Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarhornell
Ingår hörlurar och kontroll?? eller måste det köpas separat?

Hörlurar ingår självklart, inte fjärrkontroll.

Permalänk

rekomenderar ni som har fjärrkontroll att man ska köpa det eller är det onödigt? fjärren ser inte ut att ha så många knappar så man kan bläddra så bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarhornell
rekomenderar ni som har fjärrkontroll att man ska köpa det eller är det onödigt? fjärren ser inte ut att ha så många knappar så man kan bläddra så bra.

Tja, om du ska köpa en iPod så kan jag inte rekommendera att du köper 15 GB-versionen eftersom man får så många tillbehör med 20- och 40 GB-versionen att det inte lönar sig. Med 20- och 40-GB-versionen får man med dessa tillbehör (utöver de som finns med alla versioner, inkl. 15 GB-versionen):

- Fjärrkontroll
- Bärväska
- Dock

Alla dessa tillbehör kostar väl minst 1200 spänn att köpa separat, så köp minst en 20 GB-iPod.

Permalänk
Medlem

IPodarna har VÄLDIGT dåligt ljud i lägre frekvenser (bas), och equalizern hjälper inte ens märkbart, tänk på det.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Kan hålla med att equalizern kunde apple ha skippat, men att det skulle vara väldigt dåligt ljud när det gäller bas är rena lögnen.
Jag föreslår att man provar iPoden nån/några dagar innan lägger en kommentar gällande ljud etc.

Permalänk
Medlem

Ingen som har lust att mäta upp den ?

Så man ser hur frekvensområdet är.

Permalänk

Jag skulle nog valt en Ipod, rent status/design mässigt är den riktigt mkt coolare, den är helt enkelt coolare än de andra alternativen. Men om du skiter i det så ju Irivers motsvarande produkter en hel del bättre, faktiskt. Nästan alla som recenserar HDD-mp3 spelare säger att Irivern är bättre om man tänker på ljud,batteritid,stöd för filformat osv.
Men Ipod är som sagt mkt coolare ju