Kan inte starta något spel...

Permalänk
Medlem

Kan inte starta något spel...

Hej,,,

Nu har jag blivit lite trött över ett problem som hållt på ett tag för mig!

Varenda gång jag startar ett spel, blir skärmen svart (som vanligt när spel går igång) sen stängs spelet bara ner, och inget mer händer.

Provade ett demo för någon dag sen, då sa den att min SWAP (swap usage eller något dyl.) låg på -1931mb, och för att spelet skulle fungera normalt skulle det vara minst 100mb.
Kan det vara felet? Hur åtgärdar man det?

Kan felet ligga någon annanstans?

Jag har 2 äldre spel som fungerar helt normalt, som jag haft installerade i all evighet, och dem fungerar helt normalt (CS, wc3).

MVH
/ Martin ... ps. kolla min dator nedanför, den är inte problemet. ds

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Kör du senaste DirectX? Senaste gfx drivisar? osv. Sp1?

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Ja, det är basic saker, det dära!

Men nu tänket jag skriva lite grejer jag provat:
Graffe - olika drivisar, olika OS, bytat ut och det är samma med andra grafikkort, dvs. felet ligger inte där!.
Bios - ändrat det mesta, samma fel...
OS - har formaterat några gånger, samma fel fortfarande...

Enda jag inte har provat är moderkortet, kan det vara något med det? Att det behöver någon patch eller något för att kunna spela upp Direct3D spel?... Enligt DirectX verktygen fungerar DirectDraw helt normalt...

Några fler tankar?

mvh
Martin

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Har du slut på hårddiskutrymme och lite minne?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner till moderkortet kanske?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Drivrutiner till moderkortet kanske?

Yes... men jag kan inte ta reda på vilket moderkort det är... det heter "P4SO-LE" .. Eller "P450-LE" .. Det syns ingen skillnad. Men i vilket fall så står det inget märke på det... Så det är lite svårt att leta efter drivrutiner till det :(.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.