Evolution X startar inte på min Xbox 1.4(SmartXX)

Permalänk
Gäst

Evolution X startar inte på min Xbox 1.4(SmartXX)

[EDITED]
Nu har jag försökt installera Evolution X på mitt Xbox(1.4) en hel dag. Men jag klarar inte av det.

Jag har provat med Evolution X Build 3921.
Och med bios: Orginal, EvoX 3.6, EvoX D.6(följer med Build 3921)

Eftersom jag har SmartXX så har jag laddat ner "ED on the chip", som gör att man kan ansluta genom FTP till Xboxen utan att behöva bränna en skiva med Evolution X.

Jag klarar ju att lägga in alla filer och så men det är själva uppstarten som krånglar.

När jag har allt iordning och ska prova med orginal bios så får jag felmedelande 13.
Och när jag provar med EvoX 3.6 så kommer det inte ens någon bild utan den startar bara om. Samma sak händer när jag provar Evox D.6.

Har tankat och följt "EvolutionX_for_Dummies-The-Dude.pdf" utan frammgång.

Någon som har haft liknande problem eller kanske har något förslag/tips på saker jag kan prova.

PS. Detta var det enda forum jag kunde komma på som passar....DS.

Permalänk
Avstängd

Re: Evolution X startar inte på min Xbox 1.4(SmartXX)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robber
[EDITED]
Nu har jag försökt installera Evolution X på mitt Xbox(1.4) en hel dag. Men jag klarar inte av det.

Jag har provat med Evolution X Build 3921.
Och med bios: Orginal, EvoX 3.6, EvoX D.6(följer med Build 3921)

Eftersom jag har SmartXX så har jag laddat ner "ED on the chip", som gör att man kan ansluta genom FTP till Xboxen utan att behöva bränna en skiva med Evolution X.

Jag klarar ju att lägga in alla filer och så men det är själva uppstarten som krånglar.

När jag har allt iordning och ska prova med orginal bios så får jag felmedelande 13.
Och när jag provar med EvoX 3.6 så kommer det inte ens någon bild utan den startar bara om. Samma sak händer när jag provar Evox D.6.

Har tankat och följt "EvolutionX_for_Dummies-The-Dude.pdf" utan frammgång.

Någon som har haft liknande problem eller kanske har något förslag/tips på saker jag kan prova.

PS. Detta var det enda forum jag kunde komma på som passar....DS.

1. Din felkod 13 är:
- kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

Du skriver att den startar om. Lite mer precist vore bra, färg på eject knappen?, hur många ggr startar den om, vad händer sen etc..

Vad har du för chipp?, du kan ju ha fel-flashat bioset också. Felaktigt bios till boxens Version.
etc.

http://forum.psxcare.com/support/

Skriv din fråga där också. Finns nog ganska många fler där som kan hjälpa dig än här.

Permalänk
Medlem

Prova att använda en nyare BIOS (exempelvis Xecuter 2 4983 eller Evox M7) som har stöd för version 1.4.
EvoX 3.6 och D6 har inte stöd för Focus-chippet som sitter i v1.4 och v1.5.

Som definition skriver: läs lite på psxcares forum. Där finns mycket information och bra guider.