Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Ang. MeteOrb sorcen, den rockar hade precis börjat på en innan ladder reset kom upp på tapeten.
Kom till lvl 50. Max block, max res (även i hell), skapligt med liv (runt 500). Med en bra merc är den oslagbar mot monster iaf.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rockefeller
vad fasen innebär ladderreset egentligen?

edit: och hur kan en um vara värd 60pgems, vad har man dom till?

Sett en som gav Ohm för 40 pgems :), gäller att hitta rätt person.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-L
Ang. MeteOrb sorcen, den rockar hade precis börjat på en innan ladder reset kom upp på tapeten.
Kom till lvl 50. Max block, max res (även i hell), skapligt med liv (runt 500). Med en bra merc är den oslagbar mot monster iaf.

vilket tror du är bäst? max block eller en massa liv.

Permalänk

bytte precis griswolds settet, hjälmen och skölden, mot en pul... vad tycker ni att man ska socka sakerna med?, skölden 3socks, hjälmen 2. Funderar på topaz i hjälmen och resistace gems i skölden, eller ska man ha runor?

Måste ha resten också...

edit: bytte precis hjälmen mot armorn...:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rockefeller

har en meteorb i hell på lvl 66, hon gör bra damage men mina res samt def är skitkassa, vilket gör henne ospelbar, måste skaffa lite grymma grejer... har en +2 all skills stav över om du vill ha tror jag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

Du kan få en eschutas temper av mig, 3 skills, xx fcr, 19% fire dmg.

Tackar för erbjudandena, men det är lugnt

Förresten, någon som vet hur det blev med den där item-banken nån föreslog? Jag har lite items jag tänkte donera dit om det är aktuellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Tackar för erbjudandena, men det är lugnt

Förresten, någon som vet hur det blev med den där item-banken nån föreslog? Jag har lite items jag tänkte donera dit om det är aktuellt.

Är kanske lite svårt med ett forum för sånt, bättre att ha en kanal på irc där man skriver drop games och sånt, man sitter inte på sidan och uppdaterar hela tiden.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

såklart lyckas jag ta sönder min lod-skiva så nu måste jag slösa bort 100kr för att köpa en ny antar att jag måste installera classic också så nu måste jag leta upp den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
vilket tror du är bäst? max block eller en massa liv.

Kör på båda
Mana på 75 (räcker då jag inte använder Energy Shield)
Str låg på runt 90 med några charms + utrustning som gav strenght (antar att man får peta lite till på den)
Resten på Dex(Så man ligger på 75% chance to block), Vitality......

Detta är iaf hur jag körde

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Citat:

såklart lyckas jag ta sönder min lod-skiva så nu måste jag slösa bort 100kr för att köpa en ny antar att jag måste installera classic också så nu måste jag leta upp den...

Hur hanterar folk sina cd-skivor igentligen? Stänger du Luckan innan skivan ligger rätt på släden så att den kläms?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

"En kalkylator för att räkna ut vad defense eller damage blir på ett föremål med bonusar. Kan vara bra om man vill veta vad ett uppgraderat föremål får för nya värden." //diabloii.nu

http://www.diabloii.nu/rapport/report.asp?Auto=1061

Kommer nog till användning ibland...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Hur hanterar folk sina cd-skivor igentligen? Stänger du Luckan innan skivan ligger rätt på släden så att den kläms?

skulle byta spel och råkade tappa skivan i golvet. Så nu är det en fin spricka i den

Permalänk
Citat:

skulle byta spel och råkade tappa skivan i golvet. Så nu är det en fin spricka i den

Ajfan, händer det så lätt? Jag som tappar cdskivor då och då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Ajfan, händer det så lätt? Jag som tappar cdskivor då och då.

tappade den säkert 20cm så det är inte så konstigt..... man tycker ju att den borde hålla lite bättre

Permalänk
Citat:

tappade den säkert 20cm så det är inte så konstigt..... man tycker ju att den borde hålla lite bättre

Men alltså, jag tappar dem en halvmeter när jag väl gör det.

Permalänk
Medlem

Nog kan de spricka alltid, men det beror ju lite på hur de landar.

Landar de rakt ner (alltså, så att de "nästan" ställer sig på högkant) är risken störst att det blir en spricka, landar de på snedden så att de kanske råkar glida lite är risken stor för repor... så det är bäst att försöka hålla sig ifrån att tappa dem :).

Permalänk
Medlem

Tycker alla från swec som spelar på battle.net addar varandra så man kan spela den nya ladder säsongen swec-style

Mitt accname är iaf emil_nol om nån bryr sig

Sen ska alla nya characters heta SweC i början

Visa signatur

- His foundation is in the holy mountains. Jah loveth the gates of Zion more then all the dwellings of Jacob -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_nol
Tycker alla från swec som spelar på battle.net addar varandra så man kan spela den nya ladder säsongen swec-style

Mitt accname är iaf emil_nol om nån bryr sig

Sen ska alla nya characters heta SweC i början

visst jag är på! ,är det på fredag dom resetar eller?
...hur addar man?, inte fattat det...

Permalänk
Medlem

Dom har inte gått ut med nåt datum för reset, bara att det görs snart...

För att adda skriver man "/friends add emil_nol"

Andra nyttiga kommandon :

/friends list - se friends list
/msg emil_nol - skicka meddelande till... mig

Citat:

Senast redigerad av Rockefeller, 2467-16-82 klockan 03:25

Vafasen

Visa signatur

- His foundation is in the holy mountains. Jah loveth the gates of Zion more then all the dwellings of Jacob -

Permalänk
Medlem

emil_nol: Det du citerade är en del av hans sign ;).

Rockefeller: Om du vill slippa skriva så mycket kan du skriva
/f l
istället för
/friends list
och
/f a
istället för
/friends add
och
/w
istället för
/msg

edit: glömde /f m (/friends message) för att skicka till alla som är online på din f list.

Permalänk
Medlem

Jag har redan en sorc som heter Swec-ONiX

För att ta bort friends från listan skriver man /f remove [account]

Permalänk
Medlem

SweC Diablo Clan, Yeah!

Visa signatur

Permalänk

jag är gärna på, bara laddern resettas nång gång ( väntar otåligt på det )

mitt acc: cs-sux
enligt mig finns inte skönare namn

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

Weee, Jag är med, men jag lära köpa en ny upplaga av spelet då min cdnyckel är "muted". Men det ska vell inte bli nå problem, ang, irc kanal? Swec.Diablo?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nästa gång så är det smart att göra en backup av CD:n och använda kopian ifall man skulle råka tappa den fler gånger. CD-Nyckeln är ju desamma, för vad jag vet så är det inget CD-skydd på diablo

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

vi får göra nån sorts lista på alla accounts som finns här på swec då
mitt är iaf: engerberg ... (mitt efternamn, jättekul....:p)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Nästa gång så är det smart att göra en backup av CD:n och använda kopian ifall man skulle råka tappa den fler gånger. CD-Nyckeln är ju desamma, för vad jag vet så är det inget CD-skydd på diablo

min var iaf skyddad. men en ny är ändå inte så dyr

Permalänk
Medlem

Man kan ju göra en swec kanal på b.net så alla kan sitta där
Bättre det än att sitta och adda alla..
iofs så funkar det lika bra med kanal på IRC.

Permalänk
Medlem

#Swec.diablo @ qnet

edit1:
Diablo II Ladder Season Update
Here’s a quick update about the Season 1 Ladder coming to an end and the beginning of Season 2:
Season 1 Ladder players are being moved into the same 1.10+ population that Non-Ladder players are in.
Season 1 players get to keep Ladder exclusive items when they are moved.
Season 2 is happening =]
There will be a server-side content update. This will only be for the new Ladder for Season 2.
We will be tracking every Player’s Ladder Standings throughout the new Season.
A special reward awaits...
Get ready for a new challenge with a chance for Season 2 glory!

Stay tuned for more, very soon!

June 25, 2004

då borde alltså "ladder only" itemsen få ett ganska högt värde utanför laddern?

Permalänk
Medlem

#Swec.diablo @ qnet

Permalänk

#Swec.diablo @ qnet

jepp kom igen nu, joina alla!