Permalänk
Medlem

dumpning av fysiskt minne

har haft detta problem med att man får en blåskärm och så startas datorn om i ungeför 2 år nu.

varm som kall, så har samma sak inträffat.

har just köpt till 256 mb minne ändå samma sak.

nätagget är på 340 W.

har kört med 1, 2 och 3 hårdiskar ändå samma problem.

någon som vet vart felet kan sitta?

Permalänk
Medlem

När du får blåskärmen, vad står det mer förutom "dumpning av fysiskt minne"?? Ser det ut så här på din skärm??

*** stop: 0x000000D1 (0x000000E8, 0x00000002, 0x00000000, 0xEB89881E) Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

***Address EB89881E base at EB898000, Datestamp 38ba2d2d-FA311ND5.SYS

Påbörjar dumpning av fysiskt minne.
Dumpningen av det fysiska minnet är klar.
Kontakta Systemadministratören eller
teknisk support.

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Avstängd

Kolla i LOGGBOKEN...

Speciellt vid tidpunkten för bläskärmen!

(PS! Under kontrollpanelen \ system \ Flik: avancerat \ Start & återställning
AVMARKERA Starta om automatiskt (så slipper du omstarter)
Dessutom bör du ändra "Liten dump av minnet" till Ingen DS!)

Permalänk
Medlem

Re: dumpning av fysiskt minne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninjja
har haft detta problem med att man får en blåskärm och så startas datorn om i ungeför 2 år nu.

varm som kall, så har samma sak inträffat.

har just köpt till 256 mb minne ändå samma sak.

nätagget är på 340 W.

har kört med 1, 2 och 3 hårdiskar ändå samma problem.

någon som vet vart felet kan sitta?

När inträffar detta?

Det kan vara en krock mellan drivrutiner, ladda ner drivrutiner till grafikkortet och särskilt ljudkortet om det hela sker när du spelar spel eller dylikt.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

det sker efter en viss tid, nu ca 3 minuter.

tror det går fortare om jag gör något på datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninjja
det sker efter en viss tid, nu ca 3 minuter.

tror det går fortare om jag gör något på datorn.

Värmeproblem?

Permalänk
Medlem

Jag har haft exakt samma problem med min gamla dator. Det visadesig att min processor hade brunnit, kunde spela q3 i 3min sen blev det blåskärm och samma text visades. IRQ not less or equal.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

hade samma fel det är ramminnet som e paj.. kör memtest .. byta ut det och kör memtest igen. plocka ut det som du hade först och kör bara med ett så kommer de funka o spela o så med..

Permalänk
Medlem

Jonral, det är inte säkert att minnena gör problemet. kan vara procce, minne, gfx vad som helst igentligen. För mig var det proccen

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

För mig var det format c: ;=)

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem

Fick så när jag överklockade för ett tag sen.. Klockade ner lite och det ordnade sig

Permalänk
Medlem

det har varit ända sen jag köpte datorn.

och tempen har varit allt från 35-55 grader.

och för att man skall slippa blåskärmen så startar jag om datorn en gång direkt efter jag startat den.

Permalänk
Medlem

Det du ska prova är memtest för att se om det är fel i minnen. Kommer ett enda fel i testet ska du prova ett annat minne, ingen skillnad va du har nu, utan du provar ett annat märke eller "storlek" dvs. har du 256 kingston oavsett värden så provar du ett annat, för att se om det är det som är felet! många minnen e så att dom inte funkar med somliga moderkort. Så är det bara att inse

Visa signatur

This is what I want, what I really really want

Permalänk
Medlem

ok, vart får man tag i memtest?