gjort alla fel man kan göra i stort sett

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Vad kul, nu blir det inte mera lineage2 för mig på ett jävla tag
Mitt moderkort har gått sönder
En kondesator över agp porten har börjat spricka och läcka lite :/

Datorn är totalt instabil, sitter just nu på en bärbar 166mmx med 86mb ram.
Lär ju ta minst ett par veckor innan jag får tillbaka nått moderkort från datorbutiken
Funderar nästan på att dra ner min linuxburk och köra på den, det är en amd duron 1.4ghz

varning för epox moderkort, andra och sista gången jag skall ha deras bråte.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=EP4PCA3PL

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Tja, skall skriva om en jävel till scammer... Läs följande om du vill veta mer:

För ett par veckor sen kom en kile fram och fråga om party med mig och några andra från guilden, vi tänkte varför inte. Vi behövde så många som möjligt för vi skulle gå på Blood Queen raid. Så vi släppte in han och han verkade schysst, efter ett antal timmar frågade han ifall han kunde joina våran guild. Så vi kontaktade guildledaren och frågade så kom han och mötte oss utanför Valley of Dragons och vi snacka lite osv. Till slut släppte vi in han...

Detta var för ca. 3 veckor sen, och igår så hände det... Han frågade ifall han kunde få låna Sword of Revolution och brigandine settet för att han hade lånat ut sin och han vill så gärna gå och levla eller vad det var. Och självklart lita vi på han som fan, så en i klanen sa "aa visst du kan få låna min" så hon låna ut sin till honom. Det han gjorde var, han drog sig ur klanen och sprang iväg...

Hans nick: d4rklegion @ Bartz så passa på och ks och ifall han blir purple döda han. Och om nu han tappar något av följande: Brigandine gaiters/armor eller SoR. Så snälla meddela mig här på forumet eller kontakta mig ingame. Dom flesta vet vad mitt nick är och för ni som inte vet är det: BadBoy. /Tack på förhand

Asså, tycker inte ni NCsoft ska göra något åt sådant här eller liknande?
Fan vad jag stör mig =/

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

vad ska dom kunna göra snaze? ta bort så man kan byta saker med varandra? en regel man alltid ska ha i mmorpgs, "låna" aldrig ut saker till sådana som man inte känner irl.

Permalänk

läste lite på lineage2´s forum om att en klan blivit lvl 4
sämmer detta eller är det bara en som ändrat med ps?

föresten, går lineage att starta med en p3 550? 512mb ram och ett gf4 4200?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så, Behöver lite advice nu :]

Jag har levlat upp mig till 19 Dark Fighter nu, Är 70% ifrån level 20.. Då jag ska börja med mitt quest för att bli en Assasin
Jag sålde min forest bow, Boneset *bp & gaiters* och min throwing knife för att ha råd med en comp bow och ett Wooden set. *eftersom jag tänkte att man har mer andvänding för mer "hp" när man är archer*

Anledningen till att jag sålde mina prylar för att köpa en comp bow, var att jag hörde att det går 10 ggr snabbare & levla med båge i början, *vilket jag håller med om, eftersom det går verkligen mycket fortare*

Iaf, Mitt största problem "just" nu, och kan tänka mig att det är det när jag har nått mitt classchange är att jag har väldigt snålt om pengar. Jag har varit som beroende utav SS tidigare men har bestämt mig för att sluta införskaffa dessa om jag verkligen inte behöver "toklevla" eller döda någon boss i något sammanhang.

Samma sak med Experience, Vart kan man levla bra i mitt läge med den utrustningen jag har?
Jag har:
Comp Bow + massa pilar
hela wood set
Lite ringar & shit *inge speciellt*
och leather gloves och low boots.

Men som jag sa innan, så är pengar det största problemet, Eftersom mer pengar innebär finare equipment. Har ni något tips hur/vart jag kan tjäna pengar? iaf så jag får råd till en swordbreaker eller något i stil med det?

Sen, ytterligare en grej jag inte riktigt fattat ännu är hur sköldar fungerar? Jag equipar en sköld men det enda jag får är mindre i evasion när jag kollar på min "status". Jag har listat ut att "def-rate" eller vad det nu heter som man har på skölden är väll "grund" procentiella chansen man har för att blocka?

Men exemeplvis så har ju alla sköldar ett "p.def" värde jag inte ser röken av när jag equipar.
Ah, hoppas ni kan hjälpa mig med det jag behöver hjälp med :]

Hare gott så hörs vi.

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaze
text

Det finns inte mycket att göra åt saken, det är tyvärr en del av spelet som GM:s antagligen skulle säga. Ta för vana att inte lita på någon så snabbt. Själv måste jag antingen känna en person IRL eller ha spelat mycket med dem för att lita på dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio
Sen, ytterligare en grej jag inte riktigt fattat ännu är hur sköldar fungerar? Jag equipar en sköld men det enda jag får är mindre i evasion när jag kollar på min "status". Jag har listat ut att "def-rate" eller vad det nu heter som man har på skölden är väll "grund" procentiella chansen man har för att blocka?

Men exemeplvis så har ju alla sköldar ett "p.def" värde jag inte ser röken av när jag equipar.
Ah, hoppas ni kan hjälpa mig med det jag behöver hjälp med :]

När du har en sköld ser du ibland att det står "Shield defence succeded" eller något liknande. Då läggs sköldens p.def på din karaktärs p.def. Lyckas man inte blocka gör skölden ingenting.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Någon som lirar på Erica och är runt lvl 10 som vill teama upp och döda lite monster?
DE Dark Fighter lvl 9.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening