Permalänk
Medlem

Hur ta bort Netsky?

Fick ett automatmail från en brandvägg om att den tagit bort netsky i ett mail som skickats från mig.

Norton har inte sagt något alls. Jag laddade ner netsky-fixen från symantec men det hittar ingenting på datorn?

Hur ska jag gå vidare? Känner mig lite paranoid när jag inte kan hitta nåt.

Visa signatur

Do I come into your bedroom and tell you how to blow your boyfriend?

Permalänk

*Vet* du att det är du som har skickat mailet? Antagligen har netsky plockat din mailadress ur adressboken hos någon som är infekterad, så brandväggen/mailservern tror att det är du som är avsändaren, men det är det inte.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Avstängd

Dessa larm kommer oftast till den som inte är smittad utan kommer från att den smittade har haft din mailadress i adressboken eller i temporary internet files..

Så igorera sådana mail..

Men om du misstänker att du själv har smittan..

Klicka på länken: http://www.f-secure.se/virus/

Skriv netsky & klicka på SÖK..

Där i listan väljer du den VERSION av netsky du drabbats av..
För att ladda ner KORREKT borttagningverktyg..
(du laddade nog ner ett verktyg som inte fungerar med din version av smittan)

(Du har väl uppdaterat virusskydd?)

Permalänk
Medlem

Provade länken och hittade ingenting med den heller så jag antar att det är som ni säger att nån haft min adress då. Det jobbiga var ju att jag fått två såna mail på en vecka så man började bli lite paranoid som sagt. Nu kan jag sova gott, tack

Visa signatur

Do I come into your bedroom and tell you how to blow your boyfriend?