Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Hur gör han med monster som är coldimmuna då?

Du har en stark merc.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Jag har aldrig spelat Diablo...

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transportören
Jag har aldrig spelat Diablo...

Och med det vill du ha sagt...? Är du sugen på att börja finns det att köpa billigt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

vet inte om detta kommit upp i tråden men, hur gör dom som dupar?, är det program eller är det något annat? Verkar inte vara så många som ägnar sig åt denna sysselsättning så det måste vara ganska inveckalt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur gör han med monster som är coldimmuna då?

Cold mastery piercar ju resistans. Funkar inte det mot cold immuntet?
Bah.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Cold mastery piercar ju resistans. Funkar inte det mot cold immuntet?
Bah.

Jag skulle inte tro det. Jag tror inte Immunity betraktas som 100% resistance, men jag kan ha fel.

Förresten, vad gör Resistance. Minskar den både skadan och chansen att bli träffad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag skulle inte tro det. Jag tror inte Immunity betraktas som 100% resistance, men jag kan ha fel.

Förresten, vad gör Resistance. Minskar den både skadan och chansen att bli träffad?

Imunity har ingenting med resistans att göra, och det spelar ingen roll hur mycket i CM du har, du kommer ändå inte att göra någon skada.

Resistans minskar bara skadan, inte hur stor chansen är att bli träffad.

Permalänk
Medlem

cold immunes är monster som har mer än 100% cold resist. alltså cold skadar inte på dom. Men om dom tex har 150% cold res och du tar bort 60% med cold mastery så har dom bara 90% och är alltså inte immuna längre. Det är iaf det jag har hört. Men man skadar ändå mer om man har tex meteor eller chain lightning.

edit: Cold Mastery will not work against monsters that are Immune to Cold. So even if you have Enemy Resistance -105%, they will still be Cold Immune and you will still be unable to damage them. So what's the point of 100%+ you might ask? Well if they are NOT Cold Immune, it will lower their Cold Resistance down below 0% which essentially means they will take more damage. It's just like when *you* have negative resistances in Nightmare/Hell difficulty.

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt är immunity en grej som inte har något med resists att göra. Är ett monster immune mot något så går det inte att skada monstret med den typen av attack, men det finns ett enda undatag (vad jag vet). Blessed Hammer ignorerar immunity och resists (kanske absorb också, men magic och physical absorb finns inte i spelet så det är svårt att testa) om monstret är Demon eller Undead, är de Undead får de dessutom 50% extra skada.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Och med det vill du ha sagt...? Är du sugen på att börja finns det att köpa billigt.

Nope, jag är inte sugen men tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D

www.cdon.com har det billigaste alternativet som jag hittat, 119:- styck när det gäller nya spel, Diablo 2 + LOD kostar 238:- + frakt, vilket är mycket billigt i jämförelse med många andra spel

Edit:
Transportören, om du inte har spelat spelet så har du missat nåt väldigt bra spel. Ett av de mest beroendeframkallande spel som nånsin släppts

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Någon mer som sett/hört om något nytt skit som gör Necron till ett livsfarligt PK hot ?
Nått prog som gör att necron kan ta tp och gå hostile direkt, skeletten kvar vid tp eller nått sånt skit.
Vart 2 som dog vid baalrun för några dar sen, jag lyckades telepotta mej en bit bort dock (när jag hörde brölet)...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-L
Någon mer som sett/hört om något nytt skit som gör Necron till ett livsfarligt PK hot ?
Nått prog som gör att necron kan ta tp och gå hostile direkt, skeletten kvar vid tp eller nått sånt skit.
Vart 2 som dog vid baalrun för några dar sen, jag lyckades telepotta mej en bit bort dock (när jag hörde brölet)...

Har jag inte hört nåt om, men gick i ett duel game och så var det en barb som var odödlig, fast han kunde inte röra sig eller slå nåt iofs :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Ska jag som inte spelat på 2 år och precis fått adsl börja spela diablo 2 med expansion förstås undrar jag då?..

Någon som kan ge mig lite info om hur det är numera med cheats och dupe och hack och liknande.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Det existerar både maphack, pindlebot och massa andra "trevliga" grejer, tyvärr. Det här Blizzard kallade för Rust Storm, vad hände med det? Det vore skoj om det var helt fritt från fusk.

Citat:

Transportören, om du inte har spelat spelet så har du missat nåt väldigt bra spel. Ett av de mest beroendeframkallande spel som nånsin släppts

Tja, jag vet inte om det är något att sträva efter, att bli beroende menar jag.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PimPStaRDeluX
Ska jag som inte spelat på 2 år och precis fått adsl börja spela diablo 2 med expansion förstås undrar jag då?..

Någon som kan ge mig lite info om hur det är numera med cheats och dupe och hack och liknande.

Är väl mest bottning och maphack som förekommer, dupe finns knappt alls, iaf inte nån allmän metod, vissa slutna grupper kan dupa men de ger inte ut dupemetoden så blizzard kan inte patcha den heller.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Fan, spelade från Nihlathak's Temple till Baal idag, och jag såg skrämmande många "gästskådespelare". Det var Zealots, Pit Lords, Guardians, Vipers och Flayers överallt.
Även trots att jag startade om ett antal gånger, märkligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

www.cdon.com har det billigaste alternativet som jag hittat, 119:- styck när det gäller nya spel, Diablo 2 + LOD kostar 238:- + frakt, vilket är mycket billigt i jämförelse med många andra spel

Edit:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=26052 D2+LOD för 189:-

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan, spelade från Nihlathak's Temple till Baal idag, och jag såg skrämmande många "gästskådespelare". Det var Zealots, Pit Lords, Guardians, Vipers och Flayers överallt.
Även trots att jag startade om ett antal gånger, märkligt.

Spelar du i hell så lär det komma upp ganska många udda monster i act 5. I Bloody Fothills finns det bl.a. gott om Burning Deads. Vet inte riktigt vad som finns i Nihlathaks Temple eftersom jag aldrig går ner dit för jag vill ha pindle kvar :).

Permalänk

Vilken level är folket på här?

Är det någon/några som skulle vilja hjälpa/vara med och klara akt1-5 på hell?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Vilken level är folket på här?

Är det någon/några som skulle vilja hjälpa/vara med och klara akt1-5 på hell?

Jag har just kommit till Hell. Så jag kör gärna lite på akt 1.
Hell är SVÅRT!!
Min barbar fullkomligt äter Nightmare. Men han klarar inte ens en one on one med en unik zombie på Blood Moor. Tokstryk får jag Får levla lite med hjälp av lite Baal runs känns det som.
Nån som känner för lite Nightmare Baal runs istället?

EDIT: En grej jag märkte med de skumma monster jag såg i akt 5 som tillhörde andra akter var att de Oblivion Knights (?!) jag mötte hade en gul och en grön boll på händerna. Innovativt av Blizzard

Permalänk

Ok, så trevligt!

Håller med om att det blev sjukt jobbigt på hell (speciellt de där cold imune monstrena brr..)

Men ska vi bestämma ett namn på "gamet" och en tid?
Mitt förslag: kring eller nej, säg en tid osv. när ni skapar för jag har ju klarat några qs så det är nog inte så bra om jag skapar
namn: Swec
lösenord: lod

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag har just kommit till Hell. Så jag kör gärna lite på akt 1.
Hell är SVÅRT!!
Min barbar fullkomligt äter Nightmare. Men han klarar inte ens en one on one med en unik zombie på Blood Moor. Tokstryk får jag Får levla lite med hjälp av lite Baal runs känns det som.
Nån som känner för lite Nightmare Baal runs istället?

EDIT: En grej jag märkte med de skumma monster jag såg i akt 5 som tillhörde andra akter var att de Oblivion Knights (?!) jag mötte hade en gul och en grön boll på händerna. Innovativt av Blizzard

Var glad att monstren inte är bär på Fanaticism eller Coviction auras. Jag råkade ut för Fanaticism i en av grottorna på Hell level och monstren var bågskyttar. Det räckte med att bli träffad av ett par pilar så strök man med. Man kan skaffa det själv om man hittar rätt runor

Beast

Char. Level:49
5 Socket Axes / Scepters / Hammers

Level 9 Fanaticism Aura When Equipped
+40% Increased Attack Speed
+240-270% Enhanced Damage (varies)
20% Chance of Crushing Blow
25% Chance of Open Wounds
+3 To Werebear
+3 To Lycanthropy
Prevent Monster Heal
+25-40 To Strength (varies)
+10 To Energy
+2 To Mana After Each Kill
Level 13 Summon Grizzly (5 Charges)

Fanaticism Level 9 motsvarar om man ska tro www.d2skills.com

Current Skill Level: 9
Radius: 12.6 yards
Party Damage: +93 percent
Your Damage: +186 percent
Attack Speed: +29 percent
Attack: +80 percent

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Ok, så trevligt!

Håller med om att det blev sjukt jobbigt på hell (speciellt de där cold imune monstrena brr..)

Men ska vi bestämma ett namn på "gamet" och en tid?
Mitt förslag: kring eller nej, säg en tid osv. när ni skapar för jag har ju klarat några qs så det är nog inte så bra om jag skapar
namn: Swec
lösenord: lod

Jag har klarat fram till Blood Raven, inte så långt med andra ord.
Ska vi lira vid 15:30 kanske?
Blir det Hell eller en Baal run?

EDIT: Hunter(Swe): Låter redigt otrevligt det där, jag har dock träffat på en del might-monster. De är inte roliga de heller, jag dör på 3-4 slag med 1400 liv. Skojigt!
Min barbar har enorma problem i Hell alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

yes, tppk kallas det
o det är med bonespirit dom pkar..dom skickar 3 bonespirits, går te stan o hostile..folk dör som flugor
yey hittade tal armorn förut med min nya mfare ;D sweet
gör 4k i dmg med mf eq nu...fan va blizz är bra ;D

Visa signatur

§

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Messer
yes, tppk kallas det
o det är med bonespirit dom pkar..dom skickar 3 bonespirits, går te stan o hostile..folk dör som flugor
yey hittade tal armorn förut med min nya mfare ;D sweet
gör 4k i dmg med mf eq nu...fan va blizz är bra ;D

Ajfan, då ska man passa sig för Necros då

Ingen som spelar HC ladder ? vore lite trevligt med sällskap i hell för min blivande mf sorc.
Tänkte dra upp den i lvl 75 sen blir det Hell som gäller (är för närvarande på lvl 70)

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ajfan, då ska man passa sig för Necros då

Ingen som spelar HC ladder ? vore lite trevligt med sällskap i hell för min blivande mf sorc.
Tänkte dra upp den i lvl 75 sen blir det Hell som gäller (är för närvarande på lvl 70)

Alltså jag fattar inte hur ni lyckas hålla dem levande så länge. Visserligen är jag inte särskilt försiktig när jag spelar men jag dör ju hela tiden

Permalänk
Medlem

Det som är jobbigt är ju just Hell
Och sedan tycker jag personligen att SC inte ger så mycket,
Du dör->Trycker Esc->Du lever igen....
Men det är ju min personliga åsikt som sagt.
Ibland är det dessutom befriande att bli dödad, så man kan börja på någon ny rolig build som suger getp*ng i största allmänhet.

Den roligaste gubben jag har nu är nog min Maxblock MetiOrb sorc, ska bli riktigt kul att testa i hell.

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Det som är jobbigt är ju just Hell
Och sedan tycker jag personligen att SC inte ger så mycket,
Du dör->Trycker Esc->Du lever igen....
Men det är ju min personliga åsikt som sagt.
Ibland är det dessutom befriande att bli dödad, så man kan börja på någon ny rolig build som suger getp*ng i största allmänhet.

Den roligaste gubben jag har nu är nog min Maxblock MetiOrb sorc, ska bli riktigt kul att testa i hell.

Ah, samma gubbe jag har på gång i softcore

Permalänk
Avstängd

Jag kör bara HC singelplayer, man måste dock ha lite tur med monstren. Råkade ut för att dom tre gudarna (The Arreat Summit) använde AMPLIFY DAMAGE, så det var helt kört.

Edit:
Jag läste att Static Field som Sorcen använder ska vara väldigt bra mot Baal

Visa signatur