Leta upp och markera skadade delar på en CD-RW

Permalänk
Medlem

Leta upp och markera skadade delar på en CD-RW

Jag undrar om det finns något program som kan "analysera" en CD-RW och på något sätt markera ställen som ej är läsbara som skadade.
Saken är den att jag får "hack" på en viss CD-RW då jag spelar upp den i en DVD-spelare. Detta sker alltid på samma ställe oavsett film och genom att "gå till" en position 2 min efter hacket kan jag fortsätta att se på filmen som finns på skivan.
Hårddiskar fungerar ju som så att skadade sektorer helt enkelt inte används och det är ungefär något sådant jag är ute efter, men med den lilla skillnaden att skadade delar av en CD-RW inte skall användas.

Permalänk
Medlem

En Cd-Rw är ju jätte billig kostar Typ "inget"
bara slänga den du har och köpa en ny

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att det är viktiga data på skivan, som han inte har på nåt annat ställe...?

Vill också ha ett sånt program, har flera gamla RW-skivor som behöver repareras

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns ett sånt program, men jag brukar försöka rippa skivan med typ 1x hastigheten, då kan det funka ibland att få in all data...

Visa signatur

Winfast K7ncr 18dpro | Sempron 2400+ @ 1800mhz | Geforce 6200 | 512 PC3200 | Soundstorm | Samsung 40gb + Seagate 80gb | NEC 2500A | Benq Dvd-spelare

Permalänk
Medlem

Kan ju hända att just där var det är ett hack så byts det hastighet i bränningen, och din DVD kanske är känslig för det. Så du kan ju prova bränna med en lägre hastighet, så att den aldrig gör ett hastighetsbyte. Vet dock inte om det är så med cdskivor, är dock så med DVD (Iaf med 8x skivor i DVD-decrypter med Nec 2500), att det inte bränner i en jämn hastighet hela tiden, men antar att det är samma med CD.
Mina DVD-skivor som jag bränner brukar låsa sig när jag ska spela upp dom i datorn, precis vid "stället" där hastigheten ökar. Min stationära DVD-spelare spelar dock upp dom utan problem.
Lite lustigt att dvd-spelaren kan läsa skivorna men inte dvd-brännaren som skapat dom

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Kotan: Tack för tipset, ska prova det där...